Alweer een chineesje

Ik vind het een grappig ding.
Nog een beetje opleuken,wijzers oranje bijv.
Zal voor velen vreselijk zijn maar ik ben gek op bijna alles waar een uurwerk inzit.

ik zou het nooit kopen, maar het ziet er leuk uit! en ik wens jouw er veelplezier mee!!

Hallo,
Hoeft helemaal niet zon slecht merk te zijn ze verkopen namelijk ook horloges waar een eta 2824-2 uurwerk in zit. En bij sommige types staat Swiss Made mag alleen als het horloge in Zwitserland is gemaakt .Dus als mensen zich nog moet afvragen of het zon vreselijk merk is…

Groet Peter

Het is niet helemaal mijn ding maar dit soort merken beginnen toch wel volwassen te worden met eigen ontwerpen. Gefeliciteerd met de aanwinst!

Swiss made hoeft niet veel te zeggen hoor.

Je hebt overigens ook 2824 die uit China komen hoor. Soort van kopieen.

Gefeliciteerd ermee, maar ik vind het echt een gedrocht om te zien.

Bedankt voor de uuh fijne ? reacties.

zijn toch made in germany???
veel horloge voor weinig geld

Dat durf ik niet te zeggen maar ik heb wel 2 jaar garantie.
Is geleverd door Uhrenhandel Lieser in Offenburg.
Keurig netjes een bedank briefje erbij,kaartje met serienummer,geen box! Jammer.
Het is natuurlijk niet mijn droomklok maar ik vind het een leuk ding om erbij te hebben.
Kortom alweer een voor de verzameling.
Ik overweeg zelfs om een tourbillon te kopen uit het verre oosten.
Zal voor velen walging oproepen maar ik hoor steeds meer goede verhalen over de uurwerken uit het Verre Oosten.
In de zomer wordt er een serieuze beslissing genomen.
Ik ga dan naar Maastricht,de kenners weten wel waar naar toe.
Het wordt een Sotis, of Panerai.
Het blijft moeilijk om een keuze te maken.
We zien het wel wat het wordt.

Er was een tijdje terug melding van een Trias met tourbillon die gewoon bij een juwelier op de Oude Gracht in Utrecht in de etalage stond. En die helemaal niet slecht leek.

Ik heb ook modellen van dit en vergelijkbare merken gezien die qua ontwerp helemaal niet onderdeden voor, zeg, Poljot. Je weet natuurlijk niet wat nu de daadwerkelijke kwaliteit v.h. kaliber is, en foto’s zijn geduldig (ze kunnen best enorm tegenvallen in het echt, qua afwerking enzo).

Zouden veel v.d. illegale replica’s niet ook uit het verre oosten komen? Als je hier leest hoe natuurgetrouw sommigen zijn, dan moet je toch bijna concluderen dat ze daar toch wel in staat moeten zijn kwaliteit te maken?

Het is niet mijn smaak maar het heeft wel iets origineels. veel plezier ermee
bert

Ik vind het origineel.
Het is niet omdat het chinees of arabisch of turks is dat het moet worden afgebroken.
Het heeft iets. De kast is ook leuk, doet me denken aan de jaren 1900.
Omdat het leuk is , wil niet zeggen dat ik het ga dragen.

Hallo,
Wie Swiss made op z`n horloge zet moet aan strengen eisen voldoen, werd in 1972 in een wet vastgelegd waar een horloge aan moet voldoen om zich Swiss made te mogen noemen. De volgende eisen namelijk
Een zwitsers uurwerk :
is in Zwitserland geassembleerd
is geinspecteerd door een zwitserse fabrikant
bestaat uit onderdelen die voor minstens vijftig procent van de waarde daarvan in Zwitserland zijn gefabriceerd.
Een zwitsers horloge:
bevat een zwitsers uurwerk
is in Zwitserland geassembleerd
is in Zwitserland getest
Als een uurwerk aan deze voorwaarden voldoet maar niet in Zwitserland is geassembleerd mag de aanduiding Swiss alleen op 1 van de onderdelen van het uurwerk staan.
Verder hebben ze deze strenge eisen ook voor de band en de kast.
Deze regels worden allemaal streng gecontroleerd door de FH = Federatie van Zwitserse Horloge industrie.
Hoezo Swiss made hoeft niet veel te zeggen volgens mij zegt het juist een hele boel.
En oh ja als achter op een horloge staat ETA 2824-2 komt het uurwerk echt niet uit China hoor!
Groet Peter

wat draag jij eigenlijk Freddy?
Of heb jij een “kast” vol. :slight_smile: met de meest exclusieve merken.

