Als geld geen rol(ex) speelt, voor welk horloge ga je dan? Ik trap af met de IWC PORTUGIESER PERPETUAL CALENDAR

AP 15400

7 likes

If I were gay, I’d join you in holy Patrimony… oh… wacht. Maar mooi hoor. En een KS uiteraard. Daar houden wij wel van. :slight_smile:

@Tommyvee, die Snowflake heb ik ook heel, heel erg hoog zitten. Alleen zou ik een v2 willen zien zonder power reserve op de voorkant, liever op de achterkant.

Die CvdK is echt verbluffend mooi! Mag bij mijn lijstje:

5 likes

Die Patek Tonneau’s van @Daan010 en @lencoth… Prachtig. Ook de CvdK’z van @patvrolijk zijn prachtig.

De Fifty Fathoms van @Dumex is ook wel mooi, maar wordt me net te gewoontjes…ik vind het jammer dat dit model de klassieke ronde bezel niet meer heeft, dan vind ik dit de ultieme BFF:

My good man, there’s no such thing! Diiving watches are for gentlemen in their leisure time. :slight_smile: Sorry. Ik zit helemaal in de Blunt Talk. :slight_smile:

5 likes

Met sigarettenhouder op 3 uur, handig!

2 likes

En ik dacht er m’n iphone mee op te laden, dank voor de tip !

2 likes

Helemaal goed hoor! Maar in ieder geval ook niet helemaal mechanisch :wink:

Het is een prachtig en geavanceerd mechanisme maar gewoon niet helemaal mijn ding…

Hahaha… een quartz is trouwens ook helemaal mechanisch:

“Een mechanisme is een constructie van onderling beweegbaar aan elkaar verbonden delen. Een aan een mechanisme opgelegde beweging wordt omgezet in een verlangde, van het mechanisme af te nemen beweging. De onderlinge bewegingsmogelijkheden worden bepaald door de aard van de verbindingen, zoals scharnieren, geleidingen, verende elementen, etc” :slight_smile:

:joy:

3 likes

Ohh die uit de watching? :slight_smile:

2 likes

als geld geen rol speelt: dan toch zeker een handmade piece unique en geen productiemodel

4 likes

Opgelost :slight_smile:

Dan geld geen rol speelt als toch zeker liever een productie model, want productie modellen zijn vaak aan minder fouten onderhevig als handgemaakte producten. :slight_smile:

Sorry. Dat krijg je ervan dan ik van Kooten en de Bie ga kanaliseren. Dit is @AstonMartin’s schuld.

1 like

Voor mij ook…

3 likes

Ik hou het bij een NL merk.
De Grönefeld 1941 Remontoire. Prachtig!!

7 likes

Deze misschien ?

6 likes

Die blancpain hoort gewoon met die platte lunette . Zo zag het originele ontwerp er vroeger ook uit.

Daar mogen de meningen blijkbaar verdeeld over zijn. Volgens dit artikel niet. Althans, ik zie een bolling:

Maar waar we het wel over eens kunnen zijn is is dat de oorspronkelijke Fifty Fathoms dan toch zeker geen SKX / Submariner / generieke duiker wijzerplaat had met bollekes en streepkes. Om nog maar te zwijgen van een ordinaire lollipop secondenwijzer.

Dat is zo’n cliché en zo jammer, dan houd ik liever de oorspronkelijke 12-3-6-9 setup met spitse secondenwijzer van de oude fifty fathoms. Een Blancpain SKX1521 is voor mij niet zo interessant. Koop dan gewoon een Squale.

3 likes