Ja of ze zeggen dat je een gangreserve van 40 uur hebt maar in het echt is dit maar 25
een echte mooie auto verveelt nooit. Maar dan hebben we het wel over óude auto’s :-), want tegenwoordig wordt weinig moois gemaakt. Allemaal dezelfde windtunnel …
Wil je mijn favoriete horlogemerk niet vergelijken met zo’n historieloos merk als VW?
Een van eerste 9-3 cabrio’s. Nog (net) van voor de Opel bemoeienis. Eenvoudig ding, maar zorgt altijd voor een glimlach als ik erin zit.
By the way: als ik niet zoveel kilometers zou maken, zou ik graag nog een Saab 900 voor de deur hebben.

Een van eerste 9-3 cabrio’s
Dit was mijn eerste bedrijfswagen. Ik was 25 en pas naar Zweden verhuisd.
Daarna een tijdje een Renault Laguna gehad wat op zich prima was, maar toen kwam d’n deze:
De Saab 9-3 Sport Sedan met sportchassis, 150pk dieseltje en achterwielen die mee corrigeren in bochten. Man man man man man. Wat een auto. Overigens, wel in espressobruin, niet met zo’n lullig thule rekje.
Dus ook na Opel’s bemoeienis was er nog meer dan uitstekend in te rijden.

Dus ook na Opel’s bemoeienis was er nog meer dan uitstekend in te rijden.
We gaan off topic vrees ik…
Maar: ik heb ook een cabrio uit de Opel tijd gehad. Zeker lekker sturen ook. Alleen de kwaliteit van het dashboard e.d. gingen er niet op vooruit. En de modellen eigenlijk ook niet. Maar tot op het eind waren het geweldige wagens.
On topic: bij zo’n Saab misstaat een Nomos niet.

We gaan off topic vrees ik…
Dat is de grootste dienst die je dit topic bewijzen kunt.

dit overzicht
Zucht.

de Trabant? Waar koppelen we die aan?
In het kader van Berliner hipsters waarschijnlijk ook aan een Nomos. Met zo’n baardje om de bakkes van de eigenaar. En zo’n overhemd wat er net te casual uitziet. Met opgerolde mouwen. In een artisanale koffiebar. Met een flat white van sojamelk op tafel. En daarnaast een vegan friendly slaafvrij chocoladekoekje van havervlokken.
Dus geen Currywurst mit Champus? ️

Ik ken geen horlogemerk tot 10K die 20K word in 7 jaar tijd.
Haha. Ik wel.
Rolex 2013 vs zelfde Rolex 2019 minder dan 7 jaar
Met pak m beet papieren winst van ca +135%.
Ken er nog 1:
Rolex 2017 vs zelfde Rolex 2018 met pak m beet gerealiseerde +45% winst
️
Zal een auto dat ook hebben?
Vast wel sommige…
Longines en Fiat: beide rijke geschiedenis, nu ondergewaardeerde merken
Ja maar, ja maar… Fiat?

En zo’n overhemd wat er net te casual uitziet. Met opgerolde mouwen. In een artisanale koffiebar. Met een flat white van sojamelk op tafel. En daarnaast een vegan friendly slaafvrij chocoladekoekje van havervlokken.
Waar hang jij toch altijd rond?
Ik vind sowieso dat je auto’s niet met horloges moet vergelijken of categoriseren.
Rood haar hebben, viool spelen, Donkervoort rijden en een Casio om de pols.
Een van mijn collega’s
Ik ga er van uit dat lezen niet je sterkste punt is.
Ik heb het niet over Horloge fabrikanten maar over het horloge zelf, ik schrijf horlogemerk omdat er zoals in dit antwoord gelijk weer naar Rolex gegrepen word.
Rolex heb ik nergens genoemd, dat vul je zelf al in.
Dit draadje gaat over horlogemerken en automerken.
Er word nergens gesuggereerd dat een auto meer in waarde zou stijgen.
Mijn antwoord was over GS, dat die in waarde zouden dalen als een dolle.

Ik ga er van uit dat lezen niet je sterkste punt is.
Jij nodigt echt uit tot fatsoenlijk antwoorden.
Ik zie nergens onredelijke woorden.
Een man, een bijl en een leren schort zijn niet per se onredelijke dingen.
Maar context is alles.
Zo is het.