anOrdain - Schotse elegantie

Dit horlogejaar is voor mij een redelijk extreme. In een heel korte tijd ben ik van liefhebber langs de kantlijn naar redelijk serieus koper, verkoper en verzamelaar gegaan. Horloges kwamen en gingen en lang niet van alles maakte ik een NA-topic. Die vind ik namelijk voorbehouden aan de wat minder alledaagse horloges of horloges met (voor mij) een verhaal. Ook horloges die al door andere leden goed of beter waren voorgesteld kregen van mij geen eigen topic. Voor deze anOrdain Model 1 kan ik het niet laten.

Gelijk de eerste keer toen ik dit horloge zag, vermoedelijk ergens in 2019, was ik onder de indruk. De emaille wijzerplaat geeft een bijzondere diepte waarbij de hittegeblauwde wijzers het geheel afmaken. Voeg daar de prachtig vormgegeven typografie aan toe en je hebt een unieke en elegante dresswatch!

Kijk dan!

Dat emailleren doet anOrdain in Glasgow in-house en kost ze meer dan 12 uur per horloge. Op een temperatuur van meer dan 800 graden celsius bakken ze het emaillepoeder op een metalen schijf. Een intensief handmatig karweitje wat, samen met het prima gereguleerde ETA 2824-2 uurwerk (met verwijderde dagaanduiding), zorgt voor fikse nieuwprijzen. Gecombineerd met de inmiddels flinke importfees, en het feit dat ze constant zijn uitverkocht, zorgde dit ervoor dat het horloge nieuw buiten mijn bereik lag. Mijn hart sloeg dan ook een sprongetje over toen ik er dit weekend opeens 1 in het blauw zag staan: hebben, hebben, hebben!

Gisteren mocht ik mijn NA dan gelukkig eindelijk uitpakken. Jullie moeten het voor nu helaas doen met een paar matig geschoten plaatjes. Wanneer er weer meets mogelijk zijn, mogen jullie hem, heel voorzichtig, wel even bepotelen.

73 likes

Zo voorzichtig hoeft dat niet, zijn solide dingen. Ik heb er eentje vast gehad, en die kon wel een stootje hebben. Maar wat een prachtige aanwinst zeg. AnOrdain heeft mijn interesse sinds ik tijdens een lunch de Aubergine versie in handen had.

Prachtig. En super leesbaar ook. En wat leeft dat emaille mooi. Emaille is tof. Zowel in pannen als in horloges. Echt mooi. Leuk verhaal, leuk horloge, veel plezier er mee!

6 likes

Thanks!

Zeker! De bouwkwaliteit is super. Ben er echt van onder de indruk.

2 likes

Toffe aanwinst! Zodra het weer kan wil ik deze zeker een keer bepotelen!

1 like

Als je je dinopootjes netjes hebt gescrubt mag dat zeker! Neem jij dan je Minase :smiling_face_with_three_hearts: mee?

3 likes

Heeft iemand nou mijn NA-woordgrapje aangepast in de topictitel? Nou goed dan, omdat het een slechte grap was :wink:

Ik vind ze ook schitterend, mooie aanwinst!

Waarom toch? :roll_eyes:

1 like

Kende het merk niet, maar ik vind hem PRACHTIG!!

1 like

Je gaat zon hemeltje van een plaat toch niet vervuilen met een datumgat? En als er toch geen datum op zit, dan ook niet op het uurwerk wat mij betreft!

Merci!

Cool!
Ik vind die emaille plaat oprecht heel mooi, zeker met deze layout.

1 like

Prachtige aanwinst. Gefeleciteerd. Echt een microbrand die iets toe te voegen heeft in de horlogewereld.

1 like

Amai dat emaille! Bijzonder fraaie plaat :heart_eyes:

1 like

Leuke NA. Lijkt me een sympathiek merk en doen best iets unieks :slight_smile:

1 like

Ja anOrdain doet echt iets leuks en anders. Vind ik heel leuk om te zien!

3 likes

Leuk om te zien dat je er zoveel plezier van hebt! En dan heeft de zon er nog geen eens goed op geschenen. Blijft lastig om de bijzondere textuur van de plaat goed vast te leggen, mij is het nog nooit gelukt haha.

Nogmaals veel plezier ermee en hoop volgend jaar weer te kunnen aansluiten bij het merk door een fume anOrdain op te pikken. Blijft een van sympathiekste micro brands. :smile:

1 like

Gefeliciteerd , heel mooi horloge

1 like

Ligt misschien aan mij of mn scherm maar ik zou toch denken dat ze zwart zijn? Betere foto’s please want het klinkt als prachtig :stuck_out_tongue_winking_eye:!

1 like

Je kent mn matige fotokwaliteiten inmiddels toch… Zucht :slight_smile: Vooral in het volle licht zie je de blauwe wijzers heel goed, supersjiek! Helaas is het met het grijze weer moeilijk vast te leggen. Een poging:

7 likes

Ce tout

1 like

Kijk hier zie ik het dus wel gelijk! Heerlijk contrast tegen de plaat :heart_eyes:

1 like