Alweer een nieuwe Steinhart

Nou, ik ben momenteel aan het zoeken naar een volgend spaardoel, en de afwerking van mijn OVM2 is voor die prijs moeilijk te evenaren. Daarnaast loopt mijn ETA 2824 <+1s per dag. Kom eens met een leuk voorstel voor de prijs van een Ocean 1?

2 likes

https://uhrforum.de/steinhart-ocean-one-mit-keramik-luenette-neuwertig-t291550
gr, HJR

Dat je geen trek hebt in Steinhart is wel duidelijk. Je grijpt elk Steinhart topic aan om dat te ventileren. Maar dat het kwalitatief niet mee kan komen met klokjes in dezelfde prijsklasse is echt flauwekul. Ik durf zelfs te beweren dat het kwalitatief met kop en schouders er bovenuit steekt. Maar dan mijn vraag aan jou. Je hebt een hele uitgesproken mening over Steinhart. Ken je deze horloges eigenlijk wel in het echt? Heb je er eentje een week gedragen? Ik rouleer mijn Steinhart namelijk met mijn Breitling, Tudor en Tag Heuer en hij gaat lekker mee hoor. Ik heb nooit het idee dat ik een kwalitatief minder horloge om heb.

6 likes

Eerste indruk was van ā€œniet mijn dingā€ maar na een paar keer gekeken te hebben vind ik deze best wel okay.

Ik had beter kunnen zeggen kwalitatief gelijkwaardig, want het punt wat ik wil maken gaat niet over de kwaliteit.
Wat betreft gedragen, nee zou nooit met een soort van replica rond willen lopen. Ook niet als ik het origineel niet zou kunnen betalen.
Had zelf een hele tijd terug bijna een Ocean One vintage GMT gekocht, maar gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ook dat een rip-off was(van de explorer II 1655, een model wat mij niet bekend was).
Een model als de Ocean two vind ik wel mooi, maar Steinhart als merk trekt me helemaal niet meer gezien alle rippoffs.
Er zijn namelijk genoeg andere merken die ook kwaliteit leveren voor hetzelfde geld, en wĆ©l met op zā€™n minst een beetje liefde en passie zelf een horloge ontwerpen.

1 like

Bedankt voor die snelle tip. Ik zie nu dat ik mijn vraag onduidelijk heb geformuleerd. Ik bedoelde te vragen; kom eens met een leuk voorstel van een gelijkwaardig horloge voor dezelfde prijs als een Steinhart Ocean 1 (ā‚¬380,-). :disappointed_relieved:

Wel een mooie prijs overigens, met de keramische bezel. Ik kijk zelf al met de schuin oog naar de Ocean 1 Green, alleen vraag ik mij af of deze met niet teveel overeenkomsten heeft met mijn OVM2.

Christopher Ward trident pro 600 kost je op dit moment 115 euro meer. Als je even wacht op een 50% aanbieding dan heb je hem voor hetzelfde geld.

Eerlijk is eerlijk, ik heb al meerdere keren gegluurd naar die Tridents. Vooral die GMT met rode bezel

doet slabbetje om

Maar, waar zie jij de CW met ā‚¬115 prijsverschil? Als ik een eerlijke vergelijking wil maken, kijk ik naar de versie met stalen band. In 43mm is het verschil op dit moment ā‚¬201,- en voor de 38mm ā‚¬178,50.

Als ik de goedkoopste versie kies, met de leren band, zijn de verschillen ā‚¬145 respectievelijk ā‚¬155 (gek genoeg is de 38mm duurder).

Met een 50% coupon is het verschil inderdaad heel klein.

1 like

https://www.christopherward.co.uk/c60-trident-pro-600-90
525 euro, en de Ocean one met ceramic bezel is 410.

Je bevestigd wat ik hierboven heb uitgerekend, maar ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de keramische bezel. Goed punt!

Maarā€¦ Dan vergelijk je nog steeds de leren band van de CW die je ā‚¬115 meer kost, met de stalen band van de Steinhart. Nou kan het je smaak misschien niet zijn, maar een leren band is meestal goedkoper dan de stalen. De prijs bij CW bevestigd dit.
Plus, ik spreek even voor mijzelf, een prijsverschil van meer dan ā‚¬100 is toch substantieel.

Op de foto staat een stalen band, en in de beschrijving ā€œMarine-grade stainless steel bracelet with micro-adjustable ratchet claspā€.
Lijkt me er toch echt een met een stalen band.
Maar is idd wat duurder, maar heb ze al een aantal keer en nog niet zo lang geleden met 50% korting voorbij zien komen. Dus kwestie van even wachten.

1 like

Ik zie als ik die link volg toch echt een prijs van ā‚¬581. Ben ik nou scheel dan?

Als een horlogemerk, voor de zoveelste keer, kopie-paste doet mag iedereen hier wat van vinden en dit delen. De kwaliteit wordt nergens in twijfel getrokken maar wel het dit inspiratieloze gedrag. Ik vind dat wij als horlogeliefhebbers de taak hebben om kritisch te blijven op wat ons wordt voorgeschoteld. Met het ā€œbelonenā€ van kopieergedrag wordt het aanbod van originele modellen niet rijker.

1 like

Kritischā€¦ Hopelijk heb je mijn discussie hierboven mee gelezen? En als een voor mij onbetaalbaar merk een mooi design heeft, zou dat design voor mij onbereikbaar moeten blijven?

Ik ben benieuwd naar het merk spijkerbroek wat je draagtā€¦

1 like

Leviā€™s, the original :ok_hand:

Geen geld voor the real deal is wat mij betreft dikke pech.

Je rijdt toch ook niet in een Toyota met Ferrari body kit rond omdat je de echte niet kan betalen?

Nee hoor. Maar ergens snap ik het wel. Als je de M5 niet kan betalen, mag je best een 520d met M-pakket rijden.

Weet jij anders wel een mooi horloge voor deze prijs? Saffierglas, stalen band met ā€œsolid end linksā€, hacking en winding uurwerk.

Die zijn er toch echt genoeg. Van Seiko, citizen, Orient, Invicta en een hele shitload aan micro brands met miyota 9015 automaat.
Misschien ook eens kijken bij http://helsonwatches.com/

Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen is een uitspraak. De Japanse auto-industrie is er groot mee geworden :wink:

1 like

Bijna al die merken gebruiken bijna geen saffierglas, hetgeen voor rond de ā‚¬400 voor mij toch echt een must is.

Helson heb ik ook al naar gekeken, ik ben bijzonder gecharmeerd van de ā€œBrassā€ shark diver die @GMTplus1 heeft. Maar is de Seiko NH35A vergelijkbaar met een ETA 2824 of Myota 9015 dan? Want de versies met die uurwerken zijn juist weer bijzonder duurder, de 40mm Shark Divers beginnen bij $570.

Qua kwaliteit denk ik wel, maar de NH35 heeft een tikgetal van 21600 tov de 28800 van de miyota en eta