Snap die keuze, maar dat krast wat snel. En collega van mij heeft de hesalite versie en daar zitten al wat krasjes op.
Die zijn natuurlijk wel weer vrij makkelijk te verwijderen. Ik zou ook voor Hesalite gaan, want het moet gezegd, het staat hem wel erg mooi.
(links saffier, rechts PMMA)
Oh ja, iets wat ik me niet realiseerde aan de Speedmaster tot ik er een om had: het profiel is veel interessanter dan je denkt als je hem van bovenaf ziet. Van bovenaf zie je vooral hoe tijdloos het ontwerp is, van de zijkant verraadt de leeftijd zich. Het is in feite nog steeds een vintage toolwatch, en ik vind het prachtig.
De BB chrono…
Daar is op zich niks mis mee, maar het maakt het wel een totaal ander soort horloge.
Ik heb uiteindelijk voor een Navitimer gekozen, overigens.
Eerste keer dat ik ze zo naast elkaar zie, dank!
De hesalite laat de kleur van de wijzerplaat mooier zien.
Tja, vintage looks kun je op meerdere plekken vinden.
En hier, uiteraard:
Maar je maakt een mooi punt over de Speedmaster Er zijn veel chronografen met mooie kastvormen. Die van de Speedy draagt wel goed.
Ik zal wel bij zeggen dat saffier heerlijk zorgeloos is. Hoe mooi mensen plexi ook vinden, ik zou altijd boxed saffier pakken als ik de kans had.
Speedmaster!
Alleen al vanwege de grote hoeveelheid (aftermarket) banden die ervoor te krijgen zijn. Metaal, leer, rubber, nato…… echt alles kan je erop knallen waardoor het horloge altijd aan te passen is aan je stemming van de dag. Dat maakt dat het altijd weer leuk blijft om het om te slingeren.
Daarnaast is het gewoon een super knap ding!
Ik zou kiezen voor de Omega.
Veel mooiere kast net als @SwissToni benoemd.
In dat licht is de Tag Heuer die @TagEd voorsteld mijn inziens ook een mooie optie.
Daar heb je vast gelijk in, dat zegt weinig over of mensen er sneller op uitgekeken zijn. Dan zou je op z’n minst de productie aantallen ook moeten weten.
Dat een Omega zoveel sneller verkoopt dan een Tudor zegt dan misschien wel weer iets.
+1 voor de speedmaster ook…
MAAR je moet uiteindelijk zelf beslissen hé… als 100 man de speedmaster zou kiezen, maar jij vind stiekem de tudor toch mooier… ga dan aub voor de tudor.
Dat lijkt zo op de foto. Gewoon beide gaan bekijken. Ik ken hier iemand op het forum die naar de AD ging voor de hesalite, maar thuiskwam met de saffier omdat de wijzerplaat veel mooier diep zwart oogt; de hesalite oogt fletser.
Ik draag de mijne al 15 jaar, en ja er zitten wat oppervlakkige krasjes op het glas…als dat stoort, is Polywatch your friend!
De Omega.
Waarom? Alleen al de snowflake wijzer van de Tudor is een no-go.
Een Zenith die niet high beat is, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
De Omega zou ik voor gaan!
Ben ook wel gecharmeerd van sommige Tudor’s en heb minder met Omega (wel eens een SMP 300 gehad als eerste luxe horloge die ik wel terug zou willen).
Desondanks trekken de nieuwe BB chronos me minder. Het Breitling B01 uurwerk is fantastisch net als de BB58 en BB Pro, maar in dit geval is de Omega zowel het mooiere als betere horloge (uurwerk, afleesbaarheid, band, pushers etc).
Zou zelf toch eerder voor één van de genoemde alternatieven kiezen. Breitling maakt mooie en verschillende chrono’s, bijvoorbeeld de B09 premier of nieuwe 41mm Navitimers:
Ook de nieuwe Tag Heuer zoals @TagEd al mooi uiteenzet is voor mij een boeiender alternatief. TH en Breitling hebben misschien niet de historie van de Speedmaster, maar doen kwalitatief niet onder en zijn in mijn beleving net iets spannender.
Ja sorry, maar daar ga ik dan weer even op aan , want Breitling Hamilton en Heuer stonden gezamenlijk aan de wieg van de automatische chrono, die op 3 maart 1969 gepresenteerd werd. En dat kan Omega toch niet zeggen. Dus met een automatische chrono van Breitling, Hamilton of (TAG) Heuer, heb je wel degelijk een stuk horlogehistorie om de pols.
De snowflake wijzer van de Tudor zou mij enorm storen. Best een mooi horloge verder maar Tudor heeft mij nooit kunnen bekoren. De Omega is gewoon een klassieker. Mooi maar een beetje saai. Een beetje als een Audi A4. Mooie nette auto maar totaal niet spannend. Ik vind TadEd zijn Heuer keuze mooier dan de Omega en de Tudor.
DiverChrono
Dank allemaal voor de antwoorden en meningen. Ik neig heel erg erg naar de Speedmaster. Blijft toch een icoon.
Ik blijf nog even doorsparen en hopelijk heb ik m dan snel om mijn pols!