Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Zo zie je maar dat je je niet zomaar kan meten met de grote jongens. Technisch misschien wel maar dan ben je er nog niet natuurlijk. Het totale plaatje moet kloppen.

Ik heb vergelijkbaar matige service ervaren bij aankoop van Jaeger Lecoultre en Rolex.

En ook erg goede ervaring bij Brunott en in Frankfurt in de boutique bij interesse in en aankoop van GS.

1 like

Is ook logisch maar niet goed te praten. Het is ook een verkopersmarkt op dit moment.

En het mag ook niet afhankelijk zijn van de hoogte van het bedrag. Waar voor de één 10.000,- een schijntje is, is voor de ander 1.000,- de grootste uitgave van zijn leven. Beide verdienen met alle egards behandeld te worden. De realiteit is echter vaak anders.

3 likes

Op Insta kwam ik deze foto tegen.
Niet echt “high end” een date change om 22.10…

???

Wat wil je nou zeggen? Omdat je deze foto gevonden hebt dat GS klote is?

Waarom willen mensen die géén fan zijn van een merk zo graag iets negatiefs roepen?

Jij hebt net je Speedy Tuesday’s verkocht. Zullen we de kwaliteitsproblemen van de plaat van het eerste model, de leverproblemen en de tussentijdse prijsverhogingen van Omega in verschillende topics even gaan opzoeken en dan constateren dat Omega volledig klote is?

3 likes

Gewoon negeren :joy::joy:

1 like

Even een geintje:

Wat als er geen Rlx op had gestaan?
Dan heb je een saai overpriced horloge :grin:

2 likes

Dat komt vaak door foute manipulatie, nooit datum stellen wanneer switch mechanisme actief is.
Helaas begrijpen sommigen dit niet…
Nog nooit van een ‘sticking date’ gehoord bij GS.
Bij Patek daarentegen :slight_smile:
https://www.google.com/search?rlz=1C1RUCY_nlBE790BE790&sxsrf=ACYBGNQgP87fCcp6nbqhXZd-er1wGEUE3Q:1575831219247&q=patek+philippe+sticking+date&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwju-7Hg3KbmAhWCbFAKHQcvA28QBSgAegQICRAq&biw=1280&bih=587

Ik denk dat we allemaal de bllsht post van @Bwatched hierboven wel doorzien… Volstrekte willekeur en blijkbaar met geen ander doel dan om GS liefhebbers te jennen. Jammer en onnodig.

Tegelijkertijd vind ik het ook jammer dat (en dat zie ik toch meer bij (Grand) Seiko aanhangers en bij Rolex fans dan bij welke andere merken dan ook) men zich soms zo ont-zet-tend druk maakt als er iets tegen hun merk wordt gezegd of gedaan.

Zeg iets kritisch (gefundeerd of niet) over (Grand) Seiko of Rolex en je wordt meteen afgebrand als een ketter. Lighten up, zou ik zeggen. Laat die roeptoeters lekker waaien, daar word je zelf ook een stuk relaxter/leuker van.

Cheers

4 likes

Dat ding staat gewoon niet goed ingesteld, het is 10:10 als ik de gmt wijzer mag geloven en bovendien ook licht ipv donker.
Denk dat het probleem eerder bij de eigenaar ligt…:wink:

1 like

Ik snap je insteek zeker, helaas zie ik het net een beetje anders.

Of het nou om GS of om Rolex gaat. Het zijn vooral de mensen die zelf aangeven er geen te willen kopen die het negatiefste zijn en dan bij voorkeur zo ongefundeerd mogelijk. En dát stoort me!
Je mag van mij gerust negatief zijn over een merk maar kom dan minimaal met wat onderbouwing, laat even merken dat je een EIGEN mening hebt en dat je er ook daadwerkelijk over hebt nagedacht.

2 likes

Aa invicta liefhebber heb je het helemaal zwaar :wink:

2 likes

228 antwoorden, en ik heb me nog niet kunnen zetten tot het typen van een reactie. Ik heb nu vier Grand Seiko’s. En je kunt Seiko en Grand Seiko niet los van elkaar zien. Wat niet betekent dat ze hetzelfde zijn. Grand Seiko staat in een lange Japanse industriële traditie van speciale lijnen van grote consumentenmerken, die het non-plus-ultra zijn van wat mogelijk is. Misschien is het een kwestie van eer. Hier een aantal voorbeelden van audio die nooit buiten Japan verkocht is, maar de Europese en Amerikaanse merken oversteeg:

Pioneer Exclusive: http://www.thevintageknob.org/pioneer-Exclusive_C7.html
Sony: http://www.thevintageknob.org/sony-TA-ER1.html

