Als je een mm300 hebt is de shogun dan een toevoeging?

Ik heb middels het forum hier een shogun te ruil aangeboden gekregen. Ik lees vanalles over het comfort van dit horloge dus wil wel gaan kijken. Enige waar ik over twijfel is: zou ik dit gaan dragen naast mijn mm300 (wat ik een vd mooiste horloges ooit vind)?
Mensen die ervaring hebben met beide horloges?

De Shogun is dunner en comfortabeler. Er zijn mensen die 'm nondescript vinden, maar tot op zekere hoogte zijn alle zwarte duikhorloges van alle merken dat.

Ik zou geneigd zijn om een Shogun te houden en geen MM te hebben, want dunner, lichter en minder duur. Nadeel aan de Shogun: Een lange lug to lug van 50.75mm. De MM300 is lekker kort met 48.4mm.

Op de keper beschouwd is de SKX171 met 007 bezel nog steeds de ultieme duiker van Seiko: 42mm wijd, 13.25mm dik, 48mm l2l.

Allemaal weg doen, en een SKX171 modden met saffier en SKX007 bezel is het devies.

Geen ervaring maar de shogun en de mm300 zijn best gewilde modellen. Als je door de één de andere zat raakt kan je hem alsnog wegflipperen.

Andersom zou ik naast mijn shogun graag nog een mm300 hebben. De shogun zou dan meer voor doordeweeks zijn en mm300 voor s avonds en het weekend. Draagcomfort is echt top.

Je kan de shogun als beater gebruiken. Mijn beater is skx. Dan blijft je mm300 langer mooi en gaaf

Mits de 7 … doen :wink:

1 like

Dat laatste zinnetje… Een skx171 modden …

Is natuurlijk echt wel leuk, maar het design van de shogun is toch wel bijzonder. Daar zou ik niet een skx tegenover zetten. Fijne maat, maar lompe kast in feite.

Ik zou zeggen dat je ze alledrie kunt hebben. De oplopende prijs vertegenwoordigd direct de oplopende kwaliteit en mooier wordende looks.

De Shogun is dan wel lang maar de MM300 is (te) hoog en draagt voor mij instabiel. (En toch blijf ik ze kopen. Heb er 4 gehad, want mooi zijn ze!)

Dan betaal je 3250 - 3750 Euro voor drie zwarte Seiko duikers, afhankelijk van je dealerkeuze. Het lijkt mij een tikje overbodig.

Misschien is een SBDC051 wat, trouwens?

Mooi rustig ontwerp met alleen streep-indices, mooie korte lugs, goede materialen, prachtige maten. Dat ik er niet eerder op kom, zeg.

3 likes

:joy: :joy: :joy:

Een MM300 omwisselen voor een SKX171. Slechtste advies wat ik ooit op dit forum heb gelezen.

De topicstarter geeft nergens aan problemen te hebben met de MM300 en vraagt zich enkel af of de Shogun draagtijd gaat krijgen naast de MM300.

De meeste mensen die ik gesproken heb die zowel een Shogun hadden als een MM300 bekennen vrijwel allemaal dat de Shogun geen draagtijd kreeg naast de MM300…

3 likes

Goed voorstel. Ook mooi. Maar drie zwarte seiko duikers… Dat is wel erg weinig :joy:

2 likes

Ik zie het ook niet als een aanvulling.

Gewoon lekker een skx pakken als daily of een Turtle. En dan gelijk een leuk kleurtje pakken voor de afwisseling

Ach, ik blijf de lowly SKX gewoon een stukje iconisch ontwerp vinden. Maar wat belangrijker is: Voor mijn pols, 17.5 cm omtrek, zijn die grote lellen van horloges gewoon irritant en oncomfortabel.

Als ik nu zie dat de horloges die de meeste draagtijd krijgen een Alpinist van 38.5mm, een Archimede van 39mm en een Nomos van 36.3mm zijn…

Wellicht niet het perspectief waar de OP om vroeg, maar misschien iets om over na te denken.

Is dat een grote groep mensen? Want ik heb nog nooit in m’n leven een Shogun of MM300 in het wild gezien, laat staan allebei. :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Nee.
Mi geen toevoeging. Als je blij bent met je MM300, ga je de shogun niet veel dragen denk ik. Heel ander horloge.

Beide gehad, MM300 heeft mijn voorkeur.

Ik heb zelf een Shogun gehad en zou hem vergeten en liever een Mido Ocean Star Titanium V nemen, voor zelfde of minder geld krijg je dan:

Saffier glas
Bezel insert
30uur meer gang reserve
Veeeeel betere bracelet en clasp met fijnverstelling on the fly
Schakels met schroefjes
Dunnere kast
Qua looks redelijk uniek
Tandje hoger qua afwerking
Mooiere/luxere opbergdoos voor wat het waard is

3 likes

Shogun is cool, net als een mm dat is. Shogun draagt op de originele bracelet al lekker, terwijl de mm het lekkerst draagt op rubber; vind ik.

Dus…naast elkaar? Ja, prima aanvulling en voldoende anders.

5 likes

5 x een Shogun gehad en 4 x een MM300: qua draagcomfort de Shogun, qua looks de MM300, wat mij betreft kunnen ze makkelijk naast elkaar maar als ik MOEST kiezen: Shogun

2 likes

And I mean that in the best of ways. :slight_smile: Ik kwam dit tegen in de zoektocht naar een goed antwoord op jouw meme generator. Waar maak je die?

Dit bovenstaande doet me heel erg denken aan een collega van me die op een gegeven moment tijdens een kick off diner de volgende boodschap naar onze baas toestuurde:

“Martin, there’s no I in team, but there’s definitely a U in Cunt.” :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

4 likes

Na de Sumo heb ik overwogen de Shogun te kopen. Behalve het lichte titanium vond ik de Shogun te weinig bieden t.o.v. de Sumo. De Shogun vind ik zelfs té braaf. Vandaar de stap gezet naar de MM300.

Ik heb een pols van 19,5. De MM300 had inderdaad wat lichter mogen zijn. Maar door de snelverstelling heb ik geen last om de MM300 langere tijd te dragen.