Anti-diefstal sluiting

Ja en op je keel als ze je speciale anti-rolex-diefstal-sluiting niet los krijgen :smile:

Succes :wink:

1 like

Je kunt ook een autoalarm om je nek en pols binden.

Nou, dat betwijfel ik dus. Al moet ik bekennen dat ik het ook niet wil uitproberen :ā€™)

ja, of een machinegeweer meenemen!

1 like

inderdaad :wink:

1 like

Draadjes van een taser aan band knutselen, en taser laten afgaan als rolex buiten cirkel van 2 meter is.

1 like

Het lukt al (bijna) niet meer om een anti diefstal systeem voor autoā€™s te maken. Zullen we de ad-systemen :wink:Voor horloges dan maar even vergeten verder?

Of simpel weg de randstad vermijden en lekker in een dorp gaan wonen :slight_smile:
Scheelt je op meerdere vlakken een hoop stres en gezeur.

2 likes

:joy: alleen de verveling die je ervoor terug hebt!

4 likes

Ik zou er maar niet aan twijfelen, ze hebben mijn achterbuurman voor het oog van zijn kinderen en vrouw met een kniptang van wat topjes ontdaan voor de inhoud van de kluisā€¦

Echter waren ze op het verkeerde adresā€¦

Dus als dat ding aan je pols zit en ze willen hem gaat die eraf en wordt compleet met donorhand doorverkocht.

Maar ik hoor het graag van je hoe het werkt :+1:

Edit: Ik heb de oplossing
bomgordel
Pak me rollie dan!

3 likes

Vandaag in Brussel aardig geschrokken :anguished: . Te voet van mijn werk naar het Noordstation (ja, rosse buurt is daar ook, maar ja, dus ook het stationā€¦), twee kerels die me de weg vragen in het Engels, wat op zich best vaak gebeurt. Toen ik de richting had gewezen stak de ene schijnbaar vriendelijk zijn hand uit om me een soort van high five te geven. Ik geef hem inderdaad een hand, waarop hij die vasthoudt en hij zijn been tussen mijn benen steekt en me een beetje naar zich trekt. GELUKKIG had ik de truc hier al gelezen dus wist meteen wat er aan de hand was. Heb me vlug losgetrokken en ben weggelopen (ā€œhey friend, is a joke, is a jokeā€ riep hij nogā€¦). Hij had het clipje van mijn stalen band al losgeklikt maar was niet verder geraakt. Erg veel geluk gehad waarschijnlijk dat er nog andere mensen rondliepen, want had de tweede kerel gewoon mijn andere arm vastgehouden was ik een vogel voor de kat geweest.
Verdorie zeg. Voel me rot ā€¦ :frowning_face:
(waarom gaan alle ā€œberoofdā€-topics trouwens naar de off-topic-categorie? Dan maar hier)

14 likes

Rot om te horen zeg! Top dat ze jou niet hebben kunnen pakken uiteindelijk. :+1: Dan blijken de gesprekken die hier over het onderwerp worden gevoerd in ieder geval hun nut te hebben. :sunglasses: Heb je er melding van gemaakt?

2 likes

Gelukkig dat het toch nog goed afliep!
Welk horloge droeg je toen trouwens?

1 like

Ja, als ik het niet hier al was tegengekomen, weet niet of ik het zo snel zou doorgehad hebben, dat wel :slightly_smiling_face:
Melding gemaakt? Nee hoor. Zoals ik zei, je zit daar middenin de hoerenbuurt, de politie heeft daar wel wat anders te doen denk ik ā€¦

2 likes

Mijn avatar, Tudor Black Bay 36. Hem 'm net enkele maanden, stel je voor :disappointed_relieved:

2 likes

Een BB 36 lijkt mij toch niet het meest opvallende horloge voor dieven!

1 like

Nee, dacht ik ook! Is mede een van de redenen dat ik die heb gekocht. Lekker low profile.

1 like

Ik betwijfel of ze het horloge eerst goed bekijken voordat ze toeslaan. Die zien iets glimmen en denken gelijk dat het een Rolex is ofzo. Het zal dan niet veel uitmaken of je een SKX, BB of Submariner draagtā€¦

@Voskenaas
@Jasper
Ik denk dat criminelen 9 van de 10 keer een horloge herkennen aan de band (zelf herken ik horloges van mensen op straat ook altijd aan de band). Zoā€™n BB 36 band lijkt natuurlijk wel heel erg op een Rolex oyster dus dat zou het misschien kunnen verklaren.
Wil je echt safe zijn in een criminele buurt draag je horloge dan op een nato bijv. of doe gewoon je mouw over je horloge lijkt mij.

Het is waarschijnlijker dat ze je profileren op basis van je schoenen, kleding, kapsel en lichaamstaal. Als dat allemaal in hun doelgroep valt zal het horloge meestal ook wel de moeite waard zijn

4 likes