Als je horlogemerken zou indelen naar automerken

Zo te zien ligt het toerental wat hoger aangezien de race modus actief is, zie de gele lampjes ESP en traction control waarschuwingen… Levensgevaarlijk met deze auto btw!!! :sunglasses:

Hamilton met Saab . Een tikkeltje eigenwijs , maar allebij zeker iets met de luchtvaart.

1 like

Dan is Rolls Royce gelijk aan Patek Philippe?

Bij Alfa branden er toch standaard allemaal waarschuwingslampjes op het dashboard?

3 likes

En misschien het feit dat er ook nog een ‘echte’ Saab voor de deur staat. Ons troetelsaabje.

Guys, guys, you’re breaking my heart!:cry::wink:
Mijn lievelingsmerk, de link met Formule 1 en onze nationale trots, Max! Het merk van iconen als de Carrera, de Autavia en de Monaco, vergelijken met een Eendje of het budgetmerk van VAG?:astonished::wink:

Bovendien, leunen niet alle luxere merken grotendeels op (modellen uit) hun verleden? Ik noem even Oyster Perpetual, Submariner, Seamaster, Speedmaster, Luminor, Radiomir, etc… Allemaal oude wijn in nieuwe zakken (allemaal Eendjes of Fabiaatjes?) Maakt ze niet minder begerenswaardig, imo.:grinning:

Nou ja, ik blijf in ieder geval volop genieten van m’n Deux Chevauxtjes!:joy:

4 likes

Klopt! En de Eend is toch ook een icoon ? Die is niet voor niets 41 jaar lang haast ongewijzigd geproduceerd met een aantal van dik 5 miljoen. Het is gewoon jammer dat ze tegenwoordig niet meer met zulke modellen komen.

1 like

Ja. En vroeger was dat omdat er écht weer eens wat loos was. Tegenwoordig zijn Alfa’s ietsje beter, maar branden de lampjes permanent, omdat de doorgewinterde Alfist daar om vraagt; ze kunnen er geen afscheid van nemen, vandaar. :sunglasses:

1 like

Mijn prachtige clk is zeker geen doorsnee taxi.
Ik ben er erg trots op. Momenteel is hij een youngtimer. Ooit zal hij ook een prachtige vintage worden. :ok_hand:

Kijk. Da’s weer een echte auto. Wat is het voor Saab, uit nieuwsgierigheid? 900? 9-3, 9000, 9-5 of ouder?

CLK’s zijn VEEEEEEEL te jong om youngtimer te zijn… … (en vintage al nooit ben ik bang).

wat het meest in de buurt komt is een 280CE (de 123 serie) …

Hier in SE hoorde ik wel 's “Audi, 4 nullen op de grille en een 5e achter het stuur”. In die zin zou ik daar wellicht TW Steel naast plaatsen :wink:
Da’s zowat de enige vergelijking die spontaan bij me opkomt.

Disclaimer: Auto’s zijn niet meteen mijn area of expertise.

1 like

Tissot als VW vind ik wel een mooie. Zoek nog wel naar de juiste auto bij de TAG! Luxe middenklasse ofzo?

Een auto word een youngtimer als hij 15 jaar of ouder is. Indien mijn auto 2002 model is, is hij zeker een youngtimer.
En als we kijken naar de schaarste van de clk, ben ik bijna zeker dat hij een vintage word binnen nu en 30-40 jaar.

Er is ook nog een soort ‘collectible’ factor … niet alleen de leeftijd.

ik zou zeggen… vasthouden, weinig rijden… we shall see.

1 like

Wel eens gehoord van Landwind? Een Chinees automerk, waarvan sommige modellen schaamteloze kopieën zijn van andere merken. Ik vergelijk dit merk met het horlogemerk Parnis.
Voorbeeld, de Landwind X7 en de Range Rover Evoque.
200px-Landwind_X7_01_--Auto_Shanghai--_2015-04-22
200px-Range_Rover_Evoque_-Jordan-111(6279818275)

1 like

Maar ik kan me de Alfasud van de buurman nog goed herinneren! Man man wat een pisbakkenstaal.

Overigens rij ik al jaren naar genoegen Skoda (en Honda, maar dan op twee wielen).

Skoda = Certina?

Seiko/Grand Seiko zal wel iets van Toyota/Lexus zijn, Casio valt in de groep Nissan (GT-R met de Oceanus/Edifice serie, G-Shock en Patrol gaat ook goed samen.) Citzien is dan de Honda van de grote drie.

ETA is dan een soort equivalent van Steyr/CNHI?

Oh dan maar geen Oris kopen, kun je iedere week naar de horlogemaker :rofl:

2 likes

Idd, overrated, overpriced…

Zie de vergelijking wel, als autoliefhebber laatst een proefrit in de Model 3 gemaakt. Ja het gaat hard, ja het rijdt prima, maar de afwerking is bagger en het rijdt zo emotieloos!

Je merkt dat er geen autoliefhebber aan hebben gewerkt.

Het is denk ik heel even leuk, maar een echte mooie auto verveeld veel minder snel.