Alweer een nieuwe Steinhart

Carissimi Amici,

Men is nogal druk bij Steinhart, geloof ik, want er is alweer een nieuwe ster aan hun firmament verschenen, met de naam Military 42 Automatic. Ditmaal geloof ik dat ie niet verdacht veel op iets anders lijkt, en lijkt het een eigen brouwsel, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. Comfortabele 42 mm, aardig gelukt, op de “Deutsche Adler” na dan (imho), flinke lume, staal en DLC (zwart), Eta elaboré, en dat allemaal voor €460… (geen aandelen Steinhart, btw :slight_smile: )

Wat vinden we ervan?

2 likes

Persoonlijk vind ik deze minder geslaagd dan andere klokjes van hun. Met name de cijfers vind ik niet in verhouding.

de staalkleurige kast en cijfers met de blauwe lumen vind ik mooi, de geel/goud gekleurde vind ik daarentegen niet om aan te zien

Best een gaaf ding!

:wink:

16 likes

Gadverdamme. Om nog maar te zwijgen over die rode adelaar.

Die rode adelaar…:thinking::thinking:echt kapot lelijk

Tsja, als je goed kijkt, heeft ie er wel wat van weg :slight_smile:

2 likes

Hij lijkt erop, maar er zijn ook duidelijke verschillen. De Steinhart vind ik mooier trouwens, die Zenith heeft naar mijn smaak voor dit design te dunne wijzers.

Mwa, niet mijn smaak.

Cijfers en wijzers komen zo van een kerkklok. Onnodig ouderwets en niks voor een polshorloge.

Natuurlijk een Zenith ripoff
Maar…met een grote maar…
ontwerp maar eens een klassieker
dat doen de grote merken ook niet meer :grin:

Grt.

2 likes

Gave klok…niets mis mee…mooie wijzers.

Nou uhm, mooie rotor! :upside_down:

1 like

Ik dacht dat dit model al zeker een half jaar in de collectie zat.

model wel, alleen nog niet in pvd zwart…

1 like

ah, dat zette @Don_Martino op het verkeerde been denk ik

1 like

Ik vind 'm wel mooi. Zelf heb ik een Poljot Kirova die er ook wel wat van weg heeft (de witte. Als iemand de zwarte nog heeft? :wink:) :

No thanks, not my cup of tea.