Nou, ik houd wel van een beetje chinees, dus niks mis mee.

2006 Schreef:

Hallo,
Wie Swiss made op z`n horloge zet moet aan
strengen eisen voldoen, werd in 1972 in een wet
vastgelegd waar een horloge aan moet voldoen om
zich Swiss made te mogen noemen. De volgende eisen
namelijk
Een zwitsers uurwerk :
is in Zwitserland geassembleerd
is geinspecteerd door een zwitserse fabrikant
bestaat uit onderdelen die voor minstens vijftig
procent van de waarde daarvan in Zwitserland zijn
gefabriceerd.
Een zwitsers horloge:
bevat een zwitsers uurwerk
is in Zwitserland geassembleerd
is in Zwitserland getest
Als een uurwerk aan deze voorwaarden voldoet maar
niet in Zwitserland is geassembleerd mag de
aanduiding Swiss alleen op 1 van de onderdelen van
het uurwerk staan.
Verder hebben ze deze strenge eisen ook voor de
band en de kast.
Deze regels worden allemaal streng gecontroleerd
door de FH = Federatie van Zwitserse Horloge
industrie.
Hoezo Swiss made hoeft niet veel te zeggen volgens
mij zegt het juist een hele boel.
En oh ja als achter op een horloge staat ETA
2824-2 komt het uurwerk echt niet uit China hoor!
Groet Peter

Ik geloof je en bij deze “ik zat hier dan fout mee” :slight_smile: Heb je ook een bron waar je dit vandaan hebt?

Wist niet dat het met horloges zo zat. Zit zelf in de mode en daar kan je al op een product made in Italy zetten als 1 onderdeel van dat product uit Italy komt.

En even voor duidelijkheid ik heb ook niks tegen made in china of dit horloge.

Veel draagplezier Jag! :smiley:

Ik draag meestal vintage, verschillende stemvorkuurwerken en verschillende merken, horloges van klanten om te testen.
Heb daarbuiten nog een paar honderd zakhorloges, teveel om in één leven hersteld te krijgen. Mijn vader was ook horlogemaker en die zegde al dat hij veel werk had voor na zijn pensioen, om oude klokken en uurwerken van zijn verzameling in orde te zetten. Spijtig heeft hij de kans niet meer gehad nog veel te werken door een hersenbloeding.

Hallo Misha,
Geeft niet iedereen maakt wel eens een foutje.
Het artikel komt uit de Watching nr.3 jaargang 2001.
Groet Peter

Mijn 1e reactie is wow zoveel keuzes maar als ik het stukje lees over je vader weet ik even niet meer wat ik moet schrijven.

swiss made zegt dus wel iets lees ik iig ook hierboven. Maar goed, ik wilde nog even zeggen, dat ik ooit een half jaar gelden voor een vriend een ingersoll heb gekocht ( 199 euro) hij wilde die graag hebben, nu is het horloge stuk ( het uurwerk ) hij is een nette drager, wat nu het vervelende is, hij moet een nieuw horloge, want ze kunnen niet gerepareerd worden. en ingersoll, heeft de zelfde chinese uurwerken als trias. Ook zag ik van ingersoll een tourbillon liggen, die kost zon 3000 euro.
Nu moet ik wel zeggen dat die chinese horloges er gelikt uitzien, en de kasten van rvs zijn. En ze hebben mechanische uurwerken. Dus het is best aardig, alleen de kwaliteit dan niet zo.
verder denk ik dan zoals met die ingersoll, voor pakweg 200 euro kun je ook iets leuks zwitsers kopen.