Animocheck Chinese B-Uhr limited edition

Zijn er mensen die het leuk zouden vinden om een chinese B-uhr te laten maken van de beste chinese kwaliteit mogelijk? Het ontwerp van een B-uhr is al ruim 70 jaar oud, en er zijn heel veel merken die het design “lenen” tegenwoordig. Een mooi voorbeeld vind ik Steinhart, die maakt in mijn ogen prachtige B-uhrs.

Ik moet er minimaal 100 afnemen om het zo custom te laten maken.
Ik ben al geruime tijd bezig met een chinese horloge fabriek om een b-uhr te laten maken. Deze fabriek voor een hoop grote merken, maar doet ook Parnis horloges. Ik heb direct contact met de fabriek, dus ik kan goede prijzen krijgen.

Het merk weet ik nog niet, maar ik wil een nederlandse naam erop, en ook “Netherlands” onderin de dial zetten. Ik dacht zelf aan de naam “Waakzaam”, dat vond ik wel toepasselijk en mooi klinken.

Het idee voor een 44mm B-uhr (de plaatjes komen van een site waar ik niets van koop of mee te maken heb):

* Custom dial (deze laat ik ontwerpen in nederland) in een leuke kast in deze stijl:

* Een chinese 6497 Unitas versie van Seagull. Niet de standaard versie maar een Swan neck versie met regulator. Hiervan zijn 2 gradaties in kwaliteit, en dan natuurlijk de hoogste kwaliteit leuk gedecoreerd. Deze versie:

* Gegraveerde see-through caseback met merk en info.

* Waterdicht

* Genummerd 1 t/m 100 op de zijkant.

* Mooie strap van leer zoiets als deze:

Ik wil niet zomaar een “plakmerk” horloge laten maken, wel echt custom.

Resultaat lijkt dan op deze:

De prijs zal rond de 75 a 80 euro liggen (Dit is inc. de invoerrechten )

Graag jullie mening of ideeen! Bij serieuze interresse graag een PB, zodat ik een lijst kan maken en een telling of het haalbaar is.

Leuk idee op zich, alleen jammer van die 44mm dat echt te groot is voor mij.
Bij 42mm doe ik mee…

Hmm ja maar 44 is toch wel de gemiddelde maat. Als je bedenkt dat een echte B-uhr 55mm was dan moet ie nou ook weer niet TE klein worden!

Ik snap wat je bedoelt, is ook waar natuurlijk, maar echt te groet voor mij :slight_smile:
Maar succes met de actie, hopelijk lukt het je.
Mooi model voor weinig geld moet liefhebbers opleveren.

Zonder het voorstel te willen afbreken, maar ik veronderstel dat er al veel mensen hier iets soortgelijk van Parnis hebben gekocht. Destijds was het hier zo een beetje een sport om aan een zo goedkope Parnis te geraken op Ebay :wink:

'i Is niet helemaal hetzelfde maar het lijkt er wel sterk op; dit is de mijne:

Marc-B1 Schreef:

Zonder het voorstel te willen afbreken, maar ik
veronderstel dat er al veel mensen hier iets
soortgelijk van Parnis hebben gekocht. Destijds
was het hier zo een beetje een sport om aan een zo
goedkope Parnis te geraken op Ebay :wink:

Maar dit wordt geen Parnis. Het is echt een hele andere dial, andere 6494 met Swan neck (die zit nooit in een Parnis zover ik weet), andere veel betere strap. In een case die waterdicht is, ook iets wat bij Parnis niet zo is zover ik weet.
Ook laat ik veel betere lumen aanbrengen dan de Parnis lumen.

Ik heb wel interesse, maar…

" Het merk weet ik nog niet, maar ik wil een nederlandse naam erop, en ook “Netherlands” onderin de dial zetten. Ik dacht zelf aan de naam “Waakzaam”, dat vond ik wel toepasselijk en mooi klinken."

is m.i. geen goed plan. Het is ten eerste niet nederlands en een B-uhr heeft bij voorkeur geen merknaam etc. op de voorzijde.

Een " limited edition " beschrijving op de achterzijde met nummering is op zich wel leuk, maar de voorkant moet bij voorkeur zo “kaal” mogelijk blijven. Zoals een “echte” B-uhr.

Voor de rest een goed plan.

