Ik heb zeker een mooie verzameling Monsters gehad, nu nog maar twee over (dus ik kan ‘t wel, wegdoen ). Tien Samurai(s?) is nu de grootste deelverzameling.
En van die vijftig+ is sowieso de ruime meerderheid Seiko duiker, dus die rode draad is zeker ook daar.
Now we’re talking.
Voorheen had ik de nodige analoog digitale quartzen uit de jaren 80. Allemaal weggedaan.
Nu nog 3 superbasic Seiko’s als mini-deelverzameling (SRPA23-25 en 27) in wit, blauw en zwart. Voor mij zijn dat Seiko’s met oer-dna uit Japan.
Ik zeg niks…
En welke is je werkhorloge?
Op m’n werk draag ik de Luminox. Licht mooi op met die tritium buisjes als ik s’nachts aan het varen ben.
Verder draagt het heel comfortabel door het lichtgewicht carbon kast.
Ik noem het geen collectie maar een verzameling. Je kunt niet van iets spreken wat tot punt en prik beheerd wordt, en het is geen verzameling met historische of culturele waarde. Dus verzamel ik wat prullen.
Dat zijn er nu nog 23, het worden er 24. Mijn vrouw heeft er zes, en een Russisch herenhorloge van messing wat van haar grootvader was. 31 stuks totaal dus.
Ik draag alles, inclusief sporadisch de twee erfstukken.
Nice! Als je ze allemaal draagt is het geen te grote verzameling in mijn ogen.
En als je ze niet of weinig draagt?
Mag ieder voor zich weten uiteraard! Maar ik zeg In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister (met een heel plat Nederlands accent zeg ik dat dan)
Geen zin om te tellen.
Net als fate, ze krijgen alle polstijd .
Geen ondergeschoven tikkers.
3 stuks waarvan de skx eigenlijk niet meer gedragen word ( toch maar weer eens doen )
De andere twee zien jullie vaak genoeg langskomen dus daar is geen foto van nodig

Aan die Sinn 556i heb je ook genoeg, altijd weer mooi om te zien.
Duidelijke voorkeur voor de betere duiker!
Ik heb er ook eentje gekocht om te proberen - zgan, blauwe sunburst, stond in het blauwe deel. Maar ik vind er niks aan dus als iemand nog interesse heeft…? @Jasper
Ik heb een bescheiden collectie.
Niet alleen in aantal (acht stuks, waaronder twee G-shocks), maar ook in aanschafprijs. Duurste zit paar euro boven 400 euro…
Kistje voor acht stuks. Als ik een horloge wil aanschaffen, gaat er ook één uit.
Nice! En welke gaat er echt nooooit weg?
Zeven zijn voorlopig blijvertjes.
Eén Citizen twijfel ik over…
Update van mijn eigen collectie:
- Er is ook nog een Concordia handopwinder incoming.
- De Olma is niet helemaal mijn smaak en wordt weinig gebruikt maar toch interessant dus die blijft voor nu nog.
- Verder heb ik nog een sinn gekocht maar die mag alweer vertrekken dus niet op de foto.
12+ maar ik heb besloten dat ik er een aantal ga verkopen. Was weer in de verleiding om uit te breiden met een Oris 65 hier op Kos. Was nog niet over de prijs begonnen en al 20% korting. Groene dial was erg mooi.
22 met nog 7 op de wishlist. In het verleden heb ik veel verkocht maar daar ben ik mee gestopt. Ik kreeg daar te vaak spijt van.