AnOrdain Only

Na een tijdje mijn model 2 gedragen hebben op een nylon strap weer terug naar een originele leren strap van Anordain. De groene dit keer. De stitching is bijna de kleur van mijn teal wijzerplaat.

6 likes

Paar plaatjes

10 likes

Hey, Anordain komt met een gmt en circulaire ringen in de emaille??? :scream:

3 likes

Later ff in alle rust bekijken, maar te leuk om niet te delen: screenshot uit email van anOrdain…

5 likes

Lacque German made

4 likes

Het ziet er naar uit dat ze hiermee de productie dus willen opvoeren. Ik had begrepen dat de bottelneck vooral in het emailleren zat. Ik denk niet dat ik ze onderscheidend genoeg vind om er een te willen. Dan liever nog een 2de emaille plaat.

1 like

Ze hebben al eerder wijzerplaatjes uit Duitsland gehaald.

Die gaan nu weg voor +4250 pond BTW.

8 likes

Edelmetaal toch?

Ik vind die nieuwe gelakte wijzerplaten best mooi. Blijf inderdaad wel de vraag of dit uniek genoeg is, of dat mensen het alleen kopen omdat “the real thing” met emaille er niet is. Voor een model 2 zoals die van mij wordt op chrono24 al > 4000 euro gevraagd. Zou bijna verleid worden om mijn unieke model 2 (met de oude wijzerplaat, in unieke kleur, met secondewijzer) te koop gaan zetten. Maar daarvoor is ie me toch te dierbaar.

2 likes

Als ze daarvoor ook echt verkocht worden dan heb ik enkel met deze aankoop alle verlies op ieder ander van mijn horloges gerechtvaardigd. Gaat bij mij in ieder geval niet weg.

Ja, gevraagd is zeker wat anders dan dat ze er ook voor verkocht worden…

1 like

Zie overigens dat de wijzerplaten worden gemaakt door Cador in Duitsland. Als ik me niet vergis was dat (of is nog steeds) ook de firma die de wijzerplaten van ochs und junior maakte.

Schop omhoog voor dit topic

11 likes

Deze viel vandaag in de mailbox: Anordain X Hodinkee. Ik lees eruit dat het om een bijzondere gravure op de wijzerplaat gaat. Oplage 25 stukt. In de mail van Anordain een wat ingewikkelde passage over de wachtlijst. Het lijkt er op dat deze een stuk duurder wordt en buiten de wachtlijst omgaat. Voel me steeds bevoorrechter dat ik voor een redelijke prijs een unieke Anordian model 2 “Mark 1 1/2” om mijn pols heb.

1 like

Ben wel benieuwd. Het gaat alleen niet meer voor de gewone sterveling zijn vrees ik. 🥲

En dit is hem dan: meer dan 100 uur werk op de dial. Ik vind hem mooi (al is ie ver buiten mijn budget). En het blijkt dat ik al een paar maanden tegen deze dial heb zitten aankijken, op de desktop van mijn computer. Omdat ik van Lewis van anOrdain een foto kreeg (met de boodschap die niet verder te verspreiden) met een nieuwe dial afwerking. Ik zal hem ook nu niet delen, maar het maakt het weer extra speciaal dat merk voor mij.

3 likes

Meer emaille wijzerplaatjes maken lukt ze niet?

Als ik het goed begrijp blijft dat beperkt tot ca. 40 per maand. En extra mensen opleiden betekent minder productie van degene die die mensen moeten opleiden…

1 like

Ik zou die kast wel eens in het echt willen zien. Voor 6000€ moet de afwerking van de kast toch wel wat hoger zijn dan die van in de model 2 die ik heb. Wel een mooie plaat :ok_hand:

Prachtige wijzerplaat, idd. Forse prijs, als je alle bijkomende kosten meeneemt. Gelukkig niet eens over na hoeven denken: de 25 exemplaren waren in een oogwenk uitverkocht.