Als je een mm300 hebt is de shogun dan een toevoeging?

Ik had de Shogun. Was wel een van mijn favorieten. Totdat dus de SBDC051 langs kwam.
Mooie ruil kunnen maken.

Hoewel ik weet dat ik de Shogun soms ga missen, heb ik nog geen dag spijt gehad.
De SBDC051 is om op te vreten zo gaaf en mooi.

:slight_smile:

1 like

haha als in dat je graag aan me zit? :upside_down:

1 like

Ik heb beiden en ik zie zeker ruimte om ze naast elkaar te hebben en te dragen. MM300 is een heel ander horloge dan de shogun. De MM concurreert eerder met de skx of de sumo dan met de shogun. Maar ja, ik kan veel zeggen. Ik heb ze allemaal en draag ze ook allemaal. Al krijgt de MM de meeste draagtijd.

5 likes

Dat zou niet best zijn als een skx van nog geen 200 concurreert met een horloge van 1700 euro…

Maar dat is wellicht ook precies mijn probleem m.b.t. het merk Seiko…

En toch ervaar ik het zo. Qua looks komt de MM het dichtst in de buurt van een skx ‘op steroïden’. Natuurlijk is er een kwaliteitsverschil maar dat terzijde. Wat je met een skx doet, doe je niet zo snel met de mm

Shogun heeft een heel andere uitstraling.

4 likes

Alleen in het gevang, Ide. :kissing_heart:
Alleen in het gevang.

1 like

:joy:

6 likes

Dat dus. Je bent de enige niet die dat zo ervaart. :slight_smile:

Maar goed om te zien dat er medestanders van @vierport zijn die ze gewoon keihard alledrie hebben.

1 like

Skx… tja hij zal best “iconisch” zijn, maar ondanks dat ik Seiko liefhebber ben heb ik er helemaal niks mee. Leuke goedkope instapper… maar verder :frowning:
De Sumo is gewoon een prachtklok en daar begint het pas echt wat Seiko betreft vind ik, de reïssue turtle heeft het gewoon niet en als je kijkt naar het prijsverschil gebruikt zou ik niemand een turtle aanraden.
De Shogun vond ik een prachtige klok, ik had m met saffier wat m nog net wat mooier maakt. Draagcomfort vond ik echt super en net zoals bij de Sumo zit het m in de details.
De SBDX001 vond ik ook een prachtklok maar haalt het qua dragen in de verste verte niet met de Shogun. Echter het is met afstand de meest fotogenieke van de Seiko duikers.
Het is eigenlijk maar waarvoor je m wil gaan gebruiken. De shogun was voor mij grab and go en de ideale daily, de mm300 kwam bij mij zelden aan de pols.

Wat eigenlijk wel voor bijna alle Seiko’s geld is dat het best meevalt qua wristpresence, maar dat geldt ook GS. Behalve een medefreak zal geen hond in de gaten hebben wat je aan je pols hebt. Dat geldt zeker voor de shogun.

Ik zou zeggen kies dan voor wat variatie in het Seiko Gamma. Een knappe MM300, een dikke Tuna en de Shogun als daily kan prima.

4 likes

Als je 1 horloge hebt, heb je dan een tweede nodig🤔.

1 like

Je hebt toch 2 polsen ???

:joy::joy::joy:

2 likes

:thinking:zet je me toch aan het denken…heb ook 2 enkels waarvan er nog eentje vrij is. De ene enkel is al bezet met een electronische, armbandachtig ding met knipperlicht. Dus …3 horloges zou perfect zijn.

2 likes

Dan volgt de vraag: is de shogun een geschikt enkel horloge? Lijkt me daar wat klein voor…

Stoppen met heavy weight sport Willem, alleen nog cardio doen. Dan komt alles goed :facepunch:

Ieehhh bah, cardio :wink:

3 likes

Hahahahahaha… Variatie in het Seiko Gamma en dan drie zwarte duikhorloges noemen.

Wat zou je zeggen van een SARX019 dress horloge, een MM300 en dan een SCED035 Guigiaro als uitgaans/vrijetijdshorloge?

Dat is variatie in het Seiko gamma. :slight_smile:

2 likes

Variatie zit hem vaker in de details, niet zozeer in het hele dresser, duiker, sport, vlieger verhaal. Zoals in dit deel van mijn zeer gevarieerde seiko collectie.

Volgens een aantal reviews maakt de Shogun ieder ander horloge overbodig, dat is denk ik wel erg extreem maar ik kan me in sommige opmerkingen volledig vinden. Ik denk wel dat de Shogun 1 van de meest ondergewaardeerde duikers is

2 likes

1 like

Als je iedere duiker met zwarte plaat hetzelfde vind ok… maar dan kun je heel veel ook niet Seiko’s skippen. Qua looks zit er echt veel verschil in de door mij genoemde klokken hoor, klinkt een beetje als een wijf die elke rode auto hetzelfde vind puur omdat ze dezelfde kleur hebben… :joy::joy::joy: