Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Ik rock die rode :rofl::rofl:

7 likes

Haha, ik heb een bakkie achterop! Ligt nu even vol met wapentuig, reuze handig… :joy:

Sorry, ga een beetje off topic geloof ik!

2 likes

Ze zijn beide nog geen echte klassieker… in my honest opinion ofcourse

Of Grand Swatch… dat is precies het gevoel wat ik ook heb… En wat helemaal niets afdoet aan de schoonheid van het horloge! (En ook niet het merk Swatch of seiko) maar wel als je er 3000,- of meer aan uit gaat geven

GRAND Seiko boven of onder op een wijzerplaat, wel of niet gecombineerd met Seiko … Als je het niet “voelt” en/of na alle macro foto”s nog steeds niet begrijpt, laat het/de GS topic(s) dan gewoon voor gezien

De inverse van deze redenering is voor mij het argument om de diverse R topics te mijden. Het gaat te vaak niet meer om het vakmanschap en de passie van de horlogemakers maar over restwaardes en wat een ander van een merk vindt

Spaar voor en/of koop dan een R en laat alle dilemmas en twijfels over GRAND gewoon lekker links liggen. Je schrijft niet of weinig af en hebt zelfs kans op rendement

GRAND refereert naar het ultieme vakmanschap, niet naar het “groots” dat de drager wil uitdragen naar een ander. Dit los van het feit dat je ook een bedrag onder de 1000 Euro al van het vakmanschap van Seiko kunt genieten

Haast Euro 1000 voor een Seiko??? Ja inderdaad en elke keer om de pols weer een leifhebbersgevoel, zeker als ik naar de wijzerplaat kijk.

28 likes

Bijzonder goed verwoord wat mij betreft! Woord voor woord met je eens.

3 likes

De vloek van een geweldig merk die decennia lang goede kwaliteit leverde en nog levert voor elke portemonnee.

3 likes

Ik heb nog nooit een Grand Seiko in het echt gezien maar wel deze macro foto’s en die zijn absoluut indrukwekkend!

Geef GS een vitrine bij S&C, en elk glad verkopertje een cursus over het uurwerk en afwerking, en je hebt gelijk een ander verhaal. Mensen hebben bijvoorbeeld ook geen benul over die 50 jaar die je bij ze krijgt…Koop hem op je 30e, en tegen de tijd dat je 80 bent heb je met een ander duur merk al 7 beurtjes achter de rug a 500/1000 euro.
Het feit dat je ze amper kan krijgen (in de winkel dus) zorgt er enorm voor dat ze niet zo populair zijn bij het grote horlogepubliek, dat alleen de bekende dure merken kent.

4 likes

Zeker, mooie SARX!

Exact!!!

1 like

Omdat iedereen sinn al heeft geroepen zal ik de andere optie maar inkoppen:
Een NOS navitimer van O&W😀
Voor velen onbekender dan sinn maar nog relatief veel NOS navitimers uit de oude Breitling voorraden te koop.

1 like

Deze?
http://www.breitling-museum.com/OLLECH-WAJS-SINN-NAVITIMER.html

1 like

Lekker jongens!! @Michael en @junior ! Rock die 3 wielers! :joy::+1:
Woensdag. Woensdag.

2 likes

De marketing machine draait volle toeren bij Grand Seiko. Ik kijk met een grijns toe naar het effect hiervan, ook hier op HF. Stiekem vind ik het ook jammer voor de liefhebbers die al veel langer overtuigd zijn want het drijft zeker de prijzen omhoog.

Voor je het weet lezen we over een tijdje iets over een magisch en onverklaarbaar gevoel zoals men hier dat ook omschrijft bij het verlangen, passen of dragen van een Rolex…

1 like

Ik herken dit ook. Dit is precies het probleem van Grand Seiko. Ondanks dat Grand Seiko qua afwerking en perfectie bijna niet te evenaren is zou ik er toch niet een paar duizenden euro voor kunnen betalen simpelweg omdat er (Grand) Seiko op staat. Maar dit probleem ligt niet aan Grand Seiko of de fantastische horloges die ze maken, maar aan ons sukkels zelf. I guess we are all watch snobs…

Not all of us:

30 likes

Precies mijn gevoel. Ik heb dit eerder mogen ervaren als vroege Apple gebruiker. Iedereen lachen maar dat maakte niet uit. Je wist waarom je Apple gebruikte en ‘stiekem’ lachte je de anderen uit. Je hoorde bij het selectieve clubje Apple gebruikers. En nu?!

2 likes

Spreek voor jezelf en zoek de GS in deze bonte verzameling.

Hé, dat wist ik niet, dat je de quartz GMT had. Hoe bevalt hij? Mooi man.

4 likes