(What would be your) One piece collection

Simpel… model met historie, kan op staal, rubber en lederen dmv quickrelease en draagt supercomfortabel.

17 likes

Deze beauty zou wel een kans maken…

  1. AQUA TERRA 150M

seamaster

SeamasterAQUA TERRA 150MCO‑AXIAL MASTER CHRONOMETER LADIES’ 38 MM220.10.38.20.02.003

WISHLIST COMPARE

Steel on steel

220.10.38.20.02.003

61 000,00 kr

CONTACT A BOUTIQUE ABOUT THIS PIECE

Master Chronometer certificate - Co-Axial Master Chronometer Ladies' 38 mm

8 likes

Een one-piece collection…ik zou het niet kunnen :sweat_smile:
Maar ik zou mijn Seamaster houden. Mijn eerste duurdere horloge en de start van mijn collectie, bijna 16 jaar geleden. :star_struck:

18 likes

Voor deze zou alles wel de deur uitmogen :grin:

10 likes

Haha nee hoor, mocht ik willen dat ik die had :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ben een paar keer tot een 3 piece gekomen, zit nu weer op 9 stuks…daarin zit ook mijn Sub, het horloge dat ik de laatste jaren het minst draag maar zou houden als ik terug moet naar een 1 piece :slight_smile: Ook het enige horloge van de 9 die ik gewoon bij de AD gekocht heb (toen kon je naar binnen stappen en er 1 met korting kopen dat wel…)
Bij een 3 piece zou die bestaan uit de Sub, Zenith CP2 en een IWC Ingenieur…allemaal al in de collectie dus ik hoef alleen maar te reduceren…

4 likes

Dreaming :thought_balloon:

9 likes

Waarom zou ik iets anders willen dan ik al heb? :grin:

20 likes

Zonder gevoel de beste one piece voor mij? Dan wil ik mijn chronomaster terug. Ik mis dat ding regelmatig.

100m WR
Solar quartz met perpetual calendar
Fancy anti kras coating
Prachtige wijzerplaat

Puur op gevoel de polar. Die komt ooit weer terug als ik klaar ben met klooien.

13 likes

Een gmt master 5-digit met de 2 banden en collectietje bezels in alle kleuren.

Klaar

5 likes

Ceramic … lekker krasvrij

8 likes

Sub met Datum dan. :ok_hand:

1 like

Een subject naar mijn hart… Ik heb niet de neiging mijn collectie zeer groot te laten worden en een 1pcs leven spreekt mij zeker aan! In het verleden heb ik wel verschillende Seiko’s gehad maar met de komst van mijn GS ben ik wat verwend geraakt vrees ik.

Momenteel heb ik nog een Seiko duiker en een Lord Marvel… Beide mogen gaan vertrekken vrees ik.

Dan kom ik uit op een 2pcs collectie bestaand uit de Grand Seiko SBGX063 en een Garmin Instinct Solar.


In eerste instantie was de GS als daily bedoeld maar daar heeft de Instinct toch wel weer een stokje voor gestoken. De Garmin is echt een prima G-Shock alternatief met alle voordelen van het Garmin platform. Alle smartphone notificaties staan uit en de Solar power doet echt wonderen voor de batterij duur. Het voordeel is dat ik in een sportieve industrie werk waarin dergelijke horloges wel gemeengoed zijn. Daarmee natuurlijk wel helder dat de Garmin een vergankelijk horloge is die waarschijnlijk over een jaar of twee weer opgevolgd gaat worden.

De GS is een heerlijk “under the radar” horloge die je eigenlijk overal dragen kan en gewoon geweldig is qua afwerking en kwaliteit. Die zou ik prima voor de rest van mijn leven kunnen houden wat waarschijnlijk ook wel gaat gebeuren… Heb deze namelijk gekocht als herinnering aan ons 12,5 huwelijks jubileum. (helaas had ik op de daadwerkelijke huwelijksdag nog niet zoveel met horloges)

Als alternatief op de/een GS zou ik ook prima met een Seamaster, AquaTerra, 36mm Explorer of Oyster Perpetual kunnen leven als 1pcs collectie.

7 likes

10 likes

Wat als…

…dan deze

3 likes

Deze net van mijn vrouw gehad mag nooit meer weg


Dus dit is dan automatisch mijn one piece collection

13 likes

Simpel. De Explorer 1

23 likes

Ik denk dat ik dan mijn VC terug wil. :thinking:

2 likes

1 van deze twee

9 likes

Afhankelijk van het budget heb ik twee kandidaten in de doos.


De eerste is zeker de meest flexibele, maar allebei met lume, 200m WR, ontspiegeld saffier, 36 respectievelijk 38mm. Op het eind van de rit zou ik de Nomos kiezen, maar de Alpinist in grijsblauw is zeker een kanshebber.

Al droeg ik nooit weer een horloge, nee dank je. Die mag je houden.

Gelukkig maar, daar heb ik er 22 van.

Als twee kisten met daarin 22 horloges, en eentje om de pols. Ik zie die ene om de pols als mijn one piece deelverzameling.

Nee dank je. Al droeg ik nooit weer een horloge, die mag je houden. Ten eerste omdat het het grootste cliché is wat je je maar kunt bedenken. Als ik al een icoon moest nemen wat al lang op de markt was zou ik een JLC Reverso medium pakken, een handwinder, met witte guilloche plaat, maar ik houd het liever even op mijn Nomos.

Ten tweede omdat een duikhorloge bij een pak als een lul op een drumstel slaat, terwijl een sporthorloge als de Nomos dus wel daadwerkelijk bij het pak, de shorts of de kimono past.

Da’s al een stuk beter, maar afhankelijk van het budget heb ik vier veel leukere skin divers voor je, die veel onderscheidender zijn.

  1. Mijn incoming, de Serica 5303.

  2. De Oris Sixty Five. Die is in 2015 geïntroduceerd, en ik durf te stellen dat Oris aan de wieg stond van de Skin Diver renaissance waar de BB58 ook op mee mag liften sinds 2018. Ik wil de Tudor niet derivatief noemen, omdat ook de Oris van eerdere skin divers afgeleid is, maar toch… De Sixty Five was in mijn hoofd de eerste in de moderne tijd.

  1. De Baltic Aquascaphe. Ik heb de Oranje-blauwe GMT versie, maar de witte is ook een mooie keuze. De zwarte ook. :slight_smile:


  1. De nieuwe Omega Seamaster 300. Omega’s Seamaster is een iconische serie met heel veel horloges, inclusief de AT die je noemt. De nieuwe 300 is het toppunt van een mooi skin divertje, en heeft in tegenstelling tot Rolex en Tudor ook nog eens een mooi Co-axiaal uurwerk.

Eervolle vermelding voor de Seiko SPB14x serie, de Rado Captain Cook 38 en de Yema Superman 39 Heritage.

Nog even nagedacht, en ik grijp mijn trouwe Nomos wel. Geen cliché, uiterst robuust, klein, onder de radar, met mooi in house uurwerk en comfortabel als wat. Helaas wel kutlume, maar een mens kan niet alles hebben.

18 likes