Als je collectie uit 1 horloge zou mogen bestaan

Zoals de titel al doet vermoeden. Als je door het leven zou moeten met slechts een enkel horloge. Wat zou het dan zijn? Ik bedoel niet perse het horloge dat je zou bezitten als je funds oneindig zouden zijn dus hou het realistisch. Ik ben benieuwd en ook zeker naar de onderbouwing.
Zelf ben ik een duiker en zou mijn grail toch een Blancpain zijn in dat genre maar als ik voor 1 horloge zou kiezen zou het toch wel iets tijdloos en complex zijn als een triple calendar chrono of iets in die richting. Ik heb helaas nog te weinig diepgang en kennis maar een chronoswiss Sirius of een vd Klaauw Ariadne heeft me wel een warm gevoel.

7 likes
7 likes

Dat topic heeft wel een heel hoog Rolex gehalte hoor(en nog veel duurdere).

1 horloge?

Patek Philippe 1518 in roségoud als geld geen rol zou spelen.
Klaar.

Nu ik wel een budget cap heb:

18k geelgouden VJ88 Mathey-Tissot

16 likes

Door het leven met slechts één horloge is niet echt een mooi vooruitzicht zeg. Hoe moet dat dan met ons forum? Maar als je dan echt moet kiezen (zo van: brand en je kunt maar één horloge meenemen), dan ging deze mee:

5 likes

Hier heb ik in feite genoeg aan.
Comfortabel, voldoende functies, loopt altijd op tijd, geen mechanische problemen, kan tegen een stootje, jarenlang zorgeloos plezier, voldoende waterbestendig.

19 likes

Deze:


Nog even sparen…

6 likes

Ruik ik hier apartheid? Die mensen mogen ook af en toe uit het groen.

2 likes

Ja, toch wel iets met water -daar breng ik graag tijd op of in door- en m’n favoriete merk. Twijfel tussen deze twee.
Set sail in style: meet the new TAG Heuer Carrera Skipper ...

Video Review - The 2022 TAG Heuer Aquaracer Professional 200

Liefst allebei. Maar als het er écht maar één mag zijn, denk ik, toch de laatste. Is net wat praktischer en ik draag al 30 jaar bijna alleen maar duikers. Dus, waarom nu stoppen, toch?! :joy:

15 likes

Liegebeest, je bedoelt de reversed panda

1 like

Haha, ja, je hebt gelijk. Ik was alleen verbaasd dat er dan allemaal weer van die dure horloges langskomen. Kan best wat minder en toch mooi.

Keuze is makkelijk, ik zou alleen deze houden.

3 likes

Op dit moment de pelly

8 likes

Geen ge … Gewoon eco-drive :+1:

7 likes

Deze, een vrij onherkenbare Rolex voor velen.

8 likes

Niet eens die met de steentjes?

Niet bepaald een straf toch?

1 like

Eén horloge een collectie? Laat me niet lachen.

1 like




Deze staan voor mij op gedeelde 1 ste plaats

10 likes

1 horloge Bill :smile:

Want anders had ik er ook deze bij gezet :laughing:

2 likes