Toyota heeft natuurlijk Lexus, maar hun absolute topmodel in Japan is de Toyota Century. Dat is dus geen Lexus. En de Century heeft geen leer, maar wollen bekleding, omdat dat uiteindelijk comfortabeler is. Je “mag” een Century kopen als je een hoge regeringsfunctionaris bent, maar ze schijnen ook populair te zijn bij de Yakuza. Ik vind dit wel een mooie titel: “To truly understand Japanese culture, you need to drive Toyota’s halo luxury product”

Dat is wat Grand Seiko is, een “halo product”. Net als de Toyota Century, of de Bugatti Veyron, of de oorspronkelijke Ford GT40. Het hoeft niet winstgevend te zijn, als het maar laat zien waar het grote achterliggende bedrijf toe in staat is. En als je dat verkeerd doet, dan krijg je zoiets als Mercedes met Maybach. Dat was geen halo product, dat was gewoon een net-niet Rolls Royce of Bentley. Of zoals het Volkswagen met zijn Phaeton niet gelukt is, leuk, maar mensen hadden liever een Audi A8, die net zo goed was, en minder afschreef.

En als je het goed doet, dan krijg je Grand Seiko.

10 likes

Weet je wat ik zo fijn vind aan het Rolex Only hoekje? Dat we dit soort gezeik over Rolex niet meer het het Algemene deel hebben. Misschien is het nu zelfs wel helemaal afgelopen met het Rolex bashen, geen idee. Staat bij mij op negeren ondanks dat ik een liefhebber ben. Maar ûh, gaan we nu op dezelfde toer als het over Seiko, …sorry Grand Seiko, gaat? Steeds vaker zie ik felle (tegen)reacties en afgunstig gedoe. Laat gaan joh! Of …

@Jur, kunnen niet ook even een Grand Seiko hoekje maken? Misschien is dat wel een goed idee. Het roept dezelfde reacties op als dat merk uit Genève, nee ik heb het niet over Tudor. :wink:

Nog maar een keer: Als er geen Seiko op had gestaan was de wijzerplaat een stuk beter in balans geweest. Vind ik. :sunglasses:

1 like

Jeetje Alexander, doe eens rustig joh…
Ik heb dus serieus geïnteresseerd in deze GMT en zou deze graag eens aan de collectie toevoegen, vandaar dat ik de # op Insta volg. Dit is nu de tweede keer dat ik een foto voorbij zie komen met een dergelijke datumverandering, daar kijk ik van op (vooral na de jarenlange lofzang over de feilloze kwaliteit hier op het forum).

Het gaat mij volledig wat de Speedy’s en de verkoop daarvan hiermee te maken hebben.
Mocht je voortaan een referentie willen maken naar aangeboden waren, doe dat dan als de verkoopwaren nog beschikbaar zijn (liefst met link naar de betreffende advertentie) #freepublicity

2 likes

Dan even een serieuze vraag:

Wat wilde je bereiken met die foto en de tekst erbij?

Wat is de meerwaarde van die post? Is 1
foto representatief voor alles wat een merk is?

Jij komt met 1 foto en impliceert met je tekst dat heel GS klote is. De eerste speedy tuesday was een ramp. Problemen met de platen, problemen met de levering en een tussentijdse prijsverhoging. Mijn punt was heel simpel. 1 slechte omega dus elke omega is ruk. Dat zeg jij namelijk met jou post ook over GS.

1 like

Huh? Maar ik dacht dat GS’s alleen in het bezit waren van horlogeconnoisseurs die na jarenlange horlogestudies alleen maar het beste van het beste wensen…
Niet zoals die Omega-proleten die onbedachtzaam aan een kroon zitten draaien.

Kom op nou jongens!
Ik vind een GS serieus tof en sluit niet uit dat ik er in de toekomst eentje aanschaf!

1 like

Ik probeer niets te bereiken…:man_shrugging:

En ik ben de laatste die iets gaat roepen over de kwaliteit van Omega.
Wat mij betreft is Omega een hartstikke leuk mid-range merk. Je zal mij nooit horen orakelen over de kwaliteit van Omega…

Waarom dan de post? Je probeert niets te bereiken maar je komt wel met een post waarin je op basis van 1 foto iets zegt over het hele merk.

Dat is nou precies mijn punt. Er komt een totaal negatieve post waarmee niets bedoeld wordt (blijkbaar) maar waar alleen maar negativiteit in zit.

Stel je voor dat iedereen dat gaat doen in alle merktopics.

1 like

Die Chronomaster is een stunner

1 like