taaiewillem Schreef:
Niet alle…
Je hebt helemaal gelijk.
Niet alle…
Je hebt helemaal gelijk.
Ik wilde me er eerst niet mee bemoeien. Maar ik doe het toch. Heel erg off-topic; dat zat er na de laatste postings wel in…
Als (parttime) docent in het voortgezet onderwijs zie ik bijna dagelijks leerlingen met dyslexie aan mijn tafel zitten. De meesten doen ongelofelijk hun best om goed te schrijven. Voor alle duidelijkheid: de eindexamenregels in Nederland zijn zo, dat er geen extra punten zijn, of minder puntenaftrek is voor dyslectici.
En op een meer persoonlijk vlak: sommige vrienden van mijn zoons lijden ook aan vormen van dyslexie. Ik heb van redelijk dichtbij meegemaakt hoe ze vanaf groep 3 van de basisschool iedere keer weer geconfronteerd werden met hun problemen. Ouders die heel wat avonden met hun jongens aan de slag gingen. Nu de jongens ouder zijn, helpen ze elkaar. En ze weten echt wel dat er niet veel verbetering is. Je bent en blijft nu eenmaal dyslectisch. Ik ben blij dat mijn kinderen er geen last van hebben.
Na bovenstaande kun je al bijna raden waar ik naar toe wil: afgezien van de mensen die zich verschuilen achter dyslexie (en daar terecht op worden aangesproken) vind ik dat sommige posters wel erg laatdunkend schrijven over dyslexie!
Natuurlijk heeft W. bij sommigen een open zenuw geraakt. Ik heb die threads ook gelezen. Maar ik ben er van overtuigd dat W. wel degelijk dyslexie heeft. Dit is geen ‘luiheid’ ook al zou men hem die (negatieve) karaktertrek willen toedichten. Maar met de manier waarop nu over dyslexie in het algemeen wordt geschreven, raak je ook anderen op het forum. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!
Als laatste twee puntjes: al schrijvende sluipen er soms fouten in je tekst. Als je die op het forum plaatst en terugleest, zie je soms heel domme spel- of taalfouten in je tekst. Als ik straks teruglees, zie ik vast ook wel iets ‘onregelmatigs’.Maar dat kun je dan niet meer veranderen… Ik denk dat het met de software te maken heeft. Soit. Dat betekent dat je goed moet opletten als je schrijft over dyslexie, concentratie, willen-is-kunnen en luiheid… Er staan behoorlijk veel fouten in bovenstaande postings over de (on)zin van dyslexie…
Menno
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam (als ik het me goed herinner) - anders gezegd: dit topic mag van mij wel dicht.
Als starter van dit topic sluit ik me aan bij de wijze woorden van Menno en lijkt me het beste om het hierbij te laten.
Wijs gesproken Menno!
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
@ thieuster
Helemaal met je eens ook goed verwoord. (tu)
@ SuperC is niet leuk om olie op vuur te gooien >X
harb Schreef:
@ SuperC is niet leuk om olie op vuur te gooien
XWas een grapje, he :)-D? Ik meende wat ik zei,
Menno heeft gelijk, het is allemaal niet zwart/wit
en wil niemand voor het hoofd stoten.
Had het even niet als grapje gezien :)-D
Soms is ook een grapje ongepast.
Soms is ook een grapje ongepast.
kan, maar een beetje luchtigheid hier op 't forum zou niet misstaan.
@Sorcees: pakketje overigens al binnen?
Wout, die jongen die om de week een nieuw omegaklokje kocht van honderden euro’s en daar dan steeds een post van ging plaatsen in half nederlands? Wat is zn forumnaam dan vandaag de dag?
Wout, die jongen die om de week een nieuw
omegaklokje kocht van honderden euro’s en daar dan
steeds een post van ging plaatsen in half
nederlands? Wat is zn forumnaam dan vandaag de
dag?
de laatst bekende naam is “seiko omega” maar zag in 't verkooptopic alweer iemand die een bod/pm deed…profiel is ook opmerkelijk(1 post en tussen registratie en vertrek zit amper een minuut):
Gebruikersprofiel : svenzande
Registratiedatum:
08/11/2011 20:04
Laatste activiteit:
08/11/2011 20:04
Dit zou 'm volgens mij ook zo kunnen zijn… (let wel: zou kunnen!)
Ik herinner me net weer; 'Wout, die jongen die om de week een nieuw omegaklokje kocht van honderden euro’s en daar dan steeds een post van ging plaatsen in half nederlands’
en met daarbij gevoegd zeer onprofessionele en onscherpe foto’s, keeeeer op keeeeer (en dan weer een keer)
comming to think … DIT
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,329425/
zijn dan waarschijnlijk eens niet zijn eigen foto’s (?)
sneu
edit; @popma: scherpe observatie
edit; @popma: scherpe observatie
er bestaat wel een Sven van der Zande, maar die is van Buscum Ducis horloges en die zal wel niet even inloggen, pm doen op een klok van 300 eypo (terwijl ie z’n toko vol heeft) en weer wegwezen.
aangezien het Wout om de handel te doen is, dan lijkt bovenstaande me wel een reëel verhaal.
(weet overigens niet of die Hamilton wel in zijn (handels)straatje past)
nogmaals, het zou kunnen…

hahaha zo PRdV-achtig is 't nou ook weer niet 
maar er valt je soms weleens iets op waarvan je denkt “hé…”