Alternatief omega speedmaster reduced

Hallo allen,

Ik heb mijn ogen laten vallen op een ‘moonwatch’ omega speedmaster reduced. Nu kwam ik erachter via dit forum, dat omega’s cal 3220? een DD module voor de pushers heeft (chronograaf) die erg kostbaar is in het onderhoud en/of vervangen.

Nu dat ik had besloten om hier dan niet voor te gaan ivm de hoge service kosten en anno 2020 vrij forse aanschaf prijs (1500-2800 max euronen), vroeg ik mij af. Heeft omega meerdere speedmasters uitgebracht met een uurwerk welke goedkoper is om te servicen? Ik hoef ook niet perse de chronograaf functie… Dus m.a.w. misschien is er een omega die erop lijkt tussen de 1000-2000 euro?. De speedmaster pro is voor mijn polsen echt veels te groot (16.5-17cm).

mag ik u allen bij voorbaat vriendelijke bedanken voor de input :slight_smile:!

-dailybeater.

Ik stond voor dezelfde keuze en heb mede vanwege de verhalen over het uurwerk gekozen voor de 3520.50, zit op 39mm en past mooi perfect. Daarnaast vind ik de complicatie tof.

2 likes

Er is er ook 1 met een 7750 uurwerk. Ik weet echter niet welke referentienummer deze heeft en hoe groot deze zijn.
Wel schappelijker in onderhoud

Deze is mij compleet onbekend! Heb je wat meer info over dit type? aanschaf kosten en gem. prijs onderhoud etc? Ik ben ook wel gecharmeerd van dit horloge!

1 like

Dit artikel vat het wel mooi samen; het is een triple date mk40.

Ik heb em óók gehad; hij draagt door het (hoge automatische) 7750 uurwerk wel wat hoger om de pols dan gewone handopwinder Speedy.

Ergens tussen de 1800 en 2000 ben je wel kwijt voor een mooi exemplaar op stalen band denk ik…

2 likes

oh ja. Ik let niet op en zie nu pas dat dat dit met 7750 is.

2 likes

Eigenlijk een 7751 :grimacing:

Je hebt ze ook met een 7750 (met alleen datum). Zijn ook tof, maar hebben mi weinig met de echte Speedmaster te maken.

https://www.passions.com.sg/v2/files/imagecache/watermark/files/

Om de heiligschennis compleet te maken heb je ook de zogenaamde Speedmaster Companions, vintage Seamasters met een wijzerplaat die het zelfde cliché als die van de Moonwatch. Kruipen ook richting de 1000+

https://omegaforums.net/attachments/tumblr_nz76hwlzbg1tqz0xzo1_1280-jpg.339059/

2 likes

Speedy FOIS een optie?

1 like

Ga je niet redden voor dat budget. Wel een echte aanrader als je niet te grote polsen hebt.

De day date of de fois?

Ook zeker interessant!

De FOIS

Klopt, wel wat duurder met 3,5k, maar gloednieuw en geen zorgen qua onderhoud.
Of tweedehands nog een stukje goedkoper te krijgen wellicht.

1 like

De fois is nieuw en 3.5k?

Ik ben echt een totale noob met omega’s… lang leve het forum :raising_hand_man:

Deze is trouwens 4.5k en op leer. Staal is een must voor mij…

En tweedehands nog een stukje minder

De originele Omega stalen banden ref. 1125 past er op.

1 like

Heb je de prof wel eens gepast? Ik heb ook 16,5cm polsen en stond voor dezelfde afweging, maar de prof is zeker niet te groot!

Doel je op de 3210.50.00? Dat is de Speedmaster Date, met een 1164 caliber. Dat is weer gebaseerd op de 7750. Ik heb deze variant een paar jaar gehad. Mooi ding met net iets meer bling. Fijne maat ook met 39 mm En als bonus de 7750-wobble :smile:

Edit: eigenlijk ook ter info voor @thedailybeater

1 like