Altijd de doos bewaren, maar waarom eigenlijk?

Ik zal een doos van kurk ook wel bewaren :grin:

Ik bewaar ze altijd. Voor mij is een complete set wel een prƩ om te (ver)kopen. Zelfs al is het een vrij standaard eenvoudig Seiko doosje.

1 like

Wat een topic / tekstā€¦

Maar om in dezelfde stijl door te gaan: ik kijk liever naar de doos dan naar het klokje.

3 likes

Inderdaad, daar had ik niet aan gedacht. :grinning:

1 like

Alle transacties in cash, zonder meldplicht of zo.

1 like

Soms gebeurt het dat ik meer voor de doos moet betalen dan voor het horloge zelf, zeker bij voor 1940

2 likes

Vooral de kurk doos van zeker merk is veel geld waard.

Dit is de enige doos die op mā€™n pianolak mag staan

Je koopt niet alleen het horloge, maar je koopt ook de doosšŸ˜Š.

Foto genomen op dag van aankoop

12 likes

Die maken inderdaad ook echt mooie dozen van hout. Heb ik boven ook nog ergens liggen.

Eens !! en die Harwood had ook nog de rotor voor het automatisch opwinden van een horloge ontworpen en gepatenteerd, dus een historisch heel waardevolle set die je hebt.

En brievenbus pakjes maken de verzending ook goedkoper !

1 like

En toch hou ik ervan :heart_eyes:

Conclusie, iedereen bewaart de doos omdat ze het horloge ooit zouden kunnen doorverkopen. En iedereen hecht bij het tweedenhands aankopen van een horloge waarde aan een full set omdat ze het horloge ooit weer zouden kunnen doorverkopen :joy:

Mij boeit het weinig. Heb misschien 5-10 procent meer over voor een horloge waar de doos en papieren bijzitten t.o.v. hetzelfde horloge waar dat er allemaal niet bij zit.

1 like

Bij sommige dingen in het leven is een mooie doos gewoon net dat beetje extra.

1 like

Ik koop het liefst een horloge compleet
met doos. Over het algemeen geeft het mij het idee dat iemand zuiniger op zijn spullen is.

Ik twijfel bij een doos van IWC. Dat ding was bekleed met een soort rubber dat oorspronkelijk wel goed aanvoelde. Prachtige doos, mooi gemaakt, maar als je het nu na bijna10 jaar aanpakt is het helemaal plakkerig geworden, het rubber vergaat. Ik gooi hem nog niet weg maar of een toekomstige koper er blij mee zou zijnā€¦

1 like

En dit is eigenlijk het antwoord waar het volgens mij om draait; het gaat niet om het horloge, maar om de eventuele verkoop. @Ady, bedankt :slight_smile::slight_smile:

1 like

Dan kan hij zeker echt zijn. Ik heb bij een aantal originele dozen hetzelfde euvel, HELAAS

Haha, hij is zeker echt, het horloge is bij een AD gekocht. De twijfel is om de doos weg te gooien. Het is zeer onwaarschijnlijk dat ik het horloge ga verkopen. Maar als ik het zou verkopenā€¦zou een nieuwe eigenaar blij.zijn met zo een plakkerige doos?

Goedemorgen @Beagle, ik denk het niet. Maar is er niets meer toonbaar van de doos?