Alweer een nieuwe Steinhart

Yep, ik zag wat teasers op hun Facebook-pagina, en vandaag werd ie als “nieuw” gepresenteerd. Had ff gemist dat het om de zwarte versie ging…

Met andere woorden, Steinhart jat een ontwerp en presenteert het als iets nieuws… Stop eens met geld overmaken naar dit Xerox bedrijf. Bestaat er al een werkwoord Steinharten? Als in “merk X doet even een steinhartje…”

4 likes

Maakt ondertussen wel klokjes met een buitengewoon goede prijs-kwaliteitsverhouding. Dat interesseert mij persoonlijk meer dan de discussie of iets wel of niet een kopie is. Mijn klandizie hebben en houden ze!

6 likes

Die formule kan ik oplossen, X = Aramar. :wink:

3 likes

Puh! Liever een IceLink dan een Steinhart :wink:

Is in ieder geval wel origineel! Ik zet 'm op de lijst voor als ik ooit een rapvideo uit 2003 wil naspelen :smile_cat:

ik vind vooral die gestanste batmanvleugels in de rotor erg mooi…

Lelijke wijzers.

Ik kon er niet het juiste woord voor vinden in het Nederlands, maar met google kom je een heel eind en blijkt dat het op z’n duits op een aantal variaties te beschrijven valt…

“abscheulich, abstoßend, ekelhaft, eklig, entsetzlich, entstellt, furchtbar, geschmacklos, schrecklich, stillos, unansehnlich, unästhetisch, unschön, unvorteilhaft, verunstaltet, grässlich, gräulich, potthässlich, zum Kotzen, scheußlich; schäbig, widerlich, wahnschaffen, greislich, grauslich, schiech,ätzend”

… zijn onze oosterburen toch niet enkel vindingrijk op het gebied van kopiëren, maar ook in de beschrijving hiervan :smile:

3 likes

Dacht ook meteen aan de Zenith… (Die ik overigens geslaagder vind). Prijs van de Steinhart is natuurlijk veel aantrekkelijker dan die van de Zenith en met de kwaliteit zit het vast goed.

Vind sommig commentaar (weer een kopie, niet origineel, Xerox bedrijf etc.) wat overtrokken. Heel veel merken kijken al jaren erg naar elkaar en ‘inspireren’ elkaar. Op zich niet per se een probleem. _Cursieve tekst_Wel zou het leuk zijn als Steinhart idd weer eens een geheel eigen, origineel ontwerp presenteren.

3 likes

mooie achterkant :slight_smile:

Schaamteloos kopiëren is iets anders dan je laten inspireren.

Leuk, leuk… Maar ik zie niet in waarom deze zoveel duurder moet zijn dan een Ocean 1. Hetzelfde uurwerk, geen metalen maar een leren band… Heeft iemand een idee wat het prijsverschil zou moeten verklaren?


Ben ik de enige?

3 likes

Leuk elke keer dezelfde Steinhart discussie met dezelfde uitkomst. Misschien gewoon Steinhart topics negeren als je er een probleem mee hebt? T’is nogal vermoeiend om in elk Steinhart topic namelijk de usual suspects dezelfde dingen te zien schrijven.

Verder niet echt een verkeerd model. Naarmate ik er langer naar kijk vind ik hem wel wat hebben.

7 likes

Dat wordt hier door de HF leden weinig gedronken denk ik.

zodra Duitsers militaire symboliek gaan gebruiken in de vorm van een adelaar krijg ik toch een beetje vreemde smaak in mijn mond…

3 likes

Sterker nog, ik heb het nog nooit op. Maar dat ultra lelijke logootje op de wijzerplaat doet me eraan denken :grimacing:

1 like

Tja… ieder zijn mening zullen we maar zeggen. En ieder -blijkbaar- zijn eigen begrips interpretatie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Begrijp me niet verkeerd, ik plaats Zenith of Rolex of andere merken waar Steinhart echt keiharde rippoffs van maakt (homages my ass) echt niet op een voetstuk. Vind ze vaak overpriced en niet bijzonder, maar ik snap niet waarom je met een Rolex of Zenith nepper om je pols wil lopen met een Steinhart logo, terwijl er voor hetzelfde geld genoeg prachtige horloges van andere merken te koop zijn die kwalitatief ook beter zijn dan een Steinhart .

1 like