Vandaag heb ik hem weer om
Vandaag weer even de nieuwe RZE Valour Chronograph omgewisseld voor de anOrdain model 2. Van hightech mecaquartz en titanium naar handwound Selita en schots vakmanschap.
Kroon beschermer doet me n beetje denken aan n Seamaster GMT.
Alleen de plaat van Anordain, maar voor de liefhebbers wil deze toch even delen:
#oneofakind
Foto: Instagram Struthers
Deze keer geen foto van de voorkant, maar van de achterzijde van mijn anOrdain model 2.
Ik vond het leuk om de plattegrond van Houten erop te laten graveren. Omdat ik daar woon. Omdat het voor mijn vak (verkeerskundige) een voorbeeld is en omdat ik me dagelijks met digitale kaarten bezighoud.
Dat de typografie van de model 2 gebaseerd is op die van oude stafkaarten is dan een leuke bijkomstigheid
Overigens kwam ik er net achter dat Paulin Watches inmiddels een zusterbedrijf van anOrdain is. Maandag komt er een nieuw model uit, de Modul. Zowel met quartz als met handopwinder.
Dit prototype daarvan wordt geveild en laat een beetje zien wat je kunt verwachten.
Leuke link tussen woonplaats, vakgebied en de gravure!
Vandaag m’n Model 1 Fume Payne Gray weer eens om de pols. Heb er ontelbaar vaak naar zitten kijken, verzuchtend hoe mooi dit horloge is (imho)
Vandaag kreeg mijn anOrdain model 2 gezelschap van deze Paulin modul B. De ene handopwinder en de andere Quartz. Beide een bijzondere kastvorm en als ik eerlijk ben vind ik de Paulin zelfs nog wel wat specialer mer de modulaire opbouw. Daar staat natuurlijk weer de onmogelijk te fotograferen prachtige teal wijzerplaat van de model 2 tegenover.
Inderdaad, erg mooi onderscheidend ontwerp
Zo dan!
Heel erg lekker dez platen!
Heel mooie kleuren ook. Dat kunnen ze wel daar in Glasgow (zit te typen met een Paulin modul B om de pols).
Kreeg de mailing ook binnen. Houten wijzerplaat met email. Straks even het artikel op de website lezen. Benieuwd hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben…
Het is een beetje vals spelen, maar als zustermerk mag deze denk ik ook wel hier (er zijn denk ik te weinig Paulin Watches op het forum om een “Paulin only” te rechtvaardigen).
Vandaag de Nomos Club omgeruild voor de Paulin Watches modul B Quartz.
Ben vast niet de enige die dit leuke boekwerk bij de post vond deze week. Gelijk weer reden om mijn anOrdain model 2 weer eens wat polstijd te geven. Op deze foto is het ook best goed gelukt om de kleur vast te leggen.
Hier ook ontvangen. Net als jij weer naar de anOrdain gegrepen: gisteravond kreeg de Model 1 weer polstijd. Die was langer in het kistje blijven liggen dan verwacht. Zo meteen maar weer omgespen. Entry voor WDWV volgt…