Als je mocht kiezen tussen..

Poll liegt niet :slightly_smiling_face: dank voor de meningen tot dusver!

1 like

Speedy wat mij betreft. Comfortabeler, iconischer, mooiere vormen, past op meer banden

3 likes

Speedmaster!

Draagt veel fijner. Toch in mijn geval.
Band is top!

5 likes

Speedmaster is een bandenslet pur sang, daar kun je alles op gooien. Geen bezwaar dus. Maar zelfs de band is OK, hij is comfortabel.

Geschroefde pushers. Bah.

En heeft geschroefde pushers. Bah.

Ik zou voor 2500 ballen een Hanhart 317 ES Flyback reverse panda proberen te scoren als ze weer op voorraad zijn. Of voor 2000 de gewone zwarte 417 ES. Ook iconisch, Steve McQueen, mooi, klein, plat, betaalbaar en van een cool merk.

Maar als het tussen de Speedy en de Tudor gaat? Tudor doet hier niet eens mee. Speedy all day, any day. Draagt fijner, is honderd keer mooier, komt van een merk met een interessante geschiedenis, heeft geen geschroefde pushers, is niet te dik en hij heeft geen snowflake wijzers, de lugs zijn geen 22mm breed en dus niet te lomp, en het uurwerk is toffer.

3 likes

Kan mij niet voorstellen dat je dat hoort van ervaringsdeskundigen. De band is de allergrootste pré voor de Speedmaster

1 like

Ik vind leesbaarheid van een horloge belangrijk. En in deze vergelijking zie je de rust van de omega dial.

1 like

Deze all the way!

Maar beter de hesalite kiezen! Real deal en scheelt je een paar knaken…

2 likes

Speedy it is!
Heeft even geduurd hier btw, maar ineens is daar het besef Speedy is de mooiste.

Ftfy :grin:

On topic.

De speedy. De bb is inderdaad te bulky.

De band van de nieuwe speedy is trouwens perfect. Niks mis mee.

Dat heeft puur te maken met de omzetsnelheid.

Een omega verkoopt veel sneller dan een tudor.

Dat zegt dus niks over hoeveel er te koop komen. :sunglasses:

1 like

Er staat een 3861 saffier in het blauw voor een scherpe prijs, niet van mij, die blijft.

Geen van beide!!

Die Tudor krijg ik niet passend…

Speedmaster heeft geen datum

Van deze twee de Speedmaster. Maar het is zo’n saaie, brave en veilige keuze. Ik zou zeggen: ‘live a little’ en kies voor een van de twee nieuwe Carrera’s, die TAG Heuer op Watches & Wonders presenteerde. Bijzonder fraai, mooie maat (39mm), met het nieuwe in-house TH20-00 uurwerk (80 uur PR), van het merk dat aan de wieg stond van de automatische chrono, met 100m WR ook niet bang voor wat water (zoals de Speedmaster) en nog een stuk goedkoper dan een Speedmaster ook!

25 likes

Ik heb op de Speedmaster gestemd, in een ingeving.
Ik heb m nooit gehad, maar weet dat de BB vrij dik is.

Wat voor mij de enige dealbreaker zou zijn, als je niet ermee kan leven dat het een handwinder is. Maar dat zorgt dan weer dat hij een stuk dunner is dan de BB.

Handwinder is voor mij niet echt een probleem, want ik wissel toch elke paar dagen af.!

Snap die keuze, maar dat krast wat snel. En collega van mij heeft de hesalite versie en daar zitten al wat krasjes op.

Die zijn natuurlijk wel weer vrij makkelijk te verwijderen. Ik zou ook voor Hesalite gaan, want het moet gezegd, het staat hem wel erg mooi.

(links saffier, rechts PMMA)

8 likes

Oh ja, iets wat ik me niet realiseerde aan de Speedmaster tot ik er een om had: het profiel is veel interessanter dan je denkt als je hem van bovenaf ziet. Van bovenaf zie je vooral hoe tijdloos het ontwerp is, van de zijkant verraadt de leeftijd zich. Het is in feite nog steeds een vintage toolwatch, en ik vind het prachtig.

De BB chrono…

Daar is op zich niks mis mee, maar het maakt het wel een totaal ander soort horloge.

Ik heb uiteindelijk voor een Navitimer gekozen, overigens.

21 likes

Eerste keer dat ik ze zo naast elkaar zie, dank!

De hesalite laat de kleur van de wijzerplaat mooier zien.

1 like

Tja, vintage looks kun je op meerdere plekken vinden.

En hier, uiteraard:

Maar je maakt een mooi punt over de Speedmaster Er zijn veel chronografen met mooie kastvormen. Die van de Speedy draagt wel goed.

Ik zal wel bij zeggen dat saffier heerlijk zorgeloos is. Hoe mooi mensen plexi ook vinden, ik zou altijd boxed saffier pakken als ik de kans had.

2 likes