Dit topic bestaat hier nog niet en zal (om bekende redenen) misschien niet populair zijn. Maar gedurende de tijd dat ik hier lid ben, ben ik altijd wel geïnteresseerd geweest in topics over leden die het hadden over een (mogelijke) one watch gedachte, aanwinst,… Of het nu gaat om een zogenaamd end game horloge, een horloge to rule them all of een andere benaming die hier op het forum al de revue gepasseerd is; maakt niet uit.
Alleszins heb ik respect voor de leden hier die hun voorliefde tot één horloge kunnen beperken. Ik behoor (nog) niet tot deze groep.
Wat de voorwaarden betreft om in dit topic te posten, wil ik teruggrijpen naar analogie van een post (heb ik niet meer kunnen terugvinden) gedaan door @Fate_Amenable_To_Change in een ander topic een hele tijd geleden . Toen is het idee ontstaan om dit topic te starten.
De voorwaarden:
-Het moet een horloge betreffen dat nu daadwerkelijk in je bezit is én je draagt:
-Geen projecten die ergens liggen te wachten op in elkaar steken;
-Geen niet werkende horloges die bijvoorbeeld ergens in je lade liggen;
-Geen uitgeleende/weg gegeven horloges waarvan je weet dat die vroeg of laat terug naar je zullen komen/waarvan je spijt hebt dat je ze hebt weg gegeven,of die je ook nog af en toe zelf draagt/wilt dragen… (zoals ik doe bijvoorbeeld met enkele horloges die ik “uitgeleend” heb aan mijn vriendin om zo in mijn hoofd mezelf ervan te overtuigen dat ik minder horloges heb dan ik feitelijk heb);
-Geen smartwatch die je in combinatie/afwisselend draagt met een ander horloge (ook al beschouw je deze smartwatch niet als een horloge);
-Geen regrets van aankopen die je toch niet draagt of die op de planning staan om te verkopen.
Dus bovenstaande in acht genomen, richt ik mij hierbij tot de leden die slechts (niet negatief bedoeld) één horloge in hun bezit hebben én dragen. Post hier je only one watch:
Helaas ben je te laat met dit topic Sinds begin 2000 tot vorige maand maar 1 horloge gehad (Seiko Kinetic). Sinds vorige maand is er een 2e bij gekomen (Seiko 5).
Ik heb al mijn horloges in bezit, en ik draag ze allemaal. Maar als ik alles moest verkopen en maar één horloge over houden, dan zou ik op één van deze vier uit komen:
De Santos de Cartier omdat het gewoon moeiteloos schakelt tussen sporthorloge op staal en dressy horloge op leer, en tegelijkertijd 100m waterdicht is, en dus levensbestendig.
Eervolle vermelding voor de Nomos Ahoi, maar ofschoon die heel goed tegen m’n leven kan vind ik 'm op één of andere manier te stram om als “one and done” te gelden voor mijn smaak.
Ikzelf acht de kans groot dat ik de rest van m’n leven met een Grand Seiko handwindertje rond zou lopen. Eerlijk is eerlijk.
Ik besef echter terdege dat ik 21 stuks meer horloges dan ik mag hebben om hier iets te posten.
Persoonlijk kan ik prima leven met een “one watch” collectie en in zekere mate heb ik deze nu al.
Mijn daily is momenteel de bb36 al was de GS SBGX261 (niet meer in bezit) ook een zeer fijne daily. Beide modellen die aan de compacte maat zijn, comfortabel dragen, niet exorbitant in waarde zijn, prima waterdichtheid hebben en lekker onder de radar vliegen.
Beide zouden wat mij betreft helemaal prima zijn voor de eeuwigheid. Zeg nou zelf, niemand heeft echt meer nodig.
Vanwege mijn sportieve kant zit ik toch regelmatig met een nieuwsgierig oog naar een Garmin Fenix/Epix te kijken… Beide ook zeer capabel en voor velen een prima dagelijks horloge.
Beetje vergelijkbaar met die twee van mij dus! Ik vind de GS’en heel tof maar ik mis toch de lume af en toe. De afwerking is dan wel weer toffer dan de Tudor.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je de lume in het dagelijkse niet missen zal. Die zaratsu op de plaat heeft maar een klein sprankje licht nodig om de schitteren.
@Fate_Amenable_To_Change en @Thijs9F82 Dank jullie voor jullie bijdrage. Echter, is dit topic(hoe klein dit misschien ook zal blijven) enkel toegespitst op leden met momenteel slechts 1 horloge
Ik doe het vaak met 1 horloge. Dat klopt. Al heb ik de afgelopen tijd ook wel 2 a 3 horloges gelijktijdig gehad. Maar in m’n hart blijf ik toch een one-watch persoon.
Ik heb ze beide - ik mis de lume in de praktijk toch een beetje en het is daardoor (en door de zaratsu) niet ideaal als ik op vakantie ga (maar daar is de Tudor dan weer wel heel geschikt voor)
Ik grijp nog even snel mijn kans om hier te posten. Enkele maanden terug kocht ik voor mijn bruiloft deze ijsblauwe Tissot PRX Powermatic 80, die ik sindsdien dagelijks draag, via het forum.
Dit heeft mijn bestaande interesse in horloges verder aangewakkerd en ik heb vandaag, wederom via HF, een vintage Universal Geneve overgenomen.
Het horloge is nog onderweg naar mij, dus val ik nog onder de doelgroep van dit topic?