Als je maar 1 horloge uit je huidige collectie zou mogen houden

Als het welzijn van mijn familie in gevaar zou komen door geldgebrek gaat alles eruit wat maar wat opbrengt. Dan houd ik deze over denk ik. Mijn eerste horloge, nieuw gekregen van mijn vader in 1975.

“Full set” :smiley:

8 likes

Hele lastige vraag voor mij :thinking:
De Aquis, ETA, blok beton, en een band waar je pull ups aan kan doen.
image
Of de Seiko SPB077J1. Wat euh subtieler, en zal waarschijnlijk net zo lang meegaan.
image

Denk dat ik toch voor de Oris kies, met 51/49% verschil.
Weet je wat :smiley: een poll :tada:

• Dikke Zwitser
  • Slanke Japanner

0 stemmers

Wat kiest de massa ?

3 likes

9 likes

Zit me net nog een puntje te bedenken om deze geweldige klok (nog?) niet te kopen. Het ‘heurt’ niet op n toolwatch en veel bijzonders is t niet, maar toch vind ik n see through display case back leuk op n mechanisch horloge.

1 like

Dat snap ik wel. Mijn PO heeft zo’n display en dat was vooral in het begin een attractie. Ik denk dat ik in de eerste weken meer de achterkant dan de wijzerplaat van dat horloge gezien heb. Nu kijk ik er amper naar, en verkies ik een metalen caseback qua gevoel op de pols.

Ik was wel een Panerai aan het overwegen zonder secondewijzer, en daarop zou ik liefst een display back hebben, gewoon om te zien of het horloge nog loopt :see_no_evil:

1 like

Ik kijk er ook niet dagelijks naar, maar af en toe bij t om en af doen blijft mijn blik wel es hangen.

Maar hoe is een metalen caseback qua gevoel beter? Meestal heb ik ook voorkeur voor glazen achterkantje ivm irritatie. Bij de meeste horloges met metalen achterkant, zit die vol gravures waar vuil achterblijft en gaat irriteren.
Vooral de Omega SMP300 is een ramp. Prachtig die diepe gravure met soort v ribbels.
Maar er blijft n rode afdruk v zitten.

https://dpolicastro-wpengine.netdna-ssl.com/images/watches/img-omega-seamaster-pro-ceramic-02.jpg

Rolex is n uitzondering met zn meestal gladde achterdeksel.

LOL

Ik had er juist 1 met seconde wijzer genomen, omdat ik waarschijnlijk gek zou worden vh betwijfel of t horloge wel loopt.

3 likes

Wel ja, Rolex dus. Mijn combinatie daily drivers zijn de Explorer en de PO.

Ik vind zo’n glazen achterkant iets te plakkerig, waardoor ik dus vaker dat ding sta te wassen. Misschien in het huidige klimaat niet slecht, maar niet m’n favoriete bezigheid.

Mijn Tag heeft wel wat lichte gravure, maar niets overdreven eigenlijk. Nooit last van gehad toen ik die elke dag droeg.

Het is wel een goed aandachtspunt. Ik zit vooral te twijfelen tussen zo’n Panerai met glazen achterkant en een IWC petit prince. Die laatste is met wat gravure van dat prinsje, dus kan inderdaad misschien wel eens lastig zijn.

1 like

Mijn heuer autavia! Ook omdat er super veel emotionele waarden aan zit.
Verhaal: https://perpetualwatchlover.com/blogs/nieuws/one-watch-one-man-lots-of-stories-heuer-autavia-11063v

12 likes

Heel mooi verhaal. Al helemaal omdat je dit op jouw leeftijd weet te waarderen.

Ik hoop dat je nog veel plezier mag hebben met dit prachtig horloge!

1 like

Wel … hetgeen me in die Panerai aantrekt is het rustige van een plaat zonder secondewijzer.

M’n vrouw wijst me er soms op hoe vaag ik over tijd praat. In het scherpste geval rond ik af naar vijf minuten, maar het is nooit 11u36. Normaal zou ik dat half twaalf noemen.

Vandaar dat idee om zonder secondewijzer en zonder minute track te kunnen. Ik leef toch al in zo’n vage tijd :upside_down_face:

Hartstikke bedankt! Echt een pracht horloge. Hoop er nog veel van te plaatsen op het hf!

1 like

Zeker doen!

1 like

Begrijp wat je bedoelt. Die zonder seconde wijzer is veel beter in balans.

Op de minuut nauwkeurig vind ik toch wel prettig (hoewel ze bij mij ook niet atoomklok nauwkeurig lopen), maar als slaaphorloge gebruikte ik n Marina Militare en merkte ook dat precieze minuut er niet toe doet.

1 like

En mocht die ooit verkocht zijn, dan wordt het whatever ik dan als dressy diver heb (o.a. Omega, Oris, Sinn, Tudor, Fortis zijn kanshebbers uit dit draadje).
Naar mijn mening de meest veelzijdige soort; beach to boardroom, nooit overdressed, nooit underdressed.

3 likes

Zonder enige twijfel de PloProf van wijlen mijn vader. Zoals ze in de film wel eens zeggen: “You’re gonna have to pry it from my cold dead hands”.

15 likes

Heerlijk man. Verfrissend ook, een verhaal, en eens wat anders dan de gedoodverfde zwarte wijzerplaat duiker op staal.

1 like

Ik denk stiekem toch deze:

2 likes

Voor mij m’n Connie 2782!

17 likes

Nou de poll helpt niet verder :slight_smile:

1 like

:sweat_smile: 44 man, exact 50/50.
Maar mijn keuze was eigenlijk al gemaakt met een ieniemienie voorsprong.

1 like