Alternatief voor deze Earnshaw: Kom maar op!

Inmiddels heb ik al flink wat gelezen over zo’n beetje alle merken en ik merk dat mijn ‘smaak’ ook langzaam begint te veranderen: Ik begin de grote merken steeds meer te waarderen (Omega Seamaster komt eraan) en begin de schoonheid en waarde van de duurdere modellen te begrijpen.
Maar ik ben er nog niet…
1 van de mooiste horloges die ik heb (ok, ik heb er nog niet superveel, paar Seiko’s, Casio’s en 1 mooie Breitling SOH) is een Earnshaw.
Was ik supertrots op, maar wordt door velen gezien als “Chinese meuk”. Ik snap het inmiddels. Maar toch ook niet. 1 van de opmerkingen die ik vaak lees is: “Voor dat geld kan je wat mooiers halen”. Oja, welke dan? (En dan laat ik de prijs nog buiten beschouwing)

Het enige wat ik helaas wel moet bekennen over de Earnshaw is: Het horloge is nu 6 jaar oud en loopt voor geen meter meer (akkoord, dat is wel een dingetje :joy:), en het is uiteraard nergens te servicen (zover ik weet).

En dan nu de vraag: Ik zoek een horloge zoals de Earnshaw maar dan met een betrouwbaar, kwalitatief binnenwerk, liefst onder de € 7.000,-

Ik vind een Seiko of Casio wel leuk maar dat lijkt in de verste verte niet op dit horloge. Zelfde voor een Zenith Defy Skeleton,of een Tag Heuer-02. Mooie horloges, dat wel maar lijkt er niet op.
Ik heb wel een Zenith tourbillon gezien die waanzinnig is maar dat is weer een totaal andere prijsklasse en vooralsnog niet haalbaar.

Alvast bedankt voor de voorstellen, foto’s, suggesties…

4 likes

Ook
https://www.wesselinkenvreeker.nl/
niet?

1 like

Een Zenith defy?

Een voorbeeld van 1 van de vele:

3 likes

Ook niet bij Jungen?

Louis Erard Excellence Skeleton, te vinden onder 2000
alhier

8 likes

toevallig staat er nu eentje te koop bij blauw

1 like

Ok, de Louis Erard komt op de wishlist! Thanks!

Ik zag hem van de week voorbij komen inderdaad!

Like I said: Mooi horloge maar lijkt er totaal niet op. Heb deze wel overwogen maar de chemie is er niet :wink:

1 like

Snap ik, not my cup of tea either. Ik houd helemaal niet zo erg van Skeletons. Wss doordat het wat druk oogt. Daar gaan mn ogen van twitchen op den duur

7J76

2 likes

Deze is wel budgetvriendelijk
Ingersoll The Herald, sub 500€
maar dan zit je weer met een “chinees” klokje

2 likes

Duh, erover heen gelezen. Scuzi

1 like

Dit kende ik niet
Catena CA018/BA
ietje meer als 1000€

1 like

Is volgens mij éxact hetzelfde binnenwerk… Maar ik vind 'm wel mooi :smile:
Maar geen horloge dat ik over (hopelijk) vele jaren aan m’n kinderen kan doorgeven.
Voorlopig lijkt de Louis Erard Excellence Skeleton de beste optie.

1 like

1 like

1 like
2 likes

Tissot - Chemin des Tourelles Skelet

Onder de 2000 zeker te vinden.

4 likes

Ooh, ja die Tissot vind ik ook leuk, komt op de shortlist!

Deze ook nog:

Hamilton American Classic Railroad Skeleton

Rond de 1500

1 like