AnOrdain Only

Bedankt :blush:

Het ordersysteem is geüpdatet:

1 like

Benieuwd wanneer jouw slot zal zijn. Heb je al een
Configuratie in gedachten?

1 like

Ik ook, de climax wordt zo in ieder geval gestaag opgebouwd.

Het gaat een medium Model 1 met teal wijzerplaat en SW210 worden. Na de verkoop van m’n Seiko Lord Marvel mis ik de interactie van een handopwinder, met de anOrdain heb ik dat weer terug. 'T is alleen jammer dat de dikte van het horloge niet mee slinkt met de gereduceerde dikte van het uurwerk, had weer een extra millimeter gescheeld. :slight_smile:

1 like

Ik volg dit merk tweeledig; één omdat horloges mijn werk zijn als editor & social media guy voor MONOCHROME, en twéé omdat ik groot fan ben van fumé emaille wijzerplaten!!

En met een beetje mazzel zit er in November een bezoek aan het atelier in het verschiet!! Als dat lukt, komt er sowieso een verhaal op MONOCHROME, maar zal ik hier ook proberen wat te delen. En daar mag best tegen die tijd een reminder voor komen want wellicht denk ik er zelf tegen die tijd niet meer aan :innocent:

4 likes

Komt goed! :innocent:

Ben wel benieuwd naar het item, het afgelopen jaar waren ze volgens mij vooral bezig met productiecapaciteit vergroten en aantallen stampen. Die indruk kreeg ik tenminste.

Via verschillende podcasts weet ik dat ze bezig zijn met een nieuw model, een nieuwe locatie voor hun atelier en er zijn volgens mij ook plannen om op termijn de productie/afwerking van uurwerken en kasten meer naar eigen beheer te trekken. Volgens mij wilden ze ook meer experimenteren, maar wat daar precies de vruchten van zijn is tot nu toe nog onduidelijk.

1 like

Het zal sowieso een verslag danwel interview zijn met inkijk in het atelier en het werk wat daar gedaan wordt maar precieze details worden nog besproken met AnOrdain. Eerst de planning van de trip an sich :sweat_smile:

1 like

Kreeg 'm vorige week ook. Zo blij dat ik meteen een plekje op de wachtlijst heb ingenomen, nadat ik vrolijke kriebels kreeg bij de aanblik van de fume wijzerplaten. Geduld modus aan & wachten op de volgende stap.

1 like

@RNooij is het gelukt om het atelier te bezoeken?

Ik heb Monochrome in de gaten gehouden, maar nog niets voorbij zien komen.

1 like

Dat staat toevallig deze week op de planning! Woensdag vlieg ik naar Glasgow, en vrijdag weer terug. :innocent:

3 likes

Doe Lewis en Erlend de hartelijke groeten van me! En veel plezier daar. Ben benieuwd naar je verslag.

2 likes

Nice, enjoy! Ik kijk ook uit naar je verslag! :smiley:

En als ze toevallig met een Model 1 medium met teal wijzerplaat en grijze suède band bezig zijn voor iemand uit NL met de initialen M.B., dan mag je die wat mij betreft gelijk voor me meenemen. :innocent:

1 like

Goede smaak qua kleur. Hier even naast een wat opvallender collega van Chronoswiss (niet van mij overigens).

3 likes

Zal ik zeker doen :+1:t2:

Ik houd m’n ogen open :wink:

1 like

Prachtig! :heart_eyes: Past ook prima in/bij de model 2, die zouden ze zo aan de huidige line-up toe kunnen voegen (hoewel dat voor jou met dit unicum waarschijnlijk minder wenselijk is :slight_smile: ).

Die van mij blijft toch wel uniek. Kijk maar naar de wijzerplaat: de indeling van de model 2 versie 1 met de secondewijzer van versie 2. Op monochrome mocht ik er wat over vertellen (heb je misschien gezien). En ook de plattegrond van Houten op de achterkant is uniek. Hopelijk komt jouw model 1 ook snel!

1 like

De minuut en uurwijzer zijn ook niet echt dezelfde als die op mijn model 2. Zijn die ook van de 2de generatie?

Leuke vooruitzichten. Hopelijk heb je hem snel en volgen er vele plaatjes in dit topic :crossed_fingers:

1 like

Ja. Omdat die wijzers nog gemaakt moesten worden en op en neer naar Zwitserland moesten heb ik bijna een jaar op mijn model 2 moeten wachten. Maar dat was het waar en het leverde een mooi verhaal op.

1 like