Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Dus een Grand Seiko is beter dan een Rolex?
Of gelijkwaardig?
Hebben jullie beide?

1 like

Tsja, ligt genuanceerder. Maar als ik een oud Rolex sales figuur én een familielid die gecertificeerd Rolex uurwerkmaker is geweest bij één van de Rolex AD’s mag citeren…

“We snappen niet helemaal bij Rolex hoe de Japanners het presteren om voor dit prijspeil (van een Rolex) de afwerking die in de buurt komt van een PP of VC te leveren.”

18 likes

82753 fotootjes, topics en berichten hier over de sublieme afwerking en kwaliteit van GS.
Ik kan er een stuk of 10 naast zitten, maar goed. Succes vandaag met het beantwoorden van alle reacties :sweat_smile::+1:t4:

1 like

Beter is een ruim begrip. Ze hebben allebei hun kwaliteiten.

En ja, ik heb meerdere van beide.

2 likes

Ik hoef geen filmpjes te bekijken als ik ze zelf heb!

1 like

Nou vergelijk dit dan maar eens met een datejust of daydate uit die tijd. :upside_down_face:

15 likes

Wat heb je precies zelf?

Je hebt die waardeloze troep toch niet zelf gekocht? Jij hebt een GS, fotografeert die met een matige Canon lens en rijdt in een Lexus?

3 likes

Grand Seiko is puur een prestige project van Seiko. Zeg maar het Bugatti van Volkswagen.
Seiko had beter de merkrechten van Universal Genève kunnen kopen en in een Zwitsers atelier kunnen gaan zitten, om het tot een commercieel succes te maken.
Misschien maken ze geen cent winst met GS. Maar er moet juist Seiko op de plaat staan en iedereen moet weten dat het uit Japan komt. Het is het visite kaartje van Seiko.

4 likes

Nog eentje dan… Dat woord is bij Grand Seiko wel tot kunst verheven… En kunnen heel veel andere merken toch wel wat van leren.

3 likes

Ze doen hun best ja.

1 like

Jij ook :joy::joy::joy:

8 likes

Juwelier Vaessen in Heerlen heeft als een van de weinigen de complete collectie in voorraad.

4 likes

Je kan altijd overwegen de prijstag er aan te laten zitten

7 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Ik heb allebei gehad, nu alleen nog Rolex. Maar het afwerkingsniveau van Grand Seiko is beter.

7 likes

Zullen we deze maar verplaatsen naar ‘Rolex only’ dan?

Ohnee wacht …

1 like

Uhhhh de hele voorraad? Ik ben er een uur geleden geweest maar die stelling is wat overdreven

2 likes

Inderdaad. Heel verschillend, maar ze doen echt niet voor elkaar onder. Afwerking GS is veel verfijnder, Rolex meer toolwatch. Ze lopen beide heel mooi precies.

3 likes

Tot voor kort hadden ze alle modellen. Maar verkopen komt ook voor… :joy:

Ze hebben echt nooit alle modellen gehad maar dat geldt voor elke GS AD in Nederland.
Neemt niet weg dat het een zeer sympathieke zaak is :grinning:

2 likes