Ik denk dat jouw Nomos meteen het beste voorbeeld is, niet gehypted en heel veel meer kwaliteit dan dan het prijskaartje doet vermoeden. Tot 5 jaar geleden gold hetzelfde voor Grand Seiko maar die hebben de prijzen inmiddels flink verhoogd, dit was die van mij voor minder dan 3,5 K destijds.
Wat een beauty en kwaliteit…, en iedereen maar denken dat het een Seiko-tje was
Out-of-the-box merken zoals een Annual Calender met chronograph van MIH/ gerber-ochslin ?
Worden niet meer gemaakt helaas…
Volledig akkoord. Leuk om te hebben maar echt speciaal is het niet. Had ik er geen moment van gemaakt, had ik hem misschien al laten gaan.
Niet 100% eens maar het is wel degelijk gebouwd voor wat het is. Alles zit grosso modo iets strakker dan op mijn tudor of omega.
De enige echte reden dat ik een Rolex wou: de sluiting. Die is echt ingenieus gemaakt en toen ik die zag, was ik verkocht. Het heeft me nog een maand gekost om de trekker over te halen, maar het was al lang beslist. Om de sluiting, de rest was bijzaak.
@Fate_Amenable_To_Change Ik heb deze hypothese getest en hij is FOUT! Mensen zien niet dat dit een hoogstaand horloge is. Dus daarmee past hij wel degelijk in dit draadje.
Het horloge wat in dit topic thuishoort is de Zenith met een cal 135 uurwerk.
Niet van mij (I wish…)
Staal, simpele 3 wijzer, that’s it, maar prijzen beginnen ergens rond de nieuwprijs van een Speedmaster Professional en gaan door tot enkele veelvouden ervan. Zie jij het eraan af?
En dat vanwege een niet zichtbaar uurwerk dat dankzij zijn nauwkeurigheid ~200 prijzen won waaronder 5 jaar achtereen de Neuchâtel Observatory Chronometry Award (1950-1954).
De holy grail voor de Zenith verzamelaar, en je kan er gewoon mee over straat.
Ladies and gentlemen, we`ve got him een winnaar dus want ik heb hem zelf ook niet helaas.
Ik vind de titel onduidelijk.
Als ik een horloge zou moeten noemen dat duurder is dan het eruit ziet, dan zou ik een rolex jachtluipaard of hoe heet zo’n kermisding noemen.
Als ik een horloge zou moeten noemen dat duurder is dan je na een oppervlakkige blik zou zeggen, maar wat bij nadere bestudering zijn geld meer dan waar blijkt, dan zou ik mijn grand seiko sbgw253 noemen:
Als ik een antiflex horloge zou moeten noemen dan zou het mijn casio f-91w zijn of mijn hamilton ingra-matic 38. Beide betaalbaar en gewoon voor het geld extreem goed.
Ik denk omdat veel mensen welke niet zo diep in deze hobby zitten zullen denken; wat een vaal vervaagd ding met oranje stipjes op de wijzerplaat… Die zal wel in Turkije op vakantie geweest zijn. Dus helemaal met je eens
Volgens mij gaat het topic over zoiets.
Een hoog Flik-Flak gehalte, maar vrij prijzig ( en lelijk in mijn optiek)
Heel gaaf!
Ik krijg dat idee altijd bij deze Glashutte Original SeaQ… Mooi horloge hoor, begrijp me niet verkeerd, maar absoluut Antiflex™-- ik zie persoonlijk de prijs er zeker niet aan af.
Ik heb hem niet, maar dit is denk ik ook wel een treffend voorbeeld:
Ik vind hem eigenlijk wel gaaf.
Euro 12.500,-
Foto: Monochrome
Ik ben niet in staat een titel te bedenken die kort genoeg, pakkend genoeg en al omvattend is wat ik bedoel met dit topic. Misschien is het mogelijk hoor, maar mij lukte het niet. Vandaar het verhaal in de openingspost. De intentie is dingen om juist niet mee te koop te lopen. Die GS is inderdaad wat ik bedoel. De luipaard en die clown niet.
Voor een bubbeltje op de eerste rang zitten?
JLC doet dat zo mooi met de true second.
Ook een prachtig horloge.
Net een GS maar dan mooier. En duurder.