ha ha ha ,
Die vent met dat brandblussertje dan ? Op zo’n project ?
Topprestatie, Eerlijk is eerlijk.
ha ha ha ,
Die vent met dat brandblussertje dan ? Op zo’n project ?
Topprestatie, Eerlijk is eerlijk.
Ik heb de landing ook bekeken. Leuk om te volgen en ik had het idee dat de RO te zien was, toen hij medisch gecheckt werd kort na de landing.
Tijdens de uitzending was een filmpje te zien, waarop de Andre een rondleiding deed. Wat mij toen opviel was dat bij de fitness apparatuur gewoon een Polar liep te bungelen (als hartslagmeter…) blijkbaar wordt daar minder aandacht aan besteed, terwijl het toch een hartslagmeter in de ruimte is 
ha ha ha ,
Die vent met dat brandblussertje dan ? Op zo’n
project ?Topprestatie, Eerlijk is eerlijk.
Kleine brandjes, kleine blussertjes 
Heel spannend, die landing! Ook mooi om de R.O.1 om André’s pols te zien. Ik dacht dat die twee lui probeerden om het klokje van zijn pols te jatten, het moet niet gekker worden. 
Heel spannend, die landing! Ook mooi om de R.O.1
om André’s pols te zien. Ik dacht dat die twee lui
probeerden om het klokje van zijn pols te jatten,
het moet niet gekker worden.
Heb net contact gehad met Roland die bij de ESA in Noordwijk was. Het horloge werd idd door iemand van zijn pols gehaald, maar gelukkig weet men welke “verpleegkundige”(het was een zij uiteraard :)) het horloge in haar bezit had!
Bert K Schreef:
Heel spannend, die landing! Ook mooi om de
R.O.1
om André’s pols te zien. Ik dacht dat die twee
lui
probeerden om het klokje van zijn pols te
jatten,
het moet niet gekker worden.Heb net contact gehad met Roland die bij de ESA in
Noordwijk was. Het horloge werd idd door iemand
van zijn pols gehaald, maar gelukkig weet men
welke “verpleegkundige”(het was een zij uiteraard
:)) het horloge in haar bezit had!
Oh gelukkig maar!
Zou zonde zijn.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
hcptdg Schreef:
Bert K Schreef:
Heel spannend, die landing! Ook mooi om de
R.O.1
om André’s pols te zien. Ik dacht dat die
twee
luiprobeerden om het klokje van zijn pols te
jatten,
het moet niet gekker worden.Heb net contact gehad met Roland die bij de ESA
in
Noordwijk was. Het horloge werd idd door iemand
van zijn pols gehaald, maar gelukkig weet men
welke “verpleegkundige”(het was een zij
uiteraard
:)) het horloge in haar bezit had!Oh gelukkig maar!
Zou zonde zijn.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Bij AK’s vorige missie is hij op deze manier zijn horloge na de landing kwijt geraakt. Tja, blijft Oostblok he?
Mijn beste,
Gisteren met veel belangstelling de reportage van de landing gezien.
Eveneens de voorafgaande beelden waarin Andre ons zijn verblijfplaats van het afgelopen half jaar liet zien.
En wat is het toch bijzonder dat Andre de R.O.1 ook daadwerkelijk om de pols heeft.
Want laten we eerlijk zijn:
voor een relatief klein horlogemerk is dit toch wel een uitzonderlijke prestatie.(tu)
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Ze dragen toch allemaal een Omega X33 behalve de Rusen die dragen een Fortis klopt dat???
Hoeveel mechanische onderdelen heeft zo een raket nu eigenlijk? Of zijn dat alleen de horloges die ze dragen?
Het is toch eigenlijk een beetje vreemd dat er beprobeerd wordt een mechanisch horloge in de ruimte mee te nemen? Volgens mij ben je beter af met een casio met 10 year battery. Je kunt meestal toch niet langer dan 6 maanden in de ruimte verblijven. Zou het lcd schermpje niet meer werken in gewichtloosheid?
Ik snap de techniek en het idee erachter wel maar ik zie me toch niet in de ruimte mijn horloge op de winder plaatsen.
Het is toch eigenlijk een beetje vreemd dat er
beprobeerd wordt een mechanisch horloge in de
ruimte mee te nemen?
In de beginne was er nog geen quartz en moest men wel een mechanisch horloge mee nemen. Nu is het meer voor de publiciteit dan iets anders, denk ik.
Ze dragen toch allemaal een Omega X33 behalve de
Rusen die dragen een Fortis klopt dat???
Van de Omega klopt. Dat is een missieklok die door de ESA is voorgeschreven. de R.O.1 is een afspraak tussen Roland en Andre die elkaar inmiddels goed kennen.
dreski Schreef:
Het is toch eigenlijk een beetje vreemd dat er
beprobeerd wordt een mechanisch horloge in de
ruimte mee te nemen?In de beginne was er nog geen quartz en moest men
wel een mechanisch horloge mee nemen. Nu is het
meer voor de publiciteit dan iets anders, denk ik.
De Omega X33 is ook quartz tenslotte…
lencoth Schreef:
dreski Schreef:
Het is toch eigenlijk een beetje vreemd dat
erbeprobeerd wordt een mechanisch horloge in de
ruimte mee te nemen?In de beginne was er nog geen quartz en moest
men
wel een mechanisch horloge mee nemen. Nu is het
meer voor de publiciteit dan iets anders, denk
ik.De Omega X33 is ook quartz tenslotte…
Die ken ik. Ik wist alleen niet dat ze die ook mee hadden genomen.
Zand is toch ook kwarts? Toch zal een zandloper het in space niet doen, neem ik aan
.
(:d
Enkelen van jullie zullen ook hebben vastgesteld dat na de landing iemand het horloge van Andre’s rechter pols haalde om zijn pols te kunnen voelen. We waren in de veronderstelling dat duidelijk was bij wie het horloge terecht gekomen was, maar op dit moment is dat zeer twijfelachtig… Zodra ik iets weer weet zal ik dit hier laten weten. Op dit moment is het nl niet mogelijk om van hieruit contact op te nemen met AK die volop in de ‘revalidatie’ zit.
Mogelijk dat we er via zijn echtgenote nog wel achter komen… Ik moet er niet aan denken dat er zo’'n takke Rus met de R.O.1 SPACE vandoor is. Gelukkig had Andre er twee bij zich, maar hij heeft alleen de zwarte die hij om de pols had daadwerkelijk gedragen.
hans
Zal me niets verbazen.
De eerste omega speedmaster die op de maan is geweest is geloof ik ook op eenzelfde manier gestolen.
De gene die hem eraf gehaald heeft was iemand betrokken bij de missie? Die zal toch niet zo dom zijn wat te stelen van AK?
Hij werd van de pols gehaald direct na de landung, dus door een van de directe omstanders, een verpleger ( of was het een veelpleger…) Mogelijk heeft die hem direct weer “doorgegeven” … We wachten het even af.