Het word tijd voor een Polletje! Welke kleur en zo?
Ja een pol is een goed idee. Kan ik dat hier doen? maar je kan toch nooit iedereen tevreden houden. De opzet is iets te maken wat anders is dan er al is, en uniek. Ik zelf vind oranje leuk omdat je dat niet zovaak ziet en het ziet er vet uit op je pols. Anderen willen graag bij het “sobere” origineel blijven wat ik ook kan begrijpen want dat is ook mooi. Maar voor mijn gevoel zijn daar al zoveel versies van…
Niets staat vast. De animocheck is een “eventueel geintresseerd”. Op het moment dat ik denk dat het haalbaar is dan kunnen we eens kijken wat de meesten willen.
Mooi initiatief.
Als het de versie volgens de eerste presentatie wordt, eventueel met blauw gerande wijzers, dan ben ik zeer geïnteresseerd, c.q. doe ik mee.
Ik ben er voor in, mijn voorkeur ging uit naar blauwomrande wijzers!!, maar goed als het geel word, so be it!! zet mij maar op de lijst !!
Mvg
Mooi, de lijst wordt voller en voller. Op naar de 100 ! (tu)
Heb de fabriek nog eens gesproken, het moeten er wel echt 100 zijn niet minder. De lijst groeit wel langzaam door (vermoed dat er nu interresse is voor rond de 30 klokjes ofzo)… misschien moeten we bekenden en vrienden er bij betrekken 
Ik ben juist voor een zónder blauw omrande wijzers! Dat is zeker erg mooi, maar er zijn al genoeg fliegers die dat hebben! Zeker als je voor een relatief goedkoop exemplaar gaat, is het in mijn ogen leuk om een beetje te ‘experimenteren’ met de kleur, zonder dat het risico (financieel) te groot wordt. Als ik een klassieke flieger wil met blauw omrande wijzers, koop ik wel een mooie Stowa:)
Als het eindresultaat me bevalt wil ik ook wel meedoen…
Ik heb eigenlijk geen speciale eisen, blauwe of oranje wijzers allebij mooi!
Het zal nog wel even duren voor er beslist moet worden niet?
Ik ben vanaf vrijdag een weekje weg, maar daarna zal ik het weer volgen…
Ja dit gaat nog wel even duren maar we hebben de tijd toch? 
Voor mensen die eventueel interresse hebben en mijn geen PB hebben gestuurd, kunnen die dat nog even doen? Ik zet alleen mensen op de lijst die mij een PB sturen anders wordt het te verwarrend.
Marc-B1 Schreef:
Zonder het voorstel te willen afbreken, maar ik
veronderstel dat er al veel mensen hier iets
soortgelijk van Parnis hebben gekocht. Destijds
was het hier zo een beetje een sport om aan een zo
goedkope Parnis te geraken op Ebay'i Is niet helemaal hetzelfde maar het lijkt er
wel sterk op; dit is de mijne:
Welke Parnis?
Ik zie geen Parnis!
Is dat nu zo’n voorbeeld van optisch bedrog of zo? 
Hoi Dens,
Leuke actie.
Indien de klok waterdicht is en saffier bevat (ben echter bang van niet) doe ik mee, ongeacht de kleurstelling.
Gr,
Ron.
hij is waterdicht , maar ik durf daar geen garantie op te geven aangezien dit een non-profit actie is. Saffierglas zou als optie kunnen, maar dat is wel een meerprijs. Daar moet ik het nog over hebben met de fabriek.
Ben bereid voor saffier extra te betalen.
Gr,
Ron.
saffierglas is wellicht een leuke extra. Maar wat wordt er standaard geleverd?
Als dat saffierglas veel minder krast dan is het een kleine meerprijs wel waard denk ik zo.
Dens,
Ik denk dat het makkelijkst is om een 3-tal vaste ontwerpen te maken en daar een poll mee te starten. Zo kunnen er wat knopen doorgehakt worden en een definitief ontwerp gekozen worden.
Mee eens.
Wellicht iemand met een beetje photoshop skills en vrije tijd die een complete mock-up in elkaar kan zetten? Een plaatje maakt het tenslotte stukken duidelijker.
Op hoeveel geïnteresseerden zitten we nu eigenlijk Dens?
leuk initiatief…ik doe mee!
Vergeet dan niet Dens een PB te sturen zodat hij jou kan toevoegen aan de lijst 
Er zijn rond 35 mensen nu geintresseerd. Ik heb wat afmeldingen, en weer aanmeldingen. maar iedereen verbind er allemaal voorwaarden aan. Dat maakt het wel echt lastig in te schatten hoeveel het er uiteindelijk worden. Ik denk nog steeds dat 100 wel gaat lukken maar we moeten een lange adem hebben.
Ik denk dat wel idd een pol moeten maken. We hebben dan wel de juiste vragen nodig in een pol. Daarna kunnen we een mockup maken en een nieuwe topic openen.
In die topic kan je alleen nog inschrijven op het model wat we hebben bedacht en op dat moment moet je ook beloven er 1 te kopen als je op de lijst wil.
Misschien heeft iemand ook nog een suggestie hoe we meer zieltjes kunnen winnen? Andere fora misschien.
De vragen die ik voorstel:
- Kale dial of merk op dial?
- Wat moet er allemaal gegraveerd worden op de achterkant? (eerst suggesties)
- Kleuren dial (daar moeten we wat keuzes voor bedenken)
- movement 6497 of 6498 (seconde op de 9 of de seconde op de 6)
- Maximum prijs: 75, 85 of 95?
- Saffierglas als optie of standaard?
Ik zou als ik jou was niet teveel opties geven… Dan maak je het beslissingsproces alleen maar lastiger. Bijv. de keuze van een merk op de dial weglaten en gewoon een clean dial doen, dat vindt iedereen prima en is nooit verkeerd.
Gr. Mark