Alternatief voor de Rolex Daytona 6263

Is dit een optie:

Conclusie, als een horloge minder dan 200 euro kost is het een hommage, als ze van een gerenomeerd merk komen zijn ze allemaal het origineel…

3 likes

Ik ben een beetje heel erg verliefd geworden op deze, maar dan wel met een bracelet:

1 like

Leon Martens Juwelier in Maastricht is zo vriendelijk geweest om de El Primero Original speciaal voor mij vanuit Amsterdam over te laten komen. Hetgeen waar ik al een beetje bang voor was bleek toch zo te zijn. Mijn pols is naar mijn inzien veel te groot voor een 38mm horloge. :disappointed:
Dit model heeft alles wat ik zoek in een chronograaf, speels karakter, stoere wijzers, date window aan de zijkant, opgehoogd saffier, display caseback, mooi lederen band. En dan past hij niet…

De verkoper laat nu zelfs de 42mm versie voor mij overkomen. Wat een service!!

2 likes

Ik vind dat hij best wel goed ligt op je pols.
Maarja jij zult hem moeten dragen,dus wie ben ik

1 like

Hoi! jouw beleving is natuurlijk waar het om gaat. Als jij hem te klein vindt, dan is hij te klein! Zo simpel is dat.

Maar objectief gezien is het horloge niet te klein hoor. Hij staat je prima! :+1:

Vroeger (toen ik jong was in de jaren '60 en '70) waren er geen grote horloges, alleen specifieke toolwatches waren soms groot. Een Rolex Day Date van 36 mm werd toen als grote klok gezien. In die tijd droegen beren van kerels- met polsen als olifantenpoten- gewoon zo’n 36 mm Rolex of een mooie Cartier, die nog kleiner was. Niemand had daar erg in. We kenden niet anders :relaxed:

Mijn polsen zijn 20,5 cm, dus ook behoorlijk breed, maar mijn Rolex Datejust is wel gewoon 36 mm. Staat misschien voor sommigen klein…ik vind het mooi! :relaxed:

Goede service van Martens overigens! Veel succes met passen en kiezen! :relaxed:

1 like

Dat zit tussen de oren :slight_smile: Je kunt zo te zien de 42 prima hebben, maar je pols is imo echt niet te groot voor een 38mm horloge hoor.

2 likes

Deze 38 mm vind ik al prima bij jouw pols. Kwestie van wennen. De 42 mm nog om gehad?

Een daytona, is ook maar 37/38 mm.
De tudor big Block is volgens mij wel weer 40mm.
@I-B, heb je al een big block omgehad?

1 like

Daytona is tegenwoordig echt 40mm. Ooit begonnen als 36mm in de '60’s.

M’n Patrizzi-boeken liggen nu in het atelier, anders zocht ik de jaartallen er nog bij voor je. :wink:

1 like

Zo’n 6263 staat wel bij meer mensen op het lijstje - vooral ook de vraag ‘wat bestaat er nog meer’ (misschien schrikt de prijs meer mensen af wellicht?)

Anyway… van die Gevril Tribeca had ik nog nooit gehoord. Dus uit nieuwsgierigheid even kijken, op de baai staan er nogal wat. Maar rond de 2000 Euro, en dat voor een quartz klok? Dat is een grap? Mis ik iets?

Beste @PeterLC, ik bedoelde natuurlijk niet de huidige daytona. Maar de topicstarter 6263. :+1:

1 like

Top service van Martens en idd ik vind hem ook te klein.

Die manchetknopen van Michael Cane zijn bijna net zo groot als zijn horlge :yum:

Je hebt een quartz variant en een automatische variant (met Dubois Depraz module dinges). De quartz heeft bovendien een datum en kijkt scheel (oogjes dicht bij elkaar).

2000 voor een automatische variant zou kunnen kloppen. Wel fors, had eerder zo’n 1000-1500 in gedachten. Voor dat geld ga ik liever voor de Tag Heuer Carrera 1964 met Lemania erin.

tja, ze vragen het toch echt… 2100-2200 US voor een quartz (of iemand dat geeft weet ik niet)
helemaal gek :slight_smile:

Up… wie helpt me met alternatieven van deze jongen?

Flikflak heeft ook hele leuke alternatieven

12 likes

Foto’s?

Alleen een ringetje minder::wink:

tissot prs 516 automatic chronograph

Wel drie ringetjes, geen tachy ring: :sunglasses:

Tag Heuer Carrera CV2113

1 like