Anti-diefstal sluiting

In de Paroolapp staat een verslag van een zitting over Rolexrovers in Amsterdam. Ik krijg dat hier niet gepost. Het ging over een lok-Rolex. Het verweer van een van de advocaten was dat de politie buitensporig geweld had gebruikt en dat het uitlokking was. Twee maanden cel voor de heren.
Overigens zijn die rovers zeer ervaren en weten ze hun slachtoffers uit te kiezen. Bij Rico Verhoeven zullen ze het niet proberen denk ik.

2 likes

Okay, ik wist niet dat een nato lastig af te peuteren is. Maar nu je het zegt kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Op basis van de jat statistieken gaat niemand een sluiting ontwikkelen, maar dat hoeft niet altijd het uitgangspunt te zijn. De grootte van schade/ mate van impact kan ook doorslaggevend zijn om het toch te doen. Hoe groot is statistisch de kans dat je verkracht wordt als vrouw? Impact groot, daarom wordt pepperspray verkocht. Hoe groot is de kans dat er wordt ingebroken? Toch worden camerasystemen en deurstrips verkocht. Hoe groot is de kans dat een vliegtuig neerstort? Toch vol safetysystemen. Hoe groot is de kans dat je rolex afgepeuterd wordt? Ding kost toch 8-30k, plus de emotionele waarde, kan reden zijn om een anti diefstalsluiting te ontwikkelen.
Maar mbt veiligheid, dat je hem snel af kunt doen in geval van bijvoorbeeld een verwonding, dat vind ik een goed punt.

3 likes

Ze investeren er niet in want deze boefjes zorgen er voor dat er veel vraag is bij Rolex en zorgt net voor de schaarste. :wink:

Zou me niets verbazen dat Rolex deze boefjes betaald om te stelen. :crazy_face:

Gezellig dat Amsterdamā€¦ citytrip iemand? :zipper_mouth_face:

We nemen Snoopy onze Dobberman mee, kan toch nog gezellig worden in Amsterdam.:joy:

Mā€™n MRG heeft een extra ā€˜slotjeā€™ op de clasp maar ik heb niet de illusie dat het meer dan enkele seconden extra werk betekent voor die rovertjes.

En het is slechts een G shock dus hopelijk geen doelwit :grin:

Gr, HJR

1 like

Horloges met leren banden worden ook gestolen en die gaan de dieven echt niet uitgebreid los staan maken. Gewoon een vinger onder de band en dan een flinke ruk zodat een van de bandpennen breekt.

Zoals al aangehaald helpt een NATO band hier het beste tegen, die wordt niet bij elkaar gehouden door de bandpennen en trek je niet zomaar in tweeƫn.

Eerlijk gezegd vraag ik me af of ze dat bij stalen banden niet net zo doen. :face_with_raised_eyebrow:
Dan heeft een andere sluiting helemaal geen nut.

1 like

Daar stip je een goed punt aan, er wordt wereldwijd heel, heel erg veel geld gepompt in totale zinloze symptoombestrijding die schijnveiligheid en irritatie oplevert.

Als ze al dat geld om zouden buigen in de richting van armoedebestrijding, wereldwijde arbo-rechten en onderzoek voor medische, ecologische en voedseltoepassingen zou het hier allemaal een stuk fairer aan toegaan.

Maar dit is erg off-topic. :slight_smile:

Ga maar na, je moet de dubbel gevouwen band uit de hardware trekken voordat je de gesp los kunt trekken, terwijl de hele band in verbinding staat met de huid. Ook het loshalen van Ć©Ć©n spring bar doet niks, dan bungelt ie gewoon.

Ik wens je veel succes bij een NATO. :slight_smile:

Ik kan me voorstellen dat een stalen band met zoā€™n duik-clipje om 'm vast te zetten ook al genoeg is om het moeilijker te maken. Zoā€™n band die ik op mā€™n helaas verkochte Stargate had.

3 likes

Dat gaat je met een nato inderdaad niet lukken, had ik er al onder staan. :wink:

Excuses. Ik ga nog maar eens een bakje koffie pakken. :slight_smile:

1 like

Ik heb geen toegang tot dat topic? Doe ik iets fout? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dus we zijn er: alles op NATO (en dan wel nog even voor de zekerheid de pushpins solderen, net als vroeger). :+1:

3 likes

Als Rolex expliciet ter bemoeilijking van diefstal een sluiting zou maken, zou dat negatieve uitwerkingen hebben op de consument; een Rolex dragen is niet zonder risicoā€™s.

7 likes

Interessant punt!

Hoi Gerard, voor de Off Topic categorie heb je trust level 3 nodigā€¦ nog even geduld dusā€¦

Ja, ik zie ze dit echt niet doenā€¦ alsof het belang van de klant nou zo belangrijk is voor ze :sweat_smile:

Verder goede vraag overigens. Horloges hebben de gekste features (lock op de bezel / crown, alarmsignaal, kompas in de band etc. ), waarom heeft niemand hier eerder aan gedacht? Met een beetje marketing kun je zoiets wel verkopen denk ik.

2 likes

Damasko bracelet. Die krijg ik zelf soms niet eens open. :wink:

4 likes

Iets met (halve) scheermesjes uitdenken. :+1:

Aan de buitenkant naar ik hoopā€¦

1 like

Haha zo waar dit. Nagels niet meer knippen. :nail_care:t5:

Gr, HJR

1 like

Ik zou eentoerige schroeven nemen en vastzetten op het botā€¦

Maarreh, is dit niet een beetje doordraven en dingen groter maken dan ze zijn?

Mensen laten zich te makkelijk allerlei irrelevante angsten aanpraten m.i.

2 likes

Voor alles is wat te zeggen. Hoe groot is het gevaar nu helemaal. Aan de andere kant, als je een dergelijk risico kunt wegnemen met zoā€™n eenvoudige kleine ingreep (als een speciale sluiting monteren)ā€¦ om iets zinnigs te zeggen in deze discussie, in hoeverre je nu aan het overdrijven bent of reeel bent, is het dus van belang om af te wegen hoe groot is het probleem, en hoeveel moeite/ geld kost de oplossing.

De kƔns dat het gebeurt kan dan klein zijn, is de impact groot. De kans dat je huis af fikt is ook niet groot, maar toch verzeker je je tegen de gevolgen die te groot zijn om te dragen.
De gevolgen van een beroving/ diefstal, dan met name psychisch, kunnen je doen overwegen om zoā€™n sluiting te monteren.

Of de nato dus, haha. Al zullen dieven daar snel een mes/ schaar op zetten.

Een sluiting die moeilijk af gaat zou sommigen wel degelijk afschrikken denk ik hoor. Veel van die jochies zijn zelf ook geen helden denk ik. Die hakken echt niet je hand eraf hoor. Ze willen gewoon snel geld, denk ik.

Maar enfin