alternatieven Seiko Presage

Ik ben niet zo thuis in deze categorie, vandaar de vraag maar tips.

Mijn zoon heeft onderstaande Seiko Pressage op het oog.

Kleine twijfel nog vanwege de maat en het hardlex mineraalglas. Vandaar de vraag: wat zijn nog interessante alternatieven?

3 likes

Ik geloof dat Seiko tegenwoordig ook Cocktail Times heeft van 39mm, maakt dat nog een verschil? Verder ligt 't vooral aan waarom zoontjelief deze op t oog heeft. Als het om de wijzerplaat gaat, wordt t lastig. Ondanks QC-issues en prijsstijgingen, blijft Seiko de absolute koning als het gaat om geweldige wijzerplaten in het lagere segment.

2 likes

Oriënt Bambino, ook in 38mm

3 likes

Kijk vooral eens naar een Conquest Heritage.

9 likes

Of de Oris Artelier Date, ook een héél fraai exemplaar met prachtige wijzerplaat. Wel iets duurder, maar dat zie je er ook wel aan af. Verkrijgbaar in wit en blauw.

https://www.oris.ch/en-NL/watch/artelier-date/01-733-7721-4055-07-5-21-31fc

Of iets meer bling maar echt uniek is de Ball (in mijn optiek serieus ondergewaardeerd merk) Trainmaster Eternity, in dezelfde prijsklasse als de Oris maar ook weer een prachtige dress watch. Verkrijgbaar in wit, blauw en zwart.

https://www.ballwatch.com/global/1/collections/trainmaster—16/eternity—nm2080d-s1j-sl—2431.html

Dan heb je pas écht iets wat afwijkt van de Cocktail die mij als Seiko fanboy zelfs nooit heeft kunnen bekoren overigens.

6 likes

Vier keer zo duur.:tired_face:

2 likes

Kniesoor die op dergelijke details let

Ah, ik vind die balls echt verschrikkelijk
Geef me maar zon seiko.

On topic:
De seikos zijn mooier maar sommige dressy tissots hebben een patroontje.

3 likes

Niet overdrijven, 3,5x. :wink: €1800,- pegels is een bedrag in dit wereldje waar ik al héél lang niet meer van schrik. Maar ten opzichte van een kleine €500,- snap ik je punt. Je moet het kunnen betalen of willen betalen en dat is afhankelijk van heel veel factoren. Nou weet ik ook niet hoe oud je zoon is en of hij een rustig type is, of een rauwdouwer, want dat maakt ook verschil natuurlijk. Maar voor dat bedrag zou je inderdaad kunnen kijken bij merken zoals Orient, Tissot of Citizen, die maken ook erg leuk spul.

Ieder zo z’n smaak. Gelukkig maar, anders liepen we allemaal met hetzelfde om de pols en hadden we hier niets om over te lullen. Dat zou echt effing saai zijn zeg! :wink:

1 like

Citizen NJ2180-89L Details

Kenmerken:

Titanium kast
Titanium armband
Automatisch uurwerk
Kaliber: 8210
Saffierkristal
Blauwe wijzerplaat
Analoge weergave
Datumweergave
Doorzichtig geval terug
Implementatie gesp
50M waterbestendigheid

Geschatte kastdiameter: 40 mm
Geschatte kastdikte: 11 mm
Voordelig ( €225 ) met saffier en titanium. :+1:

14 likes

Een groene Seiko, mooier dan de Presage, 38 mm en met saffierglas :+1:

Via Chrono24 voor ~600 te krijgen.

8 likes

Oh ja, PS (want TL-1 dalit): SPB245J1 is de referentie.

1 like

Beetje buiten het geijkte kader:

Een stapje boven het gestelde kader :slightly_smiling_face:

En als we bij Seiko blijven:

Deze is bijzonder mooi. Wel 2x zo duur maar kan 'm niet ongenoemd laten…

6 likes

Misschien richting een Orient Star kijken? De RE-AU* en RE-AW* collecties zijn 38.5/38.7 mm en hebben saffierglas.

RE-AU0005L

RE-AW0004S

RE-AW0002L
image

4 likes

Wellicht is dit een optie. Hele mooie dial en met 38mm een fijne maat.
Seiko SRPE45J1

8 likes

Kwam ineens dit horloge tegen en vindt dit ook wel een mooi en betaalbaar alternatief!

https://www.otto.nl/p/1591783983/citizen-solarhorloge-aw0100-86e/#?p=2&q=citizen+horloge&itemId=1591783984

2 likes

Misschien een Hamilton Jazzmaster?

Of een Tissot Visodate Automatic?

6 likes

Kijk eens naar een SDGM001 of 003. Kom je wel op gebruikt uit, of goed zoeken naar een NOS

2 likes

De Jazzmaster kwam ook meteen bij mij op. Veel kleuren, quartz of automaat, en ook nog dun of dikker.

2 likes

Gewoon doen, top ding.

Ik heb de Blue Moon en ben er echt blij mee

1 like

Een alternatief? De blauwe?

Deze dus :grin:

4 likes