Als je moest kiezen (aka keuzestress)..... Oris of Tag

Ik zou voor de Oris gaan, puur op de looks gebaseerd.

1 like

Ik zou Oris nemen omdat ie mooier is. Maar wellicht dat een paar van je pros en cons geaddresseerd kunnen worden. De waarde van een Tag stijgt ook niet. Sterker nog, ik denk dat voor 99.99% van alle horloges wereldwijd geldt dat het geen goede investering is. Natuurlijk hoor je af en toe dat er een verzamelobject voor veel verkocht wordt, maar met de meeste horloges kun je 20% van de prijs af trekken zodra je over de drempel van de dealer loopt.

Dan over de “dressier uitstraling” die je noemt: Een chronograaf op staal of rubber is nooit, maar dan ook nooit dressy. Dat mensen zo frivool zijn om ze bij serieuze kleding aan te doen is hun zaak, maar dressy wordt het niet. Je kunt ze allebei nog op leer zetten, dan wordt het iets minder schrijnend sportief, maar die Heuer dressy noemen slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Dat allemaal gezegd hebbende zijn het allebei een beetje dertien in een dozijn chronos: Niet zo spannend qua kleur en uitstraling, standaard 3 register dingetjes… ach.

Als je iets van Tag zou willen zou ik toch echt voor zoiets gaan:

Da’s onderscheidend, niet saai, een mooi klassiek Heuer ontwerp en volgens mij ook gewilder, maar dat laatste is een gokje.

Ikzelf zou gewoon 1200 Euro in m’n zak houden en voor veel, veel minder dit kopen:

• Onderscheidend
  • Je hebt er nog geen van in de collectie
  • net zomin waardevast als de alternatieven
  • als je er zat van bent kun je 'm aan mij verpatsen via een advertentie alhier. :slight_smile:
4 likes

Als de Speedmaster ooit komt heb je 2 chronos. Is een field watch dan niet de betere keuze? Sinn 556A bijvoorbeeld? Of een Explorer maar dat is een andere prijsklasse.

Tag vind ik mooier van deze keuze en dan heb je ook een ander merk erbij.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change: Afschrijving is ook eigenlijk geen issue, had ik misschien beter niet kunnen noemen. Die Heuers die je laat zien zijn erg mooi, maar ik wil graag de drie registers, in 7750 positie. Dat vind ik mooi en wil ik al heeeeel lang.

Die hanhart kan je beter zelf kopen :slight_smile: , daar heb ik vrij weinig mee, ik vind de dial niet echt mooi en één knop vind ik dan weer geen porum.

Een chrono is natuurlijk nooit dressy, heb je helemaal gelijk in, maar de tag is wel chiquer dan de Oris. De Oris straalt alleen maar sportiviteit uit. Ik ben zelfs trouwens zo frivool om een chrono of duiker te dragen als ik en pak aan heb :slight_smile:
Die blauw op zilver Tag van jou post is trouwens niet te versmaden zo mooi! Ik vind zoiets dus gewoon wel kunnen op een pak te dragen… :slight_smile:

Dank voor je bijdrage, stel ik op prijs. De tags uit je post zijn voor mij zeer begerenswaardig :smile:

@cbr, field en military zijn echt niet mijn ding , toch getankt voor het meedenken! Twee chrono’s is ook niet erg. Heb ook nog wat quartz chrono’s, maar twee in 7750 opstelling vond ik niet nodig

Ik ben een Oris-fan, maar in dit geval is de wijzerplaat wel erg somber. Alternatief zou deze kunnen zijn:

De witte rand maakt het geheel iets minder zwart.
Maar… ik moet eerlijk zeggen dat ik de TAG ook bijzonder mooi vindt.

3 likes

Ook een mooie inderdaad, maar de all black ooit wat rustiger voor mij toch.

Ik zeg de Calibre 16, de Oris oogt wel erg duister. Eventueel zou je de blauwe Calibre 16 kunnen overwegen, mooie Suburst dial en een paar fraaie oranje details.

Succes met kiezen!

3 likes

Welk model is dit?

1 like

Tag Heuer !!!
:smile::+1:

1 like

Ik denk een blauwe 1887

Dit is een SDGZ013

2 likes

Nee dit is (voor zover ik kan vinden) wel een calibre 16, 41 mm, ref CV2015-BA0794,

1 like

Net even gegoocheld op blauwe 1887…
:heart_eyes:
.
.
.

5 likes

De Tag!
Maar ik ben dan ook bevooroordeeld!

4 likes

Wow, die is inderdaad ook wel HEEL gaaf! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

1 like

Ja, maar dat gaat dan voor heul veul merken op.

Voor de TS: De TAG, toch een stuk tijdlozer en beter af te lezen.

1 like

True!

1 like

De Tag. Vind dit een van de klassiekers (samen met de Monaco) van Tag Heuer.

1 like

De Oris. Ik vindt de TH wat te druk.

1 like

De Tag Heuer!
(heb 'm zelf ook):slight_smile:

2 likes