Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Dank hiervoor, wel een ellenlang verhaal… Op een regenachtige zondagmiddag zal ik me er eens aan zetten.

Groet

Doet ie anders nooit :wink::sweat_smile:

4 likes

:+1: Een beetje fijnproever soms, soms een beetje shinen, het zal niemand vreemd zijn denk ik! Linker horloge wint het meestal bij mij. :+1::sunglasses:

5 likes

Ik snap deze aanvallende reply ook niet zo goed. Wat zijn jouw ervaringen met de GS datumwissel dan?

1 like

Wilt u niet een term uit mijn bericht uit zijn verband halen? Dank u.

De bovenste even uit mijn hoofd SBGA031, de onderste is de opvolger.

1 like

Was zeker niet de bedoeling om iets uit het verband te halen, maar meer om het te verduidelijken dat ik zeker niet negatief tegen Grand Seiko aan kijk!

1 like

Ik vindt Grand Seiko zelf ook een erg moeilijk merk. zit zelf al tijden met een schuin oog naar een SBGN003 te kijken, maar ik durf hem niet te kopen ivm quartz.

ook heb ik de SBGA285 gepast maar ook die blijf ik erg moeilijk vinden.

voor mijzelf is het dat stukje merk beleving wat ik mis…

Is niet zo spannend hoor, quartz, loopt zeer nauwkeurig, zeker bij GS. :joy:

1 like

Wat bedoel je daar mee?
Ik snap m niet.

omdat ik gevoelsmatig niks met quartzen heb, ik vindt het echt een super tof horloge maar het ontbreken van een automaat killt het een beetje voor mij.

1 like

Lees maar even over GS quartz. Seiko groeit die kristallen zelf. De werkjes lopen op 10sec verschil per jaar en ze geven aan dat onderhoud de eerste 50 (!) jaar niet nodig is. Zijn speciale thermo-gecompenseerde werken die in meerdere fasen manueel zijn afgesteld tot perfectie.

Mijn punt is, quartz is niet gelijk aan quartz.

Lees dit fijne Hodinkee stukje maar even door: https://www.hodinkee.com/articles/sexy-robot-the-grand-seiko-quartz-sbgx061-with-caliber-9f
De nieuwere sbgx061 is de sbgx261 met enkel nog GS op de plaat.

4 likes

Waarom dat dan? Vanwege het ontwerp? Of denk je dat spring drive ook quartz is? Want dat is niet zo. Een spring drive heeft een gewone automaatfunctie met een veer en een normale mechanische aandrijving. Alleen ipv een mechanisch tikkertje zit er een electromagnetische rem ingebouwd die getimed wordt via een quartz, en zo het uurwerk nauwkeurig laat lopen. Dus geremd mechanisch, en zonder batterij.

Het is dus absoluut geen quartz met een accu die opgeladen wordt zoals Seiko Kinetic dat was /is.

5 likes

Nee geen Spring drive! Maar de 9f quartz.

Spring drive is suoer techniek even als de 9f, maar om een of andere reden prefereer ik toch een ouderwetse automaat.

Check.

Ik ga óók niet met een horloge van 5K lopen waar Seiko op staat! :sunglasses:

Dan kies ik een Omega (of Rollie) ; merkbeleving telt óók als criterium; daarna lekker shinen met je dure Zwitserse merkhorloge! :smiley:

He het hautaine baumonde rakkertje is terug :princess::princess:

Ik óók van jou koekoek! :blush:
(mijn favoriete Groenlinks stemmende forumlid met een mega collectie oude Seiko meuk! :heart:)

2 likes

Misschien ooit , als ik er eentje tegen de 2k zou kunnen vinden :stuck_out_tongue:

Die Op levert ook per dag minder op.
De bubbel is in jouw geval sowieso gebarsten :pensive:

Misschien dat je tussentijds ook wat meer pols kunt kweken tijdens het geld tellen voor je schoonouders. Dat oogt ook net wat beter.

Naja heb nog genoeg voor een lekkere NA dus dat zit wel goed hoor, dat is mijn pakkie an :wink::joy:

En pols kweken gaat hem niet worden … ben net 15kg afgevallen dus ben heel wat verloren denk ik :stuck_out_tongue:

1 like