Alweer een nieuwe Steinhart

Voor hetzelfde geld als Steinhart een kwalitatief beter horloge??

Dude, ik durf mijn Sumo (duurder) en Shogun (veel duurder) wel naast mijn Steinhart te leggen en te beweren dat de Steinhart een (veel) accurater uurwerk heeft en qua afwerking minimaal hetzelfde niveau heeft. Bovendien hebben de Seiko’s standaard geen saffier.

Ik draag Seiko, Steinhart, Orient en Omega afwisselend. De Steinhart is fantastisch.

Dat jij het een kopie vind, is een andere discussie.

2 likes

Is dat de CW met de golfjes op de wijzerplaat?? Zoals de Seamasters hadden??

Betere kwaliteit. Ik heb Tissots gehad in dezelfde prijsklasse en de gemiddelde Steinhart is kwalitatief een beter horloge.

Gunther Steinhart staat erom bekend een groot liefhebber te zijn van horloges en is van daaruit homages gaan maken van klassieke modellen.

Elke keer weer met dezelfde redenen in elk Steinhart topic? Ik vind kleine oude vintage horloges echt helemaal niks. Zie je mij dat in elk vintage horloge topic ventileren? Nee. Ik heb namelijk respect voor mensen die dat wel mooi vinden.

Je praat in meervoud. Ik ben namelijk ook een horlogeliefhebber en ben het niet met je eens? Weet je trouwens wie het ook vaak heeft over “we” als hij het over zichzelf heeft?

2 likes

Bouterse :wink:

4 likes

:grin: Die bedoelde ik niet maar was wel leuk :grin:

1 like

‘Dude’, zoals ik al eerder heb aangeven gaat het me niet over de prijs en over de kwaliteit(in een eerdere post heb ik dat verkeerd verwoord), maar over het EXACT(incl lettertypen en plaatsing daarvan, exacte vorm van wijzers, kastvorm, etc) namaken van horloges.

Dat CW een duiker heeft met golfjes op de plaat, klopt helemaal. Dat is inderdaad eerder door iemand anders bedacht, maar dat is nog steeds iets heel anders dan een compleet horloge exact kopiëren, en er dan je eigen merknaam op plakken.

Sorry, maar dat kan ik gewoon niet cool vinden, maar iedereen z’n ding.

1 like

Gunter Steinhart is een man die misschien ooit horloge liefhebber was, maar er achter is gekomen dat hij veel meer euro’s kan binnenharken door replica’s met z’n eigen logo te verkopen.
Als het uit China was gekomen, dan had iedereen het respectloos gevonden en z’n neus opgehaald.

1 like

T’is me helemaal duidelijk ‘dude’.

Ik vind em leuk! Alleen de tekst “Military” door de Adler heen verkloot het.

Ik wilde op Google kijken naar foto’s van eigenaren van dit horloge, maar als ik zoek op “Steinhart Military 42” vind ik deze;

Die ziet er toch echt anders uit.

De foto’s op de website tonen een datumvenster onderaan i.p.v. een subdial. Ik vind de nieuwe versie wel mooier.

Update; ik ben er al achter. Bovenstaande foto is geen automaat, die van de startpositie wel. Dus ik denk dat beide modellen nieuw zijn, niet alleen de zwarte.

Maar ik snap nog steeds niet waarom dit model €80 meer moet kosten dan een O1. Iemand suggesties? Kan

Normaal niet zo fan van steinhart, maar deze vind ik toch vet :slight_smile:

Rustig maar…

3 likes

:sunglasses:

Die had ik even nodig, ben weer helemaal zen nu :innocent:

1 like

:grin:

Je vergelijkt appels :apple::green_apple: met :pear::pear:.
Het gaat er niet om dat we overal maar onze mening over moeten delen. Het gaat erom dat wanneer een merk iets “nieuws” uitbrengt er een kritische noot gekraakt mag worden als het vrijwel een kopie lijkt van een ander merk. Het gaat dus niet om de kwaliteit van het horloge of respect naar andere forumgenoten.

Je bent het er dus niet mee eens dat wanneer een nieuw model horloge op de markt wordt gebracht dat wij als horlogeliefhebbers, met bovengemiddelde kennis van de horloge-industrie, niet moeten waken voor zaken als originaliteit, kwaliteit en prijs? Het niet kritisch zijn vertoont veel gelijkenis met het gedrag van de aanhangers van de persoon waar jij op doelt :wink:

1 like

Blijkbaar vertegenwoordig jij een bepaalde groep. Ik spreek alleen namens mezelf :wink:

Natuurlijk mag dat. Maar moet dat elke keer als een bepaald merk ter sprake komt? Op een gegeven moment kunnen we toch agree to disagree? Maar dat is mijn mening, men móet niets natuurlijk :slight_smile:

1 like

https://www.christopherward.eu/events/half-price

410 Euro voor de trident pro met stalen band(370 zonder) vandaag. 51% korting.
Dus sla je slag.