Angelus vervolg

Vervolg van andres nieuwe aanwinnst in een ander post, zie hier: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,14528,14594

andre, heb jij een plaatje van hoe deze Angelus er uit zou moeten zien?

Dit model (mooi exemplaar) hoort (ook) in een leren etui, de meeste etuis uit deze periode zijn totaal versleten,verkopers bieden ze dan ook vaak aan zonder.
heb er zo gauw geen afbeelding van, maar deze komen op hetzelfde neer.


die etuis en de wekkers komen dus voor in alle soorten en maten.

Deze is momenteel onderweg uit de states,


partijtje gekocht daar van een verzamelaar, zitten nog 2 horloges bij en veel chronodato onderdelen.

zo’n los wekkertje kun je natuurlijk ook als polshorloge dragen,

Groet, André

Zeer mooie verzameling, wist niet dat angelus zoveel speciale modellen had.

Dank.
Mooi hoor. Vooral die reisdingen, zoeen wil ik er ook.

wonderlijk is dat dit merk nog steeds niet opnieuw tot leven is gekomen.
Evaco SA in Neuchatel heeft de rechten op Angelus.
de oude fabriek in Le Locle bestaat nog steeds,incl.een groot naambord op het pand.
dit stuurrad (18cm) was één van de meer buitennissige produkten van Angelus.



Freddy, je hebt waarschijnlijk die verkoper met die 3 Chronodato’s in NOS conditie gemist op de Rikketik beurs ?
Groet, André

Ik kwam er net deze tegen op eBay, wel in een mindere staat, maar wilde er op bieden.

Maar de verkoper zegt dat je de dag/datum per dag met de hand moet verstellen. Ik dacht dat het op het uurwerk liep. Vergis ik me nou of vergist de verkoper zich of zijn er meerdere versies of is die die op eBay staat stuk?

Die heb ik al hersteld gehad.
Moet je met de hand verzetten, is bedoeld als bureausetje.

Ohhhh! Ik dacht (hoopte) dat dat mechanisch ging, ik vond het al zo knap.

Henrik, er zijn 2 verschillende modellen, dit type hoort automatisch de dag&datum aan te geven,
en is dus duidelijk stuk, ook het etui is beschadigd doordat de ophangpin is afgebroken,daardoor is het leer afgescheurd vanaf de binnenkant naar buiten toe.
Freddy, je hebt waarschijnlijk een ander (groter) type onder handen gehad, deze horlogecalibers horen gewoon het kalender gedeelte aan te sturen.

Groet, André

Als het model wat ik liet zien dus wel mechanisch de dag/datum doet (zou moeten doen, maar stuk) ga ik maar eens bieden!

Heb geen idee van grootte voor dit model.
Heb weinig of zelfs geen ervaring met angelus, komt men hier zelden tegen.
Het is zoals men van die draaischijfjes voor op het bureel heeft waar men de dag en datum moest manueel instellen, typisch voor de ’ 50, ’ 60.

Freddy, het model waar Henrik nu op bied is 7x8 cm en heeft een cal. SF 240 horlogecaliber , kalender gedeelte draait hier automatisch mee.

het model foliodate links op de foto aan het begin van dit draadje moet wel handmatig versteld worden,dit is een zwaar groot model 10x10cm cal. SF 190
een wekker caliber.

van de buromodellen bestaan wel 10 verschillende modellen, in allerlei combinaties en afmetingen, Tiffany&Co heeft er ook nog verschillende op de markt gebracht.vaak met een maanfase,heel mooi& heel duur

Groet, André

Tja Henrik,

Zo is het mij ook begonnen,één Angelus klokje gekocht, ben inmiddels de tel kwijtgeraakt, o.a. een Chrono datoluxe, Tinkler Quarter en Minute repeaters en een Panerai EGITTICA met Angelus caliber staan nog op het verlanglijstje.

Sterkte, André

laatste aanwinst Henrik: zo’n zelfde reisetui, maar dan met extra temp- en barometer
afm. 14 x 8 cm.


deze is in goede staat, niet zo makkelijk meer te vinden.
deze komt uit de states van een verzamelaar die zijn grote Angelus verzameling aan het verkopen is, ten gunste van een kleine Rolex verzameling.

Groet, André

Mooi zeg.
Hier ziet men de 3 knopjes om de dat datum en maand in te stellen.
Naar ik dan vermoed, is de afdekplaat van wekker en datummodule onder 1 plaat omdat er verbinden zijn tussen de twee ?

dat klopt Freddy,bij iedere uitvoering zitten het klok en kalender gedeelte daarom altijd naast elkaar, ook bij de uitvoering met 6 functies.
als extra complicatie is er soms nog een maanfase toegevoegd op het kalender gedeelte,vaak bij de door Tiffany&Co uitgebrachte modellen van dit model.

Groet, André

Echt heel erg gaaf. Heeft die man niet nog zo’n twee-vensterig etuitje dat hij kwijt wil?

Hij heeft al zijn klokjes&horloges al verkocht Henrik, is nu bezig met de losse onderdelen op eBay.

Groet, André

Dnmnit!

C.1965, Angelus, Swiss, 8-day time-barometer-hygrometer-thermometer, Globe desk time-piece in generally good condition. This is an attractive desk clock with each function placed at 90 degrees mainly in the ocean areas of the globe. The gilt areas of the clock show some wear and minor oxidation. The silvered areas that represent water are worn and tarnished in places. It really looks pretty good, but we do not want you disappointed. The watch movement rotates to allow for winding. For the man who has everything. Height 8"