Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Mijn Grand Seiko Srgb023 loopt super nauwkeurig.

Maar…

Het duurt zeker 5 minuten voordat hij aangeslingerd is. Je moet hem altijd ff met de hand opwinden en de rest op de automaat, dan houdt hij het heel lang vol.
Juwelier watch site zij dat dit normaal is voor deze GS.

Hebben meer GS bezitters hier ervaring mee?

Mijn SKX start meteen met lopen als ik drie keer beweeg met het ding.

1 like

Is voor mij de nummer één reden om geen Grand Seiko te kopen

Praat voor jezelf, oké ?

Typisch een vraag voor in een ander topic:

1 like

Ik refereer dus letterlijk naar de foto.
Ik zeg niets over het model en al helemaal niet over het volledige merk. Hoe kan het dat jij je zo aangevallen voelt? :man_shrugging:

Ennuhh…

Zoals je ziet post ik hierboven een voor mij uitermate mooi model.
Jij doet die letterlijk af als te dik… Dat zou je toch ook als “negatieve post” kunnen betitelen?

Probeer je niet zo te focussen op de (in jouw ogen) negativiteit. Het leven zit veel te vol te veel moois om daar je aandacht aan te besteden.

-X-

Goed punt. Als jij dan een foto post die gewoon mooi is hoef ik daar niet op te reageren. Actie, reactie.

Lezen blijkt een behoorlijke klus…

Ik schrijf te dik VOOR MIJ. Dat is specifiek voor het model in combinatie met mijn mening en pols.

Lijkt me nogal een verschil met een roepen dat een merk niet echt high end is omdat je een foto van een ander hebt gevonden waarop de datum niet goed staat.

Edit: en hoe triest ben je als je het hele topic gaat doorzoeken om te kijken of je een post van mij kunt vinden waar je commentaar op kunt leveren…

Jij bent een snob. En inderdaad (en helaas) wordt Seiko voor velen geassocieerd met Lucardi, Etos en de sigarenwinkel op de hoek. Grand Seiko is zooo mooi; bovendien te duur voor mij.

Maar…als je herkenbaar voor je omgeving wilt pronken met een merk koop je een Rolex - hoeft geen echte te zijn want glimmen doen de echte ook.

2 likes

Waarom ben je een snob als je per merk een andere merkbeleving of merkwaarde ervaar? Daar hoef je aan die persoon toch niet gelijk een bepaalde kwalificatie als snob te geven? Eerlijk gezegd begrijp ik bvloon wel, geeft ook aan dat GS nog een weg te gaan heeft… Maar is aan de andere kant ook niks mis mee.

Komt die ‘rare’ datumwissel niet door de GMT functie? Heb zoiets ook gehad met een Omega Seamaster.

Als je dat enkel doet op basis van het naampje en niet de feitelijke waarde of kwaliteit, en je weet dat zelf, dan ben je dat.

2 likes

Is het erg dat ik dit even op moest zoeken … :thinking: ja sorry, ben ook een snob. :sunglasses:

1 like

Ironie, he? :+1:t3:

1 like

Zeker!
Ik draag een horloge voor mijzelf, nooit voor een ander. :innocent:

Maar ik kan (en zal) niet ontkennen dat ook ik gevoelig ben voor de merkbeleving, zoals iedereen overigens. Al dan niet bewust. Ontkennen heeft helemaal geen zin, we zijn namelijk net mensen. De een heeft het wat meer dan de ander en ik kan uit ervaring zeggen, het belang “van 't erbij horen” slijt. Er komt een moment dan zal het je een rotzorg zijn wat anderen ervan vinden. Dat moment heb ik overigens bijna bereikt. :wink:

PS Ik wist echt niet wat Lucardi was.

4 likes

Huh???

Mijn Skx009 en mijn Oriënt Mako XL moet ik ff paar keer heen en weer schudden, tijd / datum goed zetten en ze zijn " good to go "
Mijn Oriënt Retrograde moet ik een tikkie opwinden en dan gaat ie als de brandweer.

Kan mij niet voorstellen dat dat helemaal oké is bij jouw Grand Seiko …

Dan heb jij een andere definitie voor het woord snob. In mijn beleving is een snob iemand wie zich verheven voelt boven een ander, hooghartig is en zich ‘meer’ voelt dan de ander.
Voor mij dan ook onbegrijpelijk om zo’n kwalificatie te gebruiken voor iemand die enkel bij verschillende merken een verschillende merkbeleving ervaart. Dit is toch heel menselijk, en zullen we bij allerlei productgroepen allemaal toch wel een beetje hebben.

1 like

Volgens mij zeg ik niets negatief of Grand Seiko en zeg ik juist dat het schitterende horloges zijn. Ook benoem ik het merk Rokex ook niet in mijn post. Ik probeer alleen te vertellen hoe het bij mij werkt. En daarbij stel ik de vraag of mensen dat herkennen en hoe die daar mee omgaan. Dus nogmaals ik heb totaal geen bedoeling om grand Seiko te bashen!!!

Je hebt puur semantisch gezien gelijk. En enig snobisme schuilt waarschijnlijk in ons allen.
Ik denk wel dat veel mensen GS links laten liggen omdat ze er niet mee kunnen uitstralen dat ze iets duurs om de pols hebben. Als je dat belangrijk vindt, is dat voor mij toch een vorm van snobisme, ook als je het ‘merkbeleving’ noemt.

9 likes

Hele verhandeling over geschreven, kijk even in het midden van de review.

Kortom: Zeer comfortabel te krijgen, in stapjes van 3mm. Geen haartrekker, solide sluiting en mooi gepolijst.

Zo vind ik lieden die statussymbolen nodig hebben om het zelfvertrouwen of zelfbeeld op te vijzelen enorme paupers.

Maar ja, da’s dan weer overtreffend snobisme van mijn kant. Het is statistisch volkomen normaal om je verheven te voelen boven de massa, dus ik ben daar gelukkig best normaal mee. :slight_smile:

2 likes

GMT wijzer staat ook op tien uur. Ik denk dat @Bwatched gelijk heeft, dat ding is gewoon kaduuk, of ze hebben een demo model naar een journo gestuurd zonder uurwerk. Ik las laatst dat horlogemerken dat nog wel eens doen.

Hoe dan ook: Retour GS. :slight_smile: Als dat wel zo hoort, om die tijd, moet er een Japanner ergens aan de seppuku, wat mij betreft.

2 likes