Als je moest kiezen (aka keuzestress)..... Oris of Tag

Tussen exact deze 2 horloges zou ik ook voor de TAG gaan omdat ie wat chiquer oogt, zoals je zelf ook al aangeeft. Qua ‘merkgevoel’ heb ik echter meer met Oris.

1 like

Als je een plaatje zoekt van een horloge dat geen Heuer is: dit is er een :smiley:

Oh en op je vraag van OP, de Oris. Deze bv, en de afleesbaarheid is hier beter:

Je wilt het nog niet over de band hebben maar kijken mag best :smile:

1 like

Calibre 16. Ik heb hem zelf gehad en vond het een fantastisch ding. Wel vrij hoog en daardoor (top)zwaar. Droeg echter wel lekker. Band is subliem van de Tag, heerlijk.

Ik vind hem meer smoel hebben, komt meer over. Daarbij heb ik meer met het merk…

Overigens heeft mijn Tag plaats moeten maken voor een Speedy. Daarna ben je klaar (op chrono gebied). Daytona doet mij niet zoveel.

1 like

Dan moet je dat absoluut doen. :smile: Ikzelf geil op kalere 2-register chrono’s, tenminste, als het dan Chrono’s moeten zijn, maar smaken verschillen nu eenmaal. :slight_smile:

Jammer, anders kon ik de Alpina Alpiner ook nog eens voorstellen:

Ja, er stond er hier ooit een te koop, maar toen had ik absoluut het budget niet. We wachten rustig af.

Tuurlijk. Doe het zelf ook, ongepaste horloges bij een pak. Ik merk wel dat ik het al naar gelang de tijd vordert steeds minder doe. :slight_smile: Door minder pakken te dragen, dat ook. :slight_smile:

Geen dank, ik vind de hoor en wederhoor altijd leerzaam. Ik ga daar toch anders van denken.

Ik heb even rondgeneusd, en kwam deze verder nog tegen:

Toch vier onderscheidende Chrono’s. Mocht je het net wijder willen gooien. :slight_smile:

[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:64, topic:109710”]
Ikzelf geil op kalere kano’s
[/quote] Zucht…

2 likes

Rubberen band is fijn, maar op staal nog veel prettiger!
De chrono van deze dus;

Echt een heel fijn en mooi (afgewerkt) horloge

2 likes

Dat zou een horloge naar mij smaak zijn. Heel mooi!

1 like

Ik zou voor de Oris gaan. In mijn ogen betaal je minder voor de naam en krijg je meer klok voor je geld dan bij TAG. Maar zoals altijd kan je zoiets eigenlijk niet kiezen zonder ze te passen :blush: Een foto zegt nooit alles.

Het model lijkt trouwens vernieuwd te zijn op de website?

Edit: excuses, had niet verder geklikt naar de andere modellen onder dezelfde naam. Vind die tweede uitvoering ook wel wat hebben!

2 likes

Je kan ook eens naar de Sinn 103 kijken. Is verkrijgbaar in vele uitvoeringen en doet wat kwaliteit niet onder voor TH of Oris.

Groeten
Rutger

1 like

Tag!

1 like

Tag!

1 like

@Fate_Amenable_To_Change
Alpina’s vind ik vaak erg mooi. Zo ook deze. Zou niet misstaan in mijn collectie.

Het zal aan het tijdstip liggen maar ik kom even niet uit de cijfers op de bezel. Schaalverdeling tot 36??? Iemand die mij even een, ‘oh ja, tuurlijk, wat stom van me’-momentje kan geven?

Wat betreft de andere chrono’s, allemaal best mooi, maar die Tag kijk ik al jaren naar uit, springt qua design voor mij zo boven de rest uit. Het is eigenlijk puur die Oris die roet in het eten gooit. Die kwam ik tegen en greep mij zo erg dat ik begon te twijfelen… TH of Oris…

Ik zie in dit topic ongeveer 50/50 verdeling, wat me niet verbaasd, het zal op passen en kiezen gaan aankomen denk ik.

Die Alpina moest ik ook es opzoeken :slight_smile:

The bezel indices count up to 36, with every third digit getting a spot, another nod to the GMT version of this watch – add a zero to the end of each marking and they become degrees that you can use along with the GMT hand as a sort of compass when aligning it with the sun. Again, these features seem slightly out of place on the chronograph, where a tachymeter scale or timing bezel might be more appropriate.

1 like

De Tag natuurlijk. De stalen maakt het voor mij af.

Ik denk dat je stiekem al een voorkeur hebt. Volg je hart.

1 like

Een paar zaken die volgens mij duidelijk zijn:

• Je wil graag uit iedere categorie 1 horloge.
  • Uiteindelijk wil je als chronograaf graag een Speedmaster.
  • De prijzen vd Speedmaster zijn al jaren stijgende (en stijgen vermoedelijk verder).
  • Op zowel de Tag als de Oris schrijf je flink af, op de Speedmaster veel minder.
  • Het verschil in prijs tussen de Tag en de Omega is ca. 500e.

Mijn conclusie: spaar heel even door en koop de Speedy. Jezelf emotioneel klaarstomen voor een horloge kan volgens mij snel gaan zodra je het eenmaal hebt gepast. Waarom zou je zo’n dure omweg nemen als je al weet dat je uiteindelijk toch een Speedmaster in je box wil hebben? Komt ie toch te vroeg voor je, dan heb je 'm zo weer doorverkocht hier zonder veel in te leveren.

Succes met je keuze!

4 likes

Ik wil graag twee chronografen. Één met subs op de 6, 9 en 12, en een speedmaster (3,6,9).
Afschrijving geen punt, de horloges worden erfstukken :slight_smile:

Speedmaster komt wel, geen haast :slight_smile:

1 like

Dan weet je het toch? Gewoon lekker de Tag doen. Als je er al jaren naar loert garandeer ik je dat als je die Oris koopt, die Tag weer gaat kriebelen als een bezetene. :slight_smile: :slight_smile:

3 likes

Beste Thieuke,

Ik ben niet geheel onbevooroordeeld, heb zelf de TAG Carerra 1887, maar de Carerra vind ik veel mooier dan de Oris. Kan je alleen adviseren om ze beide te passen. De Carerra is redelijk hoog maar draagt zeer comfortabel.

My2cts

Eus

1 like

Als het aan het forum ligt wordt het de TAG.
Uitslag so far:

Oris: 12
Tag: 26

Wat ik zo lees is dat de keuze niet zozeer op kwaliteit gemaakt wordt, schijnbaar zit dat meer dan goed bij beide.Ook een mooie conclusie natuurlijk Het gaat bij de meeste dus gewoon om uiterlijk / balans / afleesbaarheid etcetera.

Alles in overweging nemende en vooral het feit dat ik:

• Al heeeel lang een Tag Heuer wil
  • Al een Oris heb

Ga ik voor de Tag Heuer Carrera.

Iedereen bedankt voor de Input. Is zeer op prijs gesteld.

@Fate_Amenable_To_Change, waarom moest je nou de Alpina’s laten zien??? :angry: . Hup, op het lijstje… :slight_smile:

5 likes

Uitstekende keuze! We zien de NA tegemoet. :slight_smile:[quote=“Thieuke, post:79, topic:109710”]
waarom moest je nou de Alpina’s laten zien??? :angry: . Hup, op het lijstje…
[/quote]

Ja, ik heb daar bij Alpina ook erg veel last van. Die maken toffe dingen.

1 like