Normaal gesproken ben ik niet echt van vragen om meningen over een horloge dat ik wil kopen, want ik koop toch wel wat ik zelf mooi vind, maar nu moet/wil ik kiezen tussen twee horloges die erg op elkaar lijken en ik allebei erg mooi vind, en bovendien in dezelfde prijsklasse zitten. Ik wil ze niet allebei, want het zijn allebei horloges met dezelfde indeling en type, en ik wil graag van een aantal typen horloges “slechts” 1 exemplaar.
Ik heb nu een mooie Duiker, hopelijk een mooie Flieger in te nabije toekomst met de Stowa actie (HFLE, of daar buitenom), 1 van deze chronographen en ik moet ooit nog eens op zoek naar een mooie dresser (Nomos ofzo denk ik aan). Dat alles buiten natuurlijk een Omega Speedmaster die er toch echt ooit moet komen.
Is er een bepaalde reden om beter voor de ene te gaan of de andere?
Here goes:
1. Oris Artix GT Chronograph.
Pré:
- Het merk heb ik een zwak voor. Niet super bekend, maar wel heel mooie afwerking
- secondewijzer onderscheidend. Als complicatie niet echt heel hoogstaand werk, maar het is wel weer door iemand verzonnen en het is anders dan standaard en dat is leuk.
“Con”:
- Ik heb al een Oris, en van het andere merk nog niks
- Waarde stijgt niet?
foto:

2. Tag Heuer Carrera Caliber 16
Pré:
- Tag Heuer, toch wel een gerenomeerd, gewaardeerd merk
- nog geen Tag in mijn collectie
- iets dressier uitstraling dan de Oris
- waardevast(er dan de Oris)
“Con:”
- Iets minder onderscheidend dan de Oris
foto:
Ik ben benieuwd naar jullie redenen
Edit: ik kijk even niet naar de type banden, daarover beslis ik later pas.
2 likes
Interessante vraag. Als ik het goed zie en naar je pro’s en tegens kijk, dan blijkt daar de richting van je keuze al uit… Het zijn allebei fantastische klokjes; koop waar JIJ je het meest toe aangetrokken voelt! 
Succes met kiezen!
Edit: en als je mijn persoonlijke mening wilt weten…ik vind de ORIS veruit de mooiste! 
3 likes
De Oris is erg mooi , maar de stalen band van de Tag maakt het verschil voor mij.
Ook oogt de Oris nogal ‘‘donker’’ de Tag is een stuk frisser en beter afleesbaar.
Tag dus!
2 likes
Ik vind de Oris wat donker en er niet meteen uitspringen. De Tag vind ik mooier en zeker op staal. Heb beide merken gehad en dus ook geen voorkeur maar als ik zou moeten kiezen, de Tag.
1 like
De Oris by far, Tag ziet eruit als een Speedy wannabee
4 likes
Waarom (als ik vragen mag?)?
1 like
De Tag !!
Direct eerste indruk.
Onwijs mooie klok.
Doet me denken aan mijn eigen Tissot PRS516, btw.
Succes met je keus 
1 like
De TH. Klassiek en en blijft mooi. Persoonlijk vind ik de day-date variant van de carrera nog mooier…
1 like
@koekoek, Ik vind de 7750 indeling eigenlijk mooier.
@Myrrhman, die tissot wilde ik vroeger zo graag, maar had er toen het geld niet voor. Ben toen voor de quartz versie gegaan, die draag ik nog steeds geregeld. Het is dat horloge dat me tegen houdt voor de automaat versie van de PRS 516 te gaan. Immers ik heb al en tissot in dat ontwerp
. Desalniettemin complimenten over je smaak 
1 like
Ik ga voor onderscheidend
Waardevastheid geeft een liefhebber weinig om…
2 likes
Oris!
Zelf vind ik hem mooier op de stalen band (houd niet zo van Rubber).
1 like
Dit is echt wel een no-brainer IMHO : de TAG natuurlijk !
Die Oris is voor mij echt een ‘grijze muis’ …
1 like
De Tag.
Tijdloos design, over 10 jaar ziet hij er nog steeds fris uit.
2 likes
Ik zou voor de Oris gaan.
Vanaf een afstandje zou de Tag net zo goed een Armani-ding kunnen zijn.
2 likes