Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Van mij niet persoonlijk hoor.

Al met al is het RVS 904L van Rolex veel mooier Door dat het meer chroom bevat is de kleur en glans veel mooier dan Standaard RVS 316L Alleen daarom al! Kan je een Seiko niet met Rolex vergelijken. En de prijs van Seiko? Waarom koopt dan iemand nog een Rolex ? En staal bewerken is inderdaad goed gereedschap dat is alles.

:joy:

1 like

Oké ik heb me nooit zo in de Grand Seiko verdiept. Maar dit is spectaculair. Voor mij belachelijke prijzen. Maar iedereen wil wat natuurlijk.

1 like

Ik heb zojuist m’n 116234 naast m’n GS gelegd. Je hebt gelijk. GS is verrekte lelijk. Dank je dat me daar op gewezen hebt. Deze middag ga ik afsluiten met een boze mail naar GS, hoe durven ze zoveel te vragen voor zo’n beroerde klok.

Maar zonder gein… wat wel leuk is. Normaal wordt er alleen getoeterd dat Rolex klote is en puur marketing en overpricec enz enz enz tov andere merken. Ook wel leuk dat je Rolex nu zo verdedigt tov die andere veel te dure meuk.

Hoe dan ook, ik blijf fan van beide merken. Maar goed, ik weet dan ook geen fuck van horloges.

3 likes

Maar goed heeft iemand verstand van de Seiko Marinemaster?
Daar snap ik ook niets van de prijzen.
Waar zit het in?
Deze heb ik in de jaren 70 gekocht. Batterij loopt 8 jaar!

Maar nu een erbij welke?

1 like

Jij en ik kijken hier bevooroordeeld naar. Mijn vriendin interesseren horloges echter geen ene reet, maar ze kijkt wel eens mee uit beleefdheid. En dit is wat er bij haar gebeurde:

Toen we bij geit en limoen rolexen zaten te pakken was haar letterlijke reactie: “Seriously? 5000 bucks? For that?”. Toen we samen de Nomos op gingen halen bij m’n grijze handelaar in Duitsland fakkelde ze zijn GMT Master II af als aftands, saai en horloges voor mensen die niet met design bezig zijn.

In schril contrast daarop vind ze m’n Nomos prachtig en de GS gewoon veruit de overtreffende trap in afwerking en uitstraling. Zij was dan ook heel erg voor die aankopen.

Kortom: Dat 904L mooier is is op z’n zachtst gezegd subjectief.

Maar wat erger is: Ze polijsten het voor geen meter. Het oogt flets, fonkelt niet en ook de wijzers zitten gewoon onder de oneffenheden. Je moet bij Rolex, als je iets van leven in de brouwerij wilt, op z’n minst een witgouden fluted bezel hebben, want de rest oogt zo dood als een pier.

Daarom kun je een GS inderdaad niet met een Rolex vergelijken. :+1:

Ga er eens een vasthouden, zou ik zeggen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ook niet. De Poor Man’s Marine Master 200 is voor mij zo’n beetje de top. Of de Tuna MM300, die met een erg, erg goed quartz uurwerk op 1100 ligt.

De MM300 van 2500 Euro of zelfs de GS duiker van 4000? Dat snap ik voor geen meter. Teveel geld voor een duiker, en weinig extra waarde ten opzichte van wat je daar zelf laat zien.

Zo. Iedereen boos op me. :slight_smile:

12 likes

Nee hoor. Leuk stuk, lekker kort.

Absoluut niet boos hier integendeel, je hebt volkomen gelijk.
Verder ga ik niet in op het vergelijken van de twee merken.
Mijn vrouw is exact hetzelfde, de Rado van ceramiek vind ze met afstand het mooiste horloge wat ik heb, het is ook het enige horloge waar mensen naar vragen.

groetjes Lenno

1 like

@jurk en @bidle gaan je niet redden volgens mij. :grimacing:

3 likes

We zullen zien in de strip… Nog 3 afleveringen. :sunglasses:

1 like

Ik moet eerst @Wilfox nog even afzetten. Maar die heeft een enorm wapenarsenaal meegenomen, mijn driewielertje rijdt op zijn achterste wieltjes door het gewicht. Man man.

Maar goed, ik ga vast op zangles hoor @jurk! :sunglasses:

3 likes

Wat? Krijgt junior een heel koor die voor hem gaat zingen?

  • Dameskoor
  • Mannenkoor
  • Kinderkoor
  • Dikoor

0 stemmers

2 likes

Right!!!

:crazy_face:

Fok yeah, jij ook aan de 3 wheeler :+1:

3 likes

Goeie zin ook!

1 like

Jaja, een blauwe!

3 likes

Ja, miste vraagteken na de wat. Sorry hoor. Hoe is het met de komma, kan die nog lopen? :stuck_out_tongue: :grimacing: