Zijn er mensen die het leuk zouden vinden om een chinese B-uhr te laten maken van de beste chinese kwaliteit mogelijk? Het ontwerp van een B-uhr is al ruim 70 jaar oud, en er zijn heel veel merken die het design “lenen” tegenwoordig. Een mooi voorbeeld vind ik Steinhart, die maakt in mijn ogen prachtige B-uhrs.
Ik moet er minimaal 100 afnemen om het zo custom te laten maken.
Ik ben al geruime tijd bezig met een chinese horloge fabriek om een b-uhr te laten maken. Deze fabriek voor een hoop grote merken, maar doet ook Parnis horloges. Ik heb direct contact met de fabriek, dus ik kan goede prijzen krijgen.
Het merk weet ik nog niet, maar ik wil een nederlandse naam erop, en ook “Netherlands” onderin de dial zetten. Ik dacht zelf aan de naam “Waakzaam”, dat vond ik wel toepasselijk en mooi klinken.
Het idee voor een 44mm B-uhr (de plaatjes komen van een site waar ik niets van koop of mee te maken heb):
* Custom dial (deze laat ik ontwerpen in nederland) in een leuke kast in deze stijl:
* Een chinese 6497 Unitas versie van Seagull. Niet de standaard versie maar een Swan neck versie met regulator. Hiervan zijn 2 gradaties in kwaliteit, en dan natuurlijk de hoogste kwaliteit leuk gedecoreerd. Deze versie:
* Gegraveerde see-through caseback met merk en info.
* Waterdicht
* Genummerd 1 t/m 100 op de zijkant.
* Mooie strap van leer zoiets als deze:
Ik wil niet zomaar een “plakmerk” horloge laten maken, wel echt custom.
Resultaat lijkt dan op deze:
De prijs zal rond de 75 a 80 euro liggen (Dit is inc. de invoerrechten )
Graag jullie mening of ideeen! Bij serieuze interresse graag een PB, zodat ik een lijst kan maken en een telling of het haalbaar is.