Ik wil opzich ook wel trouw aan het originele ontwerp blijven, dat is ook wat me zo aanspreekt. Ik sta opzich voor alles open, ik wil best een “kale” voorkant als anderen dat ook willen met alleen achterkant die bedrukt is.
Ik had het idee om de dial heel diep blauw te maken, tegen zwart aan. Dat geeft wel een leuk effect.

Goed initiatief maar 100 zijn er wel erg veel om bij elkaar te krijgen. Ik denk dat je je daar enigszins op verkijkt

Ja dat klopt maar je hebt er echt 100 nodig om iets echt custom te maken. Anders wordt het gewoon een plakmerk. Een standaard ding met je eigen logo of naam erop. Daar zit ik niet op te wachten, ik wil zelf wat maken.

Ik ga deze post op meerdere fora posten, DZVL. Misschien ook wel wat buitenlandse fora… maar daar moet ik even goed overnadenken.

succes, maar ik denk dat Tom Koerts gelijk heeft. 100 zijn erg veel…

En het is natuurlijk prima dat je je eigen merknaam erop wilt zetten en iets van " The Netherlands" maar persoonlijk heb ik daar helemaal geen interesse in.

Gewoon simpel houden, strakke klok met goede specs.

ik sta voor alles open, kale dial vind ik prima. En 100 moet wel te doen zijn, anders koop ik er gewoon zelf een hoop. Die verkoop ik wel weer op MP of hier :wink:

Er staan nu 10 mensen op de lijst. Dus als ik elke dag 10 mensen erbij krijg ben ik er zo… hehehe

Ik ben geïnteresseerd maar vind een kleine subdial voor de seconden niet mooi en onhandig. Ik zie veel liever een centrale secondewijzer (hoe meer mensen, hoe meer wensen ;)).

Verder een prachtig initiatief!!

Ik zou er wel een glasbodem in willen en geen logo op de plaat. Dan ben ik er zeker voor te porren. Ik hou dit draadje in de gaten.

Centrale secondewijzer zit er niet in ben ik bang. Misschien voor een volgende versie :slight_smile: Maar ik beloof je dat ie echt mooi wordt, ook met kleine subdial, kan ik je wel op de lijst zetten?

@dreski ik vermoed dat iedereen een cleane dial mooier vind, dus heel waarschijnlijk gaat dat um ook worden. De glasbodem zit er sowieso in :slight_smile:

Krentenbol Schreef:

Ik ben geïnteresseerd maar vind een kleine subdial
voor de seconden niet mooi en onhandig. Ik zie
veel liever een centrale secondewijzer (hoe meer
mensen, hoe meer wensen ;)).

Verder een prachtig initiatief!!

Ik heb van Steinhart zowel de kleine als de centrale seconde gehad
en vind de kleine seconde juist leuk.
44mm zonder logo, super!
Alleen de donkerblauwe wijzerplaat:S

nou ik bedoel zo donker blauw dat het bijna zwart is.
zoiets als dit, misschien nog wel dieper:

Dat geeft echt een mooi effect. Maar ik sta ook open voor iets anders als je een beter idee hebt? Maar het natuurlijk wel iets unieks zijn. Niets iets wat een ander al heeft gemaakt, anders heeft het mijn inziens (behalve voor de prijs) weinig zin.

Dens Schreef:

Centrale secondewijzer zit er niet in ben ik bang.
Misschien voor een volgende versie :slight_smile: Maar ik
beloof je dat ie echt mooi wordt, ook met kleine
subdial, kan ik je wel op de lijst zetten?

Er is helaas nog geen Chinese 6497/98 variant met centrale secondewijzer modificatie, anders had ik hem al met een flieger eromheen gekocht :slight_smile:
Zelf vind ik de lege zwarte plaat met blauw omrande wijzers het mooist. Zoals deze:

(Foto van Guy Sie, Ticino Big Pilot met Steinhart band)

Als je een concreet idee met prijs hebt, laat het weten, een extra pilot kan nooit kwaad :slight_smile:

Groeten,

Martin

Ik heb twee Parnissen met een swan neck. Dus ze doen het wel ;).

Idee op zich is leuk overigens, maar best lastig, ook gezien het aantal.

Daarom in ieder geval succes gewenst met dit initiatief! (tu)

Groeten,
Niels