Alternatief voor de Rolex Daytona 6263

of een Breitling Nvt.

Bij de eerste versie was het inderdaad een 12-uur register, maar die draaide ook gewoon in 12 uur rond. De huidige versie draait in 24 uur rond, maar er staan ook 24 uur op de dial aangegeven, zie de foto hieronder. De functie klopt dus wel degelijk met de schaal. Alleen heeft het uiteraard wel een andere functie dan op de echte Daytona.

2 likes

Waarom blijven mensen van die nep horloges als Alpha posten?
TS geeft aan een budget van 3500+ te hebben. Die wil neem ik aan helemaal geen Alpha of andere hommage klok.

6 likes

Ik reageerde op een opmerking van iemand anders en niet meer op de vraag van TS, maar is inderdaad een beetje off-topic inmiddels.
On-topic maar weer dan.

Nice! :joy:

Alle suggesties waardeer ik zeer, maar ik ben idd wel op zoek naar een gerenomeerd merk. Bijvoorbeeld Tudor of Omega.
Ik moet toegeven dat die Gevril wel heel erg in de buurt komt van wat ik wil.
Echter ik weet niets van het merk af en ik zou niet met een botte ripoff willen rondlopen.

mooi?

4 likes

Sommige versies van Tudor lijken zodanig veel op een bepaald Rolex model dat je het ook al bijna een hommage kunt noemen, maar dat geldt dan niet vanwege de hogere prijs? :wink:

Dat geld in eerste instantie al niet omdat Rolex de founder is van de looks, en Tudor weer van Rolex was en het ontwerp gebruikte. Dat is tegenwoordig niet meer zo. Maar voorheen dus wel. De oude Tudors zijn op de uurwerken na soms ook gewoon met Rolex-onderdelen gefabriceerd. Dat schurkt eerder tegen een échte Rolex aan dan een hommage Tudor.

1 like

Doe iets Sinn-vols :wink:

5 likes

Tudor Monarch. Met veel geluk zou je die ergens kunnen vinden…

Die is te vinden, bv op kleinanzeigen.ebay.de. Evenwel is het een quartz

Hey I-B,

Ik zou niet te lang twijfelen nu het nog kan / betaalbaar is. Ga voor een Tudor Big Block. Die komt qua DNA het dichtst in de buurt van zijn neefje, de Daytona.

Met een deugdelijk en goed te onderhouden uurwerk erin en voor de rest 100% Rolex kast, kroon en onderdelen. Prachtig afgewerkt en tegenwoordig geen alternatief meer voor de destijds (en nu nog) veel duurdere Daytona maar een icoon op zich geworden waar je de vraag en dus prijzen de laatste paar jaar gigantisch ziet toenemen. Mits in originele staat en full set natuurlijk.

Je hebt het al door: ik ben groot fan van de Big Block omdat dat een niche model is en bij elke outfit/gelegenheid goed gaat - imho. Waarbij ik enkele van de hierboven genoemde alternatieven zoals de Speedy panda of vroege Zenith El Primera niets te kort wil doen (schitterende ontwerpen en uurwerken) maar dichter bij een Daytona kom je niet dan met een Tudor Big Block. De nieuwe Tudor chrono’s met horizontale registers mogen er ook zijn, maar die missen de uitstraling en historie van dr BB. Succes met je zoektocht!

Hier mijn pareltje…

Groet, Otto

16 likes

:slight_smile:

3 likes

Ik vind hem toch wat uit balans met de dials naar links en het datumvenster. Maar misschien went dat.

http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/Bucherer.jpg

http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/PB040026.jpg

4 likes

@I-B Welk typenummer is die bovenste, heb je die in eigen bezit? Leuk ding…

Gevonden: SDGZ005 :wink:

Zenith el primero de Luca

Of een Lorenz sub chrono bij een wat beperkter budget;

3 likes

Hoi Paulus,

Helaas niet in mijn bezit :sweat:
Ik ga echter volgend jaar voor het eerst naar Japan en ik ben van plan om daar een horloge als aandenken te kopen.
Dus als ik geluk heb kan ik er eentje vinden daar.

Hier kna je meer informatie overde SDGZ005 Brightz Phoenix Chrono vinden:
http://forums.watchuseek.com/f304/sdgz005-brightz-phoenix-chrono-1581722.html

1 like