Volgens mij is hij na zijn eerste ruimtevlucht op deze manier zijn Fortis kwijtgeraakt
hcptdg Schreef:
Hij werd van de pols gehaald direct na de landung,
dus door een van de directe omstanders, een
verpleger ( of was het een veelpleger…) Mogelijk
heeft die hem direct weer “doorgegeven” … We
wachten het even af.
Het zal toch niet waar zijn dat Andre’s klokje van de pols wordt gehaald, de hele wereld dat ziet gebeuren op tv en vervolgens hem achterover drukt!::o
gr Ron
Laten we hopen dat het minder erg is dan wij denken. Daarnaast is het horloge zo uniek dat openbaar (lees: Ebay, horlogefora, weet ik veel) verkopen er niet inzit.
robv256 Schreef:
Volgens mij is hij na zijn eerste ruimtevlucht op
deze manier zijn Fortis kwijtgeraakt
Klopt!
Ik heb het filmpje nog een keer gekeken, maar het horloge wordt niet van zijn pols gehaald maar op zijn hand geschoven (tenminste, tot aan het telefoneren, daar stopt het filmpje dat ik zo snel even vond op de NOS site)
begint bij 3.05 ongeveer
(op 1:40 wordt wel iets anders van zijn pols gehaald)
hmm, hier een bel-filmpje, daar zie ik geen RO meer
ongeveer bij 1.00
Je kunt je toch amper voorstellen dat zo’n horloge daar op dat moment gestolen wordt? Door een directe medewerker?
Even afwachten, zou ik zeggen. Komt vast goed.
Tja, schijnt wel typisch Russisch te zijn…maar we wachten het even af totdat er weer contact is met Andre.
Vanmorgen nog een kort interview op L1 over ‘de afloop’ van de missie van Andre Kuipers en het gebruik van de R.O.1 Space
(en toch had ik liever een Seiko Spacewalk gehad) :+
Was t niet de amerikaanse begeleider van nasa die t horloge van zijn Linker pols plukt ??? 
sanderCertina Schreef:
Was t niet de amerikaanse begeleider van nasa die
t horloge van zijn Linker pols plukt ???
Weet ik niet, maar inmiddels weet ik wel dat hij het weer terug heeft. Na de vorige vlucht is hij zo zijn horloge kwijtgeraakt.
hcptdg Schreef:
sanderCertina Schreef:
Was t niet de amerikaanse begeleider van nasa
die
t horloge van zijn Linker pols plukt ???Weet ik niet, maar inmiddels weet ik wel dat hij
het weer terug heeft. Na de vorige vlucht is hij
zo zijn horloge kwijtgeraakt.
Goed te horen dat de R.O.1 terecht is zat eigenlijk een beetje op dit goede nieuws te wachten.
Zou zonde zijn als de eerste R.O in de ruimte “zoek” zou zijn geraakt!
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
n visser Schreef:
hcptdg Schreef:
sanderCertina Schreef:
Was t niet de amerikaanse begeleider van nasa
die
t horloge van zijn Linker pols plukt ???Weet ik niet, maar inmiddels weet ik wel dat
hij
het weer terug heeft. Na de vorige vlucht is
hij
zo zijn horloge kwijtgeraakt.Goed te horen dat de R.O.1 terecht is zat
eigenlijk een beetje op dit goede nieuws te
wachten.Zou zonde zijn als de eerste R.O in de ruimte
"zoek" zou zijn geraakt!Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Gelukkig eind goed, al goed.
Afgelopen week bezocht Andre Kuipers de ontwerper van zijn ruimtehorloge, Roland Oostwegel in Heerlen. Dagblad De Limburger had er een volledige pagina voor over.
Vandaag op pag. 5 van De Telegraaf ook een kort verslag. Kijk ook morgen eens in de extra Horlogespecial van De Telegraaf en binnenkort volgen de de spectaculaire beelden gemaakt in de ruimte via Horloge-info via dit forum. Mis het niet! Het zijn prachtige beelden gemaakt door Andre zelf.
hans
Leuk Hans! Wordt er eigenlijk al aan een nieuw model gewerkt of heeft hij het nog te druk met de Space uitvoeringen?
Geweldig ook om te lezen hoe de naamgeving tot stand kwam “Prins Roland de eerste”
Morgen toch maar een Telegraaf kopen…
stef Schreef:
Leuk Hans! Wordt er eigenlijk al aan een nieuw
model gewerkt of heeft hij het nog te druk met de
Space uitvoeringen?
Er wordt serieus (zelfs een ietsie pietsie door mij) nagedacht over een nieuw model, maar zal veel meer een dresswatch worden dan de eerste twee modellen ( overigens wel met RO 1 Shock system). Maar de geboorte zal zeker nog geruime tijd op zich laten wachten.
Nou zit ik weer even vluchtig terug te lezen, maar is er niet iets te maken zoals een watchwinder voor in de ruimte, hoeft in principe maar éénmalig aangedreven te worden.
Als hij dan af en toe wisselt van horloge is alles mooi opgeladen.
Maar ik zal zeker blijven volgen wat er van RO komt, al ben ik bang dat ik er nooit een zal dragen of bezitten terwijl ik er toch geen lelijke tussen heb gezien.
Iedere gram die ‘omhoog’ mee gaat kost geld, dus ook een mechanische watchwinder. Daarnaast zouden mogelijk de batterijen ook weer een probleem kunnen opleveren. Overigens vertoonden de ‘officiele’ ruimtehorloges die vanuit ESA waren verstrekt (de nieuwe Omega Z33) ook kuren omdat de display zo nu en dan (waarschijnlijk als gevolg van straling) uitviel. Deze wijsheid heb ik niet van mijzelf, maar is door AK afgelopen week verteld aan Roland.
Leuk topic, wel errug véél geld 4.900 - 11.900 Euro!