Ik heb in eerste instantie contact proberen te leggen met (de experts van) Catawiki, maar heb dat maar opgegeven nadat ik een keuzemenu moest doorlopen waarin ik geen passende keuzes kon maken. Vandaar toch maar weer een Catawiki topic.
Ik keek net even op de vintage horlogeveiling en al bij het tweede aangeklikte horloge trof ik een omschrijving aan die nog verder naast de waarheid zit dan de aanwezigheid van Halbe Zijlstra in de datsja van Poetin!
Volgens de beschrijving zit er in deze chronograaf een Valjoux 22, maar op het plaatje is een veel minder waardevolle Landeron te zien. Dat zouden de twee experts ook wel mogen opmerken, lijkt me.
Even wat tegengas, ik kwam een tijdje geleden ook een horloge tegen dat echt niet klopte, tegen beter weten in een berichtje gestuurd naar de veilingmeester, en zowaar, er kwam een reactie en het horloge werd uit de veiling gehaald.
Soms heeft het dus toch zin…
Maar waar je voorheen een bericht kon sturen naar de experts (envelopje aanklikken naast hun naam), zie ik nu alleen nog een linkje met “vraag over dit kavel”. En daarin zit geen optie om een probleem aan te geven.
Als je de optie " vraag over dit kavel " gebruikt komt je vraag bij een gewone medewerker terecht en als je dan mazzel hebt krijg je een mailtje dat je vraag doorgestuurd is naar de veilingmeester. Voordat je daar dan weer een antwoord van krijgt is de veiling meestal al afgelopen
Ik kijk er wel, maar koop er alleen als de prijs echt goed is. En dat gebeurt uiterst zelden.
Net vanochtend weer een beetje gekeken. En het was weer treurig. Verchroomde kast als staal beschreven, zogenaamd geheel origineel horloge met verkeerde kroon, noem maar op.
Ik heb een paar keer geschreven en het enige antwoord, dat ik kreeg was “sorry de veiling is afgelopen” Daarna kwam een week later een mailtje of ik tevreden was met het antwoord. Uiterst negatief gereageerd en nooit meer iets gehoord.
En als je dan kijkt in de voorwaarden, zie je dat ze alle verantwoordelijkheid voor de beschrijving afwijzen. Maar dan hebben ze die zogenaamde experts ook niet nodig.
Als ik tijd had zou ik een Nederlandse versie van “bring a brain”(watchuseek) gaan schrijven.
Maar ik heb niet de indruk, dat het ze een zorg zal zijn, dus ik laat het maar.
Maar te schrijven zou er meer dan genoeg zijn.
Dat zie ik ook. Gewoon een berichtje naar de klantenservice dan maar dus en hopen (voor de argeloze koper) dat de veilingmeester op tijd reageert. Ik koop er overigens zelf vrijwel nooit meer iets, ben de laatste tijd vooral bezig met oude minerva stopwatches, en die reserve prijzen die ze daar op zetten zijn echt ridicuul.
Catawiki? Die site waar ze (zeker in het lagere prijssegment) troep doorlaten en het dan ook nog even overtaxeren? Ik heb nog meer vertrouwen in de deskundigheid van de gemiddelde Marktplaats-verkoper dan in de veiling’meesters’ aldaar.
Zou inderdaad zo moeten zijn. Voor mij knelt het hier een beetje, omdat de expert in dienst is van Catawiki en Catawiki een commercieel belang heeft bij een zo hoog mogelijke opbrengst.