Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Hij bevalt prima! Even wennen aan kwarts. Daarna gewoon heel fijn om iets te hebben dat zo precies is en altijd ‘ready to go’. Is toch een kwarts van een andere orde.
Horloge is zeer comfortabel, vrij dun ook. Met de GMT functie en 100m waterdicht ook een heel goed vakantiehorloge. Het blauw is prachtig. Afwerking uiteraard heel goed. De band is wat eenvoudiger dan de automaten van GS, maar gewoon prima.
Kortom: een aanrader, hoewel net niet zo breed inzetbaar als de jouwe qua uitstraling.

4 likes

Als je als horlogeliefhebber GS wegschuift onder het mom van ‘maar er staat Seiko op’ dan ben je inderdaad een snob.
Voor de niet-liefhebbers (die alleen de kroontjes herkennen) is het onwetendheid. Prima. GS mag wat mij betreft ‘exclusief’ blijven.

Mijn GS, elke cent waard geweest.

17 likes

Die band zit ook op diverse automaten. :wink:

1 like

Die ja, onderdelen naar Ollech en Wasj ontwerprechten naar Sinn uit de breitling uitverkoop.
De oude man verkocht twee jaar geleden zijn modellen nog zelf (hij was toen in de 90).

Daarna heb ik ook nog even contact gehad met een Duitser die hij gebruikte als tussenpersoon. Die heeft de boel opgepakt en het merk weer in de markt gezet.
Waarschijnlijk heeft hij nog wel NOS voorraad maar ook op chrono koop je NOS exemplaren.
2500 voor een stalen versie rond 5000 voor een ongedragen gouden exemplaar (snelle scan gedaan).

3 likes

Ik heb genoeg (positiefs) gehoord over de kasten en uurwerken van GS en de afwerking ervan. Daar schijnt niets mis mee te zijn.

Als niet GS bezitter (maar wel van enkele eenvoudige Seiko instappers) ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de stalen banden en in het bijzonder naar de sluitingen en endlinks. Bij de normale Seiko’s vind ik die namelijk maar bar ‘flimsy’ en goedkoop aandoen. Hoe is dat bij GS (pica/details pls!)??

Over endlinks en sluitingen niets te klagen. Persoonlijk vind ik een fijnafstelling Wel prettig en dat mis ik. Zoals ik dat ook op een superjubilee van Rolex mis en dat is toch echt de fijnste band imho.

3 likes

Deze ziet er idd netjes uit, dank je.
Zijn alle GS clasps hetzelfde? Dus geen van alle met fijnafstelling? And what about the endlinks: massief of hol en hoe strak passen ze tussen de lugs?
Ben benieuwd naar evt. ‘rammel’-ervaringen.

Geen fijnafstelling in de sluitingen.
End links zitten perfect en zijn massief. Niks geen gerammel.

3 likes

Lijkt me handiger dat je het zelf gaat ervaren…

Pfff en ik wachten op de levering van m’n SBGX261 :laughing:

1 like

Ja ja, I get that. Maar ik hecht ook wel aan gebruikerservaringen van GS ‘believers’ zoals jij en @tompj voordat ikzelf weer eens naar die vervelende boutique moet…

1 like

Aan de band en sluiting tammer helemaal niks. Sluitingen zijn allemaal hetzelfde behalve op de duikers.

Het is gewoon heel netjes.

1 like

Ik zou het in Amersfoort of Rotterdam eens proberen. Den heel wat betere ervaring dan die inderdaad best vervelende boutique in Amsterdam.

Wat is er vervelend aan die 020 boutique?
Ben er 2 maal geweest, en zodra je kenbaar maakt dat de interesse uitgaat naar de G.S. val je in handen van een volstrekt bekwame verkopert :sunglasses:
Voor de rest is 033 natuurlijk te verkiezen boven 020

2 likes

Dat zijn de betere tips, thx. Wel behoorlijk uit de richting/route dus mss maar eens een combi-fieldtrip van maken…

In 010 en 033 verwijs je vermoedelijk naar Van Hell resp. Brunott denk ik? Waarom expliciet niet naar Driessen in Haarlem (da’s nl. een stuk dichterbij voor me)?

Dat dus. Ik wens enthousiast en vakkundig geholpen te worden of ik nu voor een 5je kom of voor een GS. Het gebrek aan passie spat ervan af bij die beste meneren in de Boutique en dan haak ik dus af. Zeker in het geval van een potentiële koop van iets van Seiko van een paar k.

Mijn eerste GS heb ik in 2014 gekocht. Ik ben sindsdien fan, marketing of niet.
Feit : GS’s zijn koopjes. Nu nog. Als ze verkocht zullen worden aan ‘true value’ zoveel te beter.
Heb ik geen problemen mee.

1 like

Welke is dit??

Dat viel me aardig tegen. Bovendien is de hele ambiance van de winkel echt ondermaats. Als er een andere klant is mag je staand je dure horloge bekijken.

1 like

Niet bewust. Geen ervaring met die winkel. In Rotterdam ben ik echt heel prettig geholpen. In Amersfoort ook prima.

1 like