(What would be your) One piece collection

Hallo forumgenoten,

Eerder vroeg ik wat rond op dit mooie forum van ons over de omvang van jullie collectie. Interessante antwoorden en inzichten die voor mij hebben doen realiseren dat ik de collectie vooral klein wil proberen te houden, zodat ik alles regelmatig draag.

Nu heb ik een nog extremere vraag aan jullie: hoe zou jou one piece collection eruit zien? Of, voor de paar leden die dit is gelukt: hoe ziet je 1PC eruit?

Spelregels:

  • één horloge dat je in principe overal voor gebruikt, van kantoor tot kerstmarkt en van bos tot bioscoop tot black tie event.
  • voor de echt extreme situaties (drilboren, cagefighting, etc) mag je tevens een g shock erbij aanhouden, die telt niet mee (maar noem dan vooral welke dit zou zijn)
  • ook trouwhorloges, erfstukken die al lang in de familie zijn en andere horloges met een grote emotionele waarde tellen we even niet mee.

Ik ga eerst: naast een solar multiband g shock (altijd op tijd en de batterij is nooit leeg) en mijn Fossil die ik op mijn 21e kreeg van mijn vrouw, zou ik 1 van deze 3 kiezen denk ik (waarbij ik budget niet heel erg zwaar meeweeg - niet heel realistisch maar het is mijn topic dus ik bepaal de regels :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Uiteraard een mooie eerste kandidaat waar veel van jullie aan zullen denken: de Rolex submariner. Ik ben nog niet heel erg thuis is typenummer etc (dat komt wellicht nog als het budget in de buurt komt van wat een sub kost) maar de meeste subs zijn volgens mij allround genoeg om als enige horloge in je collectie te dienen. Alternatief: Tudor bb58. Plaatje voor de sfeer: image

Optie 2: de Omega Aqua terra. Iets minder sportief of opvallend dan de Rolex, daardoor iets saaier, maar daar is een mouw aan te passen door eentje met een bijzonder dial uit te zoeken, zoals deze: image

En de laatste (in mijn geval minst realistische): de Patek Philippe nautilus. Ik heb niet echt een grail watch (ik draag horloges een tijdje en dan bevallen ze of niet) maar als ik die had was het deze. Wat een ontwerp, wat een elegantie en tegelijkertijd ook stoer en degelijk. Kan je alle kanten mee op! image

Ik ben benieuwd wat jullie 1PC zou zijn (of is) en waarom!

12 likes

Deze!

13 likes

Ik vind de titel misleidend als je er een top 3 van maakt. :man_shrugging:

Een ouwe sub denk ik. En m’n Casio voor ernaast.

2 likes

7 likes

Onderstaande voor de dagelijkse kost

En dan mag je de gshock vervangen voor deze

9 likes

M’n IWC Portuguese chronograph 371445 :slight_smile:

1 like

17 likes

Een one piece zou voor mij nooit werken, maar als ik alles moest wegdoen en ik er een mocht houden was het deze.

46 likes

15 likes

Ik heb al mijn hele leven een one piece collectie. Steeds bij een koop van iets nieuws de oude verkocht.

Voorbij gekomen:

  • van alles en nog wat fashion merken
  • tag heuer carrera - 4 jaar gehad
  • omega planet ocean - 4 jaar gehad
  • rolex sub - 1 week gehad (irriteerde me aan de cyclops)
  • rolex seadweller 4000 - 1 jaar gehad (vond persoonlijk rolex niet bij mij passen, terwijl het wel fantastische horloges zijn)
  • panerai 312 - 5 jaar en counting… ik heb ondertussen wel zin in iets nieuws dus wie weet gaat het na 25+ jaar van horloge gekte dan toch een 2 piece collectie komen.

32 likes

Je hebt helemaal gelijk idd. Toch bedankt voor de reactie!

1 like

Goeie keus! Draag je die ook met een t shirt dan?


Dan zou ik toch voor de Seamaster gaan.

19 likes

Haha heel ongewoon maar heel fraai!

Als je je dit kunt veroorloven kun je ook een heel ongewoon leven hebben!

1 like

Heel vaak geprobeerd om een 1 piece collectie te houden…gaat niet, werk niet en helemaal niet als je al dat moois hier op dit forum tegenkomt…dan moet je ook gewoon je lidmaatschap opgeven…dan misschien!!

2 likes

Als ik dat toch eens wist… :blush::sweat_smile:

4 likes

Oooeeeh goeie keus!

Mooi hoor! Dit is de jouwe neem ik aan! Heb je em al lang? En is dit de enige horloge of heb je er stiekem nog een paar?

1 like

Heel goede keuze! Pie pan forever

1 like