Altijd de doos bewaren, maar waarom eigenlijk?

Gaat mij niet eens om doorverkoop… Ik wil gewoon een full set voor de beleving… En kan ik na jaren de doos weer open doen, de factuur erbij halen en denken… Gohh heb ik zoveel betaald? Dan gaat de doos weer in de kast

1 like

Nieuw of gebruikt, goedkope verpakking of luxe doos, zonder de verpakking koop ik het horloge niet.
:grin:

Doos gewoon bewaren, je koopt een horloge niet alleen voor jezelf maar ook voor je kinderen. Ik heb het dan over de ‘luxere’ merken. Onder de 1000 euro flikker ik alle dozen in de kliko…

Oh en zullen we iedereen die een horloge een ‘klokje’ noemt per direct verwijderen van dit forum? Dank alvast…(en een auto is geen ‘wagen’ en een vrouw is geen ‘wijffie’)

4 likes

Mag klokkie ook niet?

1 like

Ja dat mag natuurlijk wel. :wink: een auto is een ‘karretje’ en je vriendin is je ‘mokkel’ 🤷

2 likes

Met die kleine Rolex en Omega dozen vond ik het nooit zo’n issue. Nu ik een mega grote Blancpain en Panerai doos moet opslaan vind ik het wel een dingetje. Maar ja, ik wil toch de set compleet houden mocht ik ooit kolder aka flipperitus in de kop krijgen.

1 like

Nee. je wijffie…

1 like

Ik vind het eigenlijk hetzelfde als een auto en een netjes ingevuld onderhoudsboekje.
Niet noodzakelijk! Maar lekker als het er bij zit.

2 likes

Nee dat mag dan weer niet zoals je had kunnen lezen hierboven. Wel opletten hoor…

1 like

nee, mien poedie.

Kennelijk levert het meer op met doos, is in de wereld van de HiFi niet anders. Mij persoonlijk maakt het weinig uit: ik koop horloges om ze te dragen. Toch bewaar ik ze van al m’n nieuwe aankopen en bewaar het aankoopbonnetje erin. Het verkoopt ook makkelijker met doos en mensen vragen er doorgaans toch om.

1 like

En uurwerk, kar en eega?

Snap t probleem met klok nooit… Een horloge is een draagbare klok

1 like

Het woord klinkt enorm lomp voor iets verfijnds als een horloge (in de meeste gevallen muv dingen als kamper Breitlings).

2 likes

Ik bewaar alleen de dozen van duurdere horloges, de rest gebruik ik als ik horloges breng naar scholen.

De titel bracht mij terug naar dit filmpje

5 likes

@Valentijn, ik vind dit een heel grappig filmpje waarin wij als verzamelaar op een leuke manier op de hak worden genomen. Bedankt voor deze glimlach☺

2 likes

Mensen zijn het simpelweg niet gewend… Taalkundig kan het gewoon

1 like

Ik vind een doos echt wat toevoegen bij de hele horloge-experience. Daarbij wel gezegd hebbende dat ik horloges altijd nieuw koop en hooguit eens in de zoveel jaar. Dus in tegenstelling tot sommigen hier neemt het bij mij niet veel ruimte in beslag. :slight_smile: Bij aankoop verpak ik de doos ook altijd netjes in plastic zakjes alvorens ik 'm opberg.

Neem bijvoorbeeld de standaard doos van Longines (er zijn ook luxere versies) en de vorige generatie van TAG Heuer en Omega; los van het feit dat ze niet de ultieme kwaliteit zijn en op de lange termijn uit elkaar brokkelen, het heeft gewoon wat zo’n doos met alles erop en eraan; pasjes, labels, boekje. Imo hoort het ook bij een luxemerk, al moet ik zeggen dat een minimale verpakking mij ook niet zou storen. Toen ik mijn eerste Seiko kocht (vanaf dat moment begon mijn echte horlogepassie te groeien) vond ik dat simpele doosje al helemaal geweldig.

Die van Longines vind ik trouwens echt top. Doet me erg denken aan die van Omega (de vorige generatie dan)

1 like

Het is gewoon lomp taalgebruik. neger, wijf en hoer zijn taalkundig ook prima maar het zijn abjecte en infame woorden. :wink: