Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Ik stap uit deze discussie, wat een niveau van sommigen :see_no_evil:

Wat jij wil :joy:

Ik heb meer moeite met de spring drive meter dan de tekst. De plaat is zo wat uit balans.

1 like

Daarom had ik het R wordt niet gebruikt in mijn tekst…

Wat ik wel terug lees is dat meerdere mensen het stukje merk beleving ook meenemen in hun beslissing…en dus ook dat het hart soms iets anders zegt dan het hoofd…

Jammer ook dat je niet of nauwelijks ziet bij de grijze dealer…

1 like

Vind het eigenlijk leuk dat er Seiko opstaat. Weet dat ik een uitstekend horloge heb, de rest denk dat het een “Seikootje” is. Draag het voor mezelf, niet om indruk te hoeven maken :wink:

7 likes

Dan moet je een type nemen waar die op de achterzijde zit. Die zijn er ook :wink:

2 likes
2 likes

Van harte.

PS

… is één woord volgens mij. Dat zou je als instrumentmaker toch moeten weten. Overigens, ken ik jou niet ergens van? Jouw schrijfstijl komt me bekend voor. :thinking:

Overigens, merkbeleving is alles.

Exact. Als we allemaal rationeel een horloge zouden kopen, zouden we geen van allen met een horloge rondlopen van een niet nader te noemen stichting uit Genève. Dan zouden we voor dat geld iets anders kopen, misschien zelfs wel eentje waar Seiko op staat. :wink:

1 like

Krijg je in ieder geval ook niet steevast ‘issie echt?’ ‘Hoeveel kost dat nou?’ :man_facepalming:

2 likes

Wat een anti Grand Seiko sentimenten plotseling.
En dan ook nog zonder kennis van zaken…
Hoogst vermakelijk dit.

1 like

De modellen van Lexus zouden het als Toyota ook niet zo goed doen denk ik. Het is voor sommigen wel een punt denk ik. Seiko zou er ook beter een eigen merk van kunnen maken dan zouden er vermoedelijk meer mensen dat geld er voor over hebben.

Uiteindelijk gaat het om de techniek en of je het mooi vind maar ik begrijp je punt. Ik zou er als ik in die klaase zou shoppen misschien ook wel moeite mee hebben dat er Seiko op staat.

1 like

We hoeven daar niet over te denken omdat we het weten :wink::

Wikipedia: “Lexus did not exist as a brand in its home market until 2005, and all vehicles marketed internationally as Lexus from 1989 to 2005 were released in Japan under the Toyota marque and an equivalent model name”.

1 like

Ik herken dit wel een beetje.
Dat heeft verder niets te maken met de merknaam maar met het gebruikt van Quartz-uurwerken.

Jaja, ik ken alle verhalen over de super Quartzen etc. maar persoonlijk vormt de mechaniek een groot deel van de beleving. Iets met een batterijtje past niet binnen mijn beleving van een high-end uurwerk.

2 likes

Kijk, dit vind ik dat wel weer heel erg tof!

10 likes

Die stond bovenaan m’n lijstje, viel helaas net te dik voor mij.

1 like

Dat is helaas wel een pijnpuntje bij veel GSen volgens mij…

1 like

Ik heb zelf een sub no date, bij Vaessen in Heerlen een paar grand seikos goed bekeken en moet eerlijk toegeven dat de afwerking van de grand seikos beter is dan van mijn rolex.
Niet te geloven als je met een loupe kijkt, kan me niet voorstellen dat een pp of vc of jlc nog beter is het kan volgens mij gewoon niet.

6 likes

Oeps…foutje naar mijn mening. Aan de afwerking en zorg voor detail van (elke) Grand Seiko kan Rolex niet tippen.

2 likes

Een Ferrari is net zo min Fiat als een GS Seiko is.

En ja, het zijn beide concerns met dezelfde eigenaren…

2 likes

Mido was in de jaren 60 mijn vaders droomhorloge. Hij kocht uit frustatie een Omega Constellation omdat hij de gewenste Mido in Libye, waar hij toen werkte als boormeester, niet kon kopen. Zo’n Omega heb ik nu.

3